Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Tror inte någon har postat den här förut:

http://youtube.com/watch?v=rP3qL4UG1TI&amp...ted&search=

Såg den för c.a 3 månader sedan. Han imiterar LL Cool J, Snoop, DMX(rätt keff) och Jay-Z så freestylar han. Skulle kunna vara fake men damn. >_<

Han är riktigt grym den där snubben.

En till med samma snubbe fast den här är inte lika bra.

Youtube

För någon månad sen hade Young Buck och The Game ett samtal om att lägga ner beefen och dom kom överens om att The Game ska fortsätta med sitt och Young Buck med sitt, och att möjligtvis nån gång i framtiden kunna göra nån låt eller liknande tillsammans, men efter att Tony Yayo gav sig på den 14 årige pojken så har The Game brytit det och spelat in en ny diss till G-unit, och nu säger Young Buck att han ska krossa The Game med mixtapes personligen.

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För någon månad sen hade Young Buck och The Game ett samtal om att lägga ner beefen och dom kom överens om att The Game ska fortsätta med sitt och Young Buck med sitt, och att möjligtvis nån gång i framtiden kunna göra nån låt eller liknande tillsammans, men efter att Tony Yayo gav sig på den 14 årige pojken så har The Game brytit det och spelat in en ny diss till G-unit, och nu säger Young Buck att han ska krossa The Game med mixtapes personligen.

synd :/ Yayo's a bitch.

Skulle vara skönt om NWA återförenades för en låt på Detox. Ren, Yella, Ice Cube och Dre. R.I.P Eazy-E, men hans son skulle kunna representera honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhh, varför inte?

Det var hans pappa, han växte upp i samma hus, samma röst och ser nästan ut som sin pappa.

Han är den enda från Eazy-E's söner som är en rappare, och representarar WC till 100%.

Det spelar väl ingen roll om det var hans pappa, han är fortfarande inte Easy-e och ser verkligen inte ut som han.

Ja det är endast han som rappar av dom, men han är skit dålig på det, han gör inte nå enga beats och han skriver inte ens sina egna texter,hade inte han vart Easy-e's son så hade han aldrig blivit känd.

Det är mina åsikter iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar väl ingen roll om det var hans pappa, han är fortfarande inte Easy-e och ser verkligen inte ut som han.

Ja det är endast han som rappar av dom, men han är skit dålig på det, han gör inte nå enga beats och han skriver inte ens sina egna texter,hade inte han vart Easy-e's son så hade han aldrig blivit känd.

Det är mina åsikter iallafall.

Hur många rappare gör sina egna beats?

Inte många sa jag säga till dig, liknar han ej sin pappa är du blind. lileandhood24sp_875081_0.jpg

Du hade säkert satt in The Game in på Eazy's text.

Någon som känner igen killen i den vita kepsen?

http://www.youtube.com/watch?v=WSAbTici5no...ted&search= Gamla tider, är ibland bäst. :>:D:P

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många rappare gör sina egna beats?

Inte många sa jag säga till dig, liknar han ej sin pappa är du blind. lileandhood24sp_875081_0.jpg

Du hade säkert satt in The Game in på Eazy's text.

Någon som känner igen killen i den vita kepsen?

http://www.youtube.com/watch?v=WSAbTici5no...ted&search= Gamla tider, är ibland bäst. :>:D:P

Jo det har du faktiskt rätt i, tänkte inte på det.

Fast jag tycker fortfarande inte att han är lik sin pappa, visst lite lik är han men inte så speciellt mycket.

Fast själv tycker jag iallafall att Lil-Easy-e är en riktigt dålig rappare och jag skulle inte tycka om honom bara för att hans pappa är en sorts "legend" idag, det är ungefär som att man skulle gilla Paris Hilton för att hennes Pappa är en riktig affärsman.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det har du faktiskt rätt i, tänkte inte på det.

Fast jag tycker fortfarande inte att han är lik sin pappa, visst lite lik är han men inte så speciellt mycket.

Fast själv tycker jag iallafall att Lil-Easy-e är en riktigt dålig rappare och jag skulle inte tycka om honom bara för att hans pappa är en sorts "legend" idag, det är ungefär som att man skulle gilla Paris Hilton för att hennes Pappa är en riktig affärsman.

Ok, du har rätt med att han lever på sin pappas status, men idag är det väldigt svårt att komma upp inom rap scenen utan några kontakter.

Jag tycker att han är riktigt bra, om man jämför med Akon, 50 och C.O.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, du har rätt med att han lever på sin pappas status, men idag är det väldigt svårt att komma upp inom rap scenen utan några kontakter.

Jag tycker att han är riktigt bra, om man jämför med Akon, 50 och C.O.

Hehe jo det har man märkt med tanke på att det knappt finns några bra rappare idag.

Jag tycker att han ligger på samma nivå som 50 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jo det har man märkt med tanke på att det knappt finns några bra rappare idag.

Jag tycker att han ligger på samma nivå som 50 osv.

Felet med 50 är att han är förmycket ghetto, han är ingen dålig rimmare (han visade det i Power Of Da Dollar) och hans beats är feta.

Men han kan ibland bli bättre än många rappare, men även sjunka till en nivå som är bara gråtfärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felet med 50 är att han är förmycket ghetto, han är ingen dålig rimmare (han visade det i Power Of Da Dollar) och hans beats är feta.

Men han kan ibland bli bättre än många rappare, men även sjunka till en nivå som är bara gråtfärdig.

För det mesta så lyckas han få mig att fråga mig själv vart hiphopen är på väg?

Men låten Hustlers Ambition är grymt bra, både texten och beatet är riktigt bra, men det är nog det ända som jag kan säga är bra gjort av han.

Det jag stör mig mest på med han är att han ska vara så tung gangsta,påstå att han är den bästa,dissa istortsätt alla och så dissar han riktigt bra rappare också, och nästan bara rappa om brudar,pengar och gangsta hit och dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 cent kan leverera både club och ghetto låtar , ibland.

Det sägs att kan ska göra en 2 cd album som blir mer Get Rich Or Die Tryin' likt, asså mindre club, candy shop, utan mer gheto, som faktiskt 50 står för.

jasså? ska bli kul att höra :>

En tips från mig på bra musik

Nas is like

Och även

Classic

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Hustlers Ambition...

Mmm...

Angående 50 så håller jag med Tommy. Han gör reklam för rap. Även om han verkligen inte är bra längre så lockar han fler och fler att lyssna på rap. På så sätt kommer musiken att växa. Själv gillar jag ett par gamla låtar från Fifty, t.ex "How To Rob" där han rappar om hur han skulle råna olika kända människor. "Ghetto Qu'ran" förutom att han tjallar på halva Queens så är den faktiskt bra. "Power of the Dollar" och ett par till från skivan med samma namn som den sistnämda. Sedan finns det ett par bra nyare låtar som "Hustler's Ambition" och "God Gave Me Style". Som sagt, han gör sin grej, Get rich or die tryin.

Samma dag som Buck stabbin niggaz on camera?

-------------------------------

"Classic" är thuuuuuuung.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den "classic" är prod. även av Dj Premier, lyssna även på den vanliga, utan Rakim och md ett annat beat.

Sedan har T.I.'s Big Shit Poppin', läckt ut i en mer riktigt version, där beatet är lite ändrat och några tillagda ord.

@Mr.Magic - Tror det, finns även på youtube att se.

Rolig att se hur hela G-Unit direkt hoppar och kastar stolar på de, som ville skada Dr.Dre, rätt åt de, dont fuck with the real Don, Dr.Dre.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor