Jump to content

STEED


cennys
 Share

Recommended Posts

Hejsan, jag skulle vilha ha steed v1.0 så jag ramlar av cykeln har filen och coden som..

problemet är att jag kan inte bara ersätta filen för då pajar mitt brokenmod :lol:, så jag måte få in den i scm utan att röra nått annat, har försökt mes mission builder men jag e för dålig på sånt hade vart jätte snällt om nån kudne hjälpa här e iaf koden och jag bifogar min Main.scm hade vart sjysst om nån kunde fixa in det och den ladda upp main.scm igen :::

:LabelSTEEDSETUP

0001: wait 0? ms

03A4: name_thread "STEED"

:LabelSTEEDLOOP

0001: wait 127? ms

00D6: if 0?

0256: player $PLAYER_CHAR defined

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

00D6: if 0?

03EE: is_not_wanted $PLAYER_CHAR

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

00D6: if 0?

047E: player $PLAYER_CHAR driving_a_motorbike

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDSPAWN

03C1: 0@ = player $PLAYER_CHAR car

:LabelSTEEDONBIKELOOP

0225: 5@ = player $PLAYER_CHAR health

0227: 6@ = car 0@ health

0001: wait 10? ms

00D6: if 0?

0256: player $PLAYER_CHAR defined

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

00D6: if 0?

82BF: NOT car 0@ sunk

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDDISMOUNTLOOP

00D6: if 0?

80E1: NOT key_pressed 0? 15?

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDDISMOUNTLOOP

00D6: if 0?

80DC: NOT player $PLAYER_CHAR driving 0@

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDONBIKELOOP

018C: play_sound 1? at 0! 0! 0!

0369: put_player $PLAYER_CHAR in_car 0@

0222: set_player $PLAYER_CHAR health_to 5@

0224: set_car 0@ health_to 6@

0002: jump ££LabelSTEEDONBIKELOOP

:LabelSTEEDDISMOUNTLOOP

0001: wait 127? ms

00D6: if 0?

0256: player $PLAYER_CHAR defined

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

00D6: if 0?

80E0: NOT player $PLAYER_CHAR driving

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDDISMOUNTLOOP

01C3: remove_references_to_car 0@ \\ Like turning a car into any random car

0002: jump ££LabelSTEEDLOOP

:LabelSTEEDSPAWN

00D6: if 0?

80E0: NOT player $PLAYER_CHAR driving

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

00D6: if 1?

00E1: key_pressed 0? 6?

00E1: key_pressed 0? 8?

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDLOOP

0172: 4@ = actor $PLAYER_ACTOR z_angle

04C4: create_coordinate 1@ 2@ 3@ from_actor $PLAYER_ACTOR offset 0! -1! -1!

0247: request_model #PCJ600

038B: load_requested_models

:LabelSTEEDSPAWNLOOP

0001: wait 0? ms

00D6: if 0?

0248: model #PCJ600 available

004D: jump_if_false ££LabelSTEEDSPAWNLOOP

00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 1@ 2@ 3@

0175: set_car 0@ z_angle_to 4@

0249: release_model #PCJ600

0369: put_player $PLAYER_CHAR in_car 0@

04BA: set_car 0@ speed_instantly 20!

01C3: remove_references_to_car 0@ \\ Like turning a car into any random car

0002: jump ££LabelSTEEDONBIKELOOP

main.scm

Redigerad av cennys
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...