Jump to content

DOOM 3!!!!!!


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 246
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det räcker väl inte bara med ett nytt grafikkort, bra Proccesor och RAM är väl också viktigt för det ska flyta? -_-

beror ju iof på vilket spel. Men normalt är det ju så. Vet att just doom3 kräver mest av grafikkortet. Medan spel som UT03-04, Splinter cell, ravenshield, etc. (ut motorn) vill ha mer processor än grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte det är såå läskigt <_<

och det är ganska tråkigt, eller kanske lång tråkigt.. samma sak hela tiden, man går in i ett mörkt rum och sen så hoppar en zombie fram och man smäller till den med ficklampan ;)

Jag hoppades på att det skulle vara lika kul som Far Cry men inte ens i närheten :lol:

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var nära att köpa Doom3 igår, men jag ångrade mig i sista sekund. Killen i kassan sa nämligen att det inte var öppet köp på D3. ;) Jag tänkte inte bränna det och lämna tillbaka det, men jag var inte säker på att det skulle flyta på min dator. Man vill ju inte slösa 449:- på ett spel man inte kan spela. B)

EDIT: Det går nog förresten på min dator. Jag kan ju spela FarCry med nästan allt på High om jag sätter Lights och Shadows på Low. Samma sak kanske det är på D3. >_<

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Quote från NordicGamers.se forum "Doom 3"

Tänkte bara dela med mig lite av ett tips som gör att du kan sjunka UNDER den så kallade "Minimum requirement" när du spelar Singelplayer i Doom3!

Testade detta hos en polares dator, det är en 1ghz P3 med 384 i ram och ett geforce 4 MX 440.

Det fungerade flytande i de allra flesta lägen (kan lagga till på allas datorer lite då och då, även Athlon 3000+ burkar!) med lägsta i grafikinställningarna (640*480) (men det är ändå snyggare än vilket spel som helst där ute!).

Så här sträckspelade jag i 8 timmar utan att märka av något lagg.

Så kansk eni vill veta tipset då, stäng ner ALLA onödiga program (tom MSN och antivirusprogramet (dra ur internet om ni är rädda, behöver det itne i singelplayer ändå)) sen till sist stänger ni ner explorer.exe )ni vet så allt försvinne och man bara ser den blåa skärmen)

Inifrån ctrl + alt + del menyn tar du "kör" och startar doom3.exe därifrån, stäng ner menyn innan spelet hinner starta och valá, en dator under minimum requirements som klarar doom3 flytande!

Bara att testa det där..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...