Korven Skrivet 23 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2004 28-42 fps konstant på min Radeon 9000 agp 128 mb Pentium 4 2,5Ghz Ram 512 på Medium och 800x600 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2004 Konstigt att det är så... min är inte mycket sämre och klarar knappt lägsta Jag ska köpa ett 9800xt och se hur mycket bättre det blir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2004 Det räcker väl inte bara med ett nytt grafikkort, bra Proccesor och RAM är väl också viktigt för det ska flyta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 27 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2004 Det räcker väl inte bara med ett nytt grafikkort, bra Proccesor och RAM är väl också viktigt för det ska flyta? beror ju iof på vilket spel. Men normalt är det ju så. Vet att just doom3 kräver mest av grafikkortet. Medan spel som UT03-04, Splinter cell, ravenshield, etc. (ut motorn) vill ha mer processor än grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2004 Det räcker väl inte bara med ett nytt grafikkort, bra Proccesor och RAM är väl också viktigt för det ska flyta? Jag vet, men en liten boost blir det ändå typ 10fps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 28 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2004 ahhh vilket härligt spel, lirade det hos en kompis ska snart fixa det till min dator. Men jag fattar inte vad alla snackar om att de är läskigt? Läskigt my ass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 ahhh vilket härligt spel, lirade det hos en kompis ska snart fixa det till min dator. Men jag fattar inte vad alla snackar om att de är läskigt? Läskigt my ass Lirade ni i ett mörkt rum, Surround ljud och hösta volymen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Lirade ni i ett mörkt rum, Surround ljud och hösta volymen? jao i ett mörkt rum med headset, min kompis tyckte de va läskigt dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 (redigerad) Jag tycker inte det är såå läskigt och det är ganska tråkigt, eller kanske lång tråkigt.. samma sak hela tiden, man går in i ett mörkt rum och sen så hoppar en zombie fram och man smäller till den med ficklampan Jag hoppades på att det skulle vara lika kul som Far Cry men inte ens i närheten Redigerad 29 augusti, 2004 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Kan nån visa en hemskt äcklig bild från DOOM III? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Hemskt äcklig vettefan, men jag gillar inte dom små krypen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 (redigerad) Var nära att köpa Doom3 igår, men jag ångrade mig i sista sekund. Killen i kassan sa nämligen att det inte var öppet köp på D3. Jag tänkte inte bränna det och lämna tillbaka det, men jag var inte säker på att det skulle flyta på min dator. Man vill ju inte slösa 449:- på ett spel man inte kan spela. EDIT: Det går nog förresten på min dator. Jag kan ju spela FarCry med nästan allt på High om jag sätter Lights och Shadows på Low. Samma sak kanske det är på D3. Redigerad 29 augusti, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Du kan nog lira på medium iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Ok, men testa med att köra Lights och Shadow på Low en gång och kör allt annat på High. Det funkar på FC iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 I FC har jag allt på low utom vattnet. Det ligger på medium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Vad har du för dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Quote från NordicGamers.se forum "Doom 3" Tänkte bara dela med mig lite av ett tips som gör att du kan sjunka UNDER den så kallade "Minimum requirement" när du spelar Singelplayer i Doom3! Testade detta hos en polares dator, det är en 1ghz P3 med 384 i ram och ett geforce 4 MX 440. Det fungerade flytande i de allra flesta lägen (kan lagga till på allas datorer lite då och då, även Athlon 3000+ burkar!) med lägsta i grafikinställningarna (640*480) (men det är ändå snyggare än vilket spel som helst där ute!). Så här sträckspelade jag i 8 timmar utan att märka av något lagg. Så kansk eni vill veta tipset då, stäng ner ALLA onödiga program (tom MSN och antivirusprogramet (dra ur internet om ni är rädda, behöver det itne i singelplayer ändå)) sen till sist stänger ni ner explorer.exe )ni vet så allt försvinne och man bara ser den blåa skärmen) Inifrån ctrl + alt + del menyn tar du "kör" och startar doom3.exe därifrån, stäng ner menyn innan spelet hinner starta och valá, en dator under minimum requirements som klarar doom3 flytande! Bara att testa det där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Hehe coolt, ska nog prova nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Ballt! Ska man ju ju testa på FC också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 I FC har jag allt på low utom vattnet. Det ligger på medium. Med ett bättre kort än Geforce 4? Jag köra fan det mesta på high och medium utan lighning och shadows som är på low och vattnet och enviroment som är på Ultra high och high. på mitt GF3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts