Conny_S Skrivet 5 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 2xAA, ingen vsync, 800x600 är det inte bättre att du kör på high eller ultra och tar bort A/A? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 är det inte bättre att du kör på high eller ultra och tar bort A/A? nja, jag stör mig så mycket på om det inte är aa, det är upp till var och en vad man tycker är bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 2xAA, ingen vsync, 800x600 bara så du vet, vsync ger bättre prestanda om det är påslaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 (redigerad) bara så du vet, vsync ger bättre prestanda om det är påslaget! hmm ok, får testa då, men varför är det då av som standard? Redigerad 5 augusti, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 Ingen aning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 5 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 hmm ok, får testa då, men varför är det då av som standard? V-sync (Vertical Sync) står för att inte låta FPS'n överstiga refresh raten ifall vi säger att RefreshRaten ligger på¨kanske omkring 90 (bara som ett dåligt exempel hehe), då om FPS'n går ovanför 90 till exempel upp mot 110 - 130 så skapar detta Hack; Lagg; Ostabilitet; Krash... beroende på hur mycket högre än RR den går.... Dock ibland är det att föredra att ha av V-Sync om spelet kräver så mkt av CPU'n att R-Raten ligger på jättepyttelite, så... vad sägs om att spela Doom 3 i 10 frames per second eh? Dock är det ingen speciell farligt om FPS går typ 10 enheter ovanför Refresh Raten då orsakar den inte mycket, lite smålagg ibland.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2004 V-sync (Vertical Sync) står för att inte låta FPS'n överstiga refresh raten ifall vi säger att RefreshRaten ligger på¨kanske omkring 90 (bara som ett dåligt exempel hehe), då om FPS'n går ovanför 90 till exempel upp mot 110 - 130 så skapar detta Hack; Lagg; Ostabilitet; Krash... beroende på hur mycket högre än RR den går.... Dock ibland är det att föredra att ha av V-Sync om spelet kräver så mkt av CPU'n att R-Raten ligger på jättepyttelite, så... vad sägs om att spela Doom 3 i 10 frames per second eh? Dock är det ingen speciell farligt om FPS går typ 10 enheter ovanför Refresh Raten då orsakar den inte mycket, lite smålagg ibland.... okej, tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 okej, tackar np Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Amerikanska manualen till doom III.....del 1Doom_III_Manual_1.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Amerikanska manualen till doom III.....del 2Doom_III_Manual_2.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Klassas inte det som warez Btw, om ni vill öka prestandan i Doom, packa upp allt innehåll i pk4-filerna till basemappen, sen deleta pk4-filerna. Det ökade typ 5 fps för mig iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Ett annat sätt att öka prestandan är att följa denna...Boost_Up_Performance.txt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Ett annat sätt att öka prestandan är att följa denna... öh ja du har postat det en gång innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Fan vad Doom3 verkar grymt! Fast jag får nog vänta till vi får ny PC i höst. Känns inte så kul att spela med allt på Low. Jag spelar inte Far Cry längre p.g.a min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Ett annat sätt att öka prestandan är att följa denna... Den är verkligen bra. Från hack i 800x600 i minimum detaljer till inget hack i 1600x1200 i high details. Fast jag kör i 256, inte 96. Skulle kunna höja till 512. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Säger du det...min stod på 20 så jag höjde till 96 men märkte ingen skillnad....aja kanske bör testa igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Säger du det...min stod på 20 så jag höjde till 96 men märkte ingen skillnad....aja kanske bör testa igen samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Jag märkte typ 0,1% skillnad. För övrigt har jag funnit än mycket bra guide: http://www.viperlair.com/articles/howto/software/tweakd3/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Skribb @ Funkar bra nu, tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 6 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2004 Varvade spelet tidigare idag. Men tyvärr måste jag säga att det blir långtråkigt tillslut. Men! Den allra sista delen var faktist riktig skojig. Ett riktigt bra spel tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts