Jump to content

DOOM 3!!!!!!


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 246
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hmm...med en sån dator lär du ju kunna köra medium på hög upplösning, 1280X1024, eller high 1024X768, tror jag i alla fall. Man bhöver inte ha superdator för att spela doom3. Kör själv farcry på 1024X768X32 @ Medium på allt, har testat high och det funkar lika bra (ja det gör det!!) men råkade trycka på auto detect och nu orkar jag inte ändra (man måste starta om spelet), eller orkar och orkar, jag glömmer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok, har tankat demot. Det flyter på som fan 1024X768 och medium, dock är nästan alla options i advanced avstängda. Men så fort jag ser mer än 2 fiender laggar det skit, och när jag dödat de flyter det på igen. Kör fraps och tittade på fps, 45 normalt 1-3 fiender = 10fps. Samma sak händer med allt sänkt till det absoluta low. Ingen skillnad alls.

Ofta är det "bara" en fiende onscreen men när man lallar runt i början av spelet var det alltid 3-5 personer och då laggade det som fan :P Kan man göra något åt det här eller är det pga. min dator? (1800+ 640mb ram, 256+256+128, geforce 3 ti 64mb.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hum man åker upp i en stråle sen kommer det nån biff, han har typ medhjäpare som åker ovanför honom..

Ah, det är Guardian.

Dom där flygande sakerna kallas Seekers, och du ska skjuta ner alla dom. När de är döda stannar Guardian för att göra nya, och då syns en boll ovanför honom. Skjut på den några gånger med BFG eller rocket launcher eller liknande några gånger, då ska han vara död rätt fort. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det är Guardian.

Dom där flygande sakerna kallas Seekers, och du ska skjuta ner alla dom. När de är döda stannar Guardian för att göra nya, och då syns en boll ovanför honom. Skjut på den några gånger med BFG eller rocket launcher eller liknande några gånger, då ska han vara död rätt fort. ;)

Oh tack! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok, har tankat demot. Det flyter på som fan 1024X768 och medium, dock är nästan alla options i advanced avstängda. Men så fort jag ser mer än 2 fiender laggar det skit, och när jag dödat de flyter det på igen. Kör fraps och tittade på fps, 45 normalt 1-3 fiender = 10fps. Samma sak händer med allt sänkt till det absoluta low. Ingen skillnad alls.

Ofta är det "bara" en fiende onscreen men när man lallar runt i början av spelet var det alltid 3-5 personer och då laggade det som fan :P Kan man göra något åt det här eller är det pga. min dator? (1800+ 640mb ram, 256+256+128, geforce 3 ti 64mb.)

Din processor och ditt graffe bör bytas ut. Anser jag, det är dem som agerar flaskhals, ungefär. Vad har du för moderkort då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din processor och ditt graffe bör bytas ut. Anser jag, det är dem som agerar flaskhals, ungefär. Vad har du för moderkort då?

men det är ett gammalt kt133 (via kort). Sen är mitt minne också skit. Köper jag något så är det ett helt nytt system. Men en sak, varför kan jag inte använda Exec i demot? Ville testa tweaks som fanns men när jag läser i consolen så står det att det inte gick att exec a autoexec. Testade med att skapa en egen cfg fil för att sedan execa den i spelet men den säger samma sak :rolleyes: Kan man inte typ göra karaktärerna fulare, inte så krävande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

man är på planeten mars.. nåt forskningsskit går fel, helvetets portar öppnas, armén skickas till mars och du är en av soldaterna ^_^

Alltså, man kommer till AUC (Union Aerospace Corporation) som är på Mars och får uppgiften att leta rätt på en försvunnen forskare, och när du är där så går något snett så öppnas porten till helvetet och alla soldater och arbetare försöker slakta dig!

Skulle bara klargöra lite om det är lungt? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...