Jump to content

Gamemaker-tråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 172
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

starta för 7 timmar sen jag har gjort en röd vägg :D

hehe :blink:

Men Gamemaster, eller någon annan kan väll göra en poll där vi lägger upp vårra bidrag i senare, där det spel med flest röster vinner... Jag har suttit i 400 år, och är nästan färdig med första rummet... :blink:

Fan vad jag kände mig blåst när jag skulle göra skogen till mitt spel, träden blev typ 10 cm, glömde proportionerna helt :wacko: :">

btw, ska nog snart lägga upp ett screen :blink:

men jag behöver hjälp :D Hur gör man så att "spelargubben" inte kan gå igen om alla väggar osv. Jag vill inte att han ska kunna gå igenom träden eller ut på vattnet :blink:

förresten, vad är tgf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

själv tycker jag tgf är lättast!

Hmpf, hittade bara en prova-i-30-dar-version... orkade inte tanka den... gör färdigt mitt spel i GM istället...

Lyckades trolla fram ett screen... ska lägga till många fler detaljer, men jag har ju iaf något spelbart iaf ;)

Detta är bara första "rummet" då man blir strandsatt på en ö...

post-23-1092176381_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ser underbart ut Kalan!  ;)  (w00t)

Jag var fruktansvärt osäker på om det var fint eller inte... Är barbaren okej? Eller ska jag rita om den?

EDIT: Jag har hunnit lägga dit lite ljudeffekter hittils, bla fotsteg och havsljud, samt menymusik...

post-23-1092177040_thumb.png

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Huvudmenyn, innehåller ljudeffekter, musik m.m.

Jag har nu officiellt bytt program från GameMaker till The Games Factory, 'cos it's helluva more betta', och kommer därför återskapa och fortsätta på Lands of Arrana (Arbetsnamn, Arrana är landet som man befinner sig i) i The Games Factory ;)

post-23-1092186191_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...