GTA3 freak Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 En bra och superb ide hade varit om man kunde göra en sk. burnout i GTA: SA. (Inspiration från Driver 3). Det kan man ju i vc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 14 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 Det kan man ju i vc. Ja visst. Men jag menar en RIKTIG burnout! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 Det kan man ju i vc. ...fast dom ger ju ingenting... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 14 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 okka Vad menar du med "...fast dom ger ju ingenting..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xilef Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 Den är förbätrad lungt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 okka Vad menar du med "...fast dom ger ju ingenting..." Att göra en burnout ger ingenting i VC, den är inte så snygg heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mankan Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 Grafik: - SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff". - Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. - SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations". - "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. - Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. - Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning. - Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. var det svar nog? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 14 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 Grafik: - SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff". - Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. - SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations". - "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. - Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. - Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning. - Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. var det svar nog? Men vad skulle det betyda i spelet? Ge några exempel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2004 - SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Alltså, bättre grafik generellt sett. - Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. alltså FLER BILAR, FLER MÄNNISKOR!!!!! - SA har ragdoll-fysik, det betyder att lik blir "lösa", alltså dom är inte helt stela när de är döda. och om man t.ex skjuter på nåns arm så "dör" armen så den dinglar fritt. - "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. MAN KAN ALLTSÅ SE LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGRE - Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. skuggorna är snyggare och mer realistiska! - Några nya grafikförbättringar: det finns Dimma, smog, realtime-reflektioner på bilar (omgivningen avspeglas på vaxade bilhuvar ), speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning (dom har alltså inga hårda kanter, utan liksom försvinner gradvist.). - Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. alltså de är bättre detaljerade! och rundare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
(=Madman=) Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 HAHA precis skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2004 Nu vill ni ju ha super grafik. När det väl är släppt kommer många säga "jävla skit spel, det laggar/hackar hela tiden". Okej..onte många...men de med skitdatorer (bl.a. jag) Dock av de förbättringar son står lite högre upp är inget utav de så prestanda ätande. Föruton drawingdistance såklart. Nu snackar jag om fps...man kanske förlorar 2-7 fps. Men de nya moddelerna kommer att ta mycket grafikminne. Så jag tror att 32 mb blir min (och då får man leva med lite hack då och då) och rek. blir 64-128. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.