Jump to content

Grafiken i GTA: SA


 Share

Recommended Posts

Grafik:

- SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff".

- Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka.

- SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations".

- "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap.

- Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt.

- Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning.

- Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC.

var det svar nog? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafik:

- SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff".

- Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka.

- SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations".

- "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap.

- Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt.

- Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning.

- Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC.

var det svar nog? :D

Men vad skulle det betyda i spelet? Ge några exempel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Alltså, bättre grafik generellt sett.

- Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. alltså FLER BILAR, FLER MÄNNISKOR!!!!!

- SA har ragdoll-fysik, det betyder att lik blir "lösa", alltså dom är inte helt stela när de är döda. och om man t.ex skjuter på nåns arm så "dör" armen så den dinglar fritt.

- "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. MAN KAN ALLTSÅ SE LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGRE :D

- Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. skuggorna är snyggare och mer realistiska!

- Några nya grafikförbättringar: det finns Dimma, smog, realtime-reflektioner på bilar (omgivningen avspeglas på vaxade bilhuvar :wub: ), speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning (dom har alltså inga hårda kanter, utan liksom försvinner gradvist.).

- Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. alltså de är bättre detaljerade! och rundare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill ni ju ha super grafik. När det väl är släppt kommer många säga "jävla skit spel, det laggar/hackar hela tiden". Okej..onte många...men de med skitdatorer (bl.a. jag) :lol: Dock av de förbättringar son står lite högre upp är inget utav de så prestanda ätande. Föruton drawingdistance såklart. Nu snackar jag om fps...man kanske förlorar 2-7 fps. Men de nya moddelerna kommer att ta mycket grafikminne. Så jag tror att 32 mb blir min (och då får man leva med lite hack då och då) och rek. blir 64-128.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...