blink182 Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 vilken bok är bäst? favorit karaktär? vad är dåligt? osv..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 3:an är bäst och favoritkaraktär är nog Gimli... Något som är dåligt är att 1:an är så dryg. Läste halva på ett halvår och läste sen resten på en månad. Vilken bok tycker du är bäst då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 (redigerad) Har inte läst böckerna men av filmerna så är ordningen: Konungens Återkomst, Ringens Brödrarskap, Två Tornen... Min favorit karaktär är Aragorn (Viggo Mortensen) men också Boromir (Sean Bean) och Sauron (Sala Baker). Inget är dåligt med Sagan om Ringen. Allt är perfekt men jag vet inte hur böckerna är. Peter Jackson har iallfall gjort en strålande insatts och jag hoppas han gör en filmatisering av The Hobbit. Men just nu har han ju fullt upp med King Kong (2005). Musiken, kompotiserad av Howard Shore är underbar, finns inget bättre än låtarna från de tre filmerna. Mina favoritlåtar måste vara Andurill, The Council of Elrond och The End of All Things. Howard Shore ska även göra musiken till King Kong. Till er som inte sett filmerna, säger jag bara: Ni vet inte vad ni missar...! Oavsett om ni inte gillar fantasy så borde ni se trilogin. Redigerad 12 juli, 2004 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Inget är dåligt med Sagan om Ringen. Allt är perfekt men jag vet inte hur böckerna är. Peter Jackson har iallfall gjort en strålande insatts Det vet du fast du inte har läst böckerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Det vet du fast du inte har läst böckerna? Ööö, ja Jag vet inte hur böckerna är. Dem är säkert ännu bättre men jag tycker iallfall att filmerna är skitbra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Ööö, ja Jag vet inte hur böckerna är. Dem är säkert ännu bättre men jag tycker iallfall att filmerna är skitbra... Du kan ju tycka att den är välgjord men inte perfekt eftersom den är gjorda efter böckerna och om den skiljer sig så är den inte perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Har inte läst böckerna men av filmerna så är ordningen: Konungens Återkomst, Ringens Brödrarskap, Två Tornen... Brödrostskapet kom väl ändå först? Sen Två Tornen och sist Knugens återkomst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Brödrostskapet kom väl ändå först? Sen Två Tornen och sist Knugens återkomst? Tror han menade sin egen lista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Jag menade vilka jag gillade mest i följd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Jag menade vilka jag gillade mest i följd... Jaså! Typiskt mig att inte läsa hela tråden innan jag svarar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 12 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 3:an är bäst och favoritkaraktär är nog Gimli... Något som är dåligt är att 1:an är så dryg. Läste halva på ett halvår och läste sen resten på en månad. Vilken bok tycker du är bäst då? 3an är min favorit . silmarillion är också bra som fan!! favorit karakärern är sam för han är en sån klippa helt enkelt och gollum är rätt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 12 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 nån som läst silmarillion?? den handlar om första ålder hur allt skapades osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Jag kommer ihåg att jag läste följande, där Silmarillion börjar. I början var Eru, den Ende, han som i Arda kallas Ilúvatar, och han formade allt liv... blablabla så det stycket orkade jag inte läsa. Jag läste däremot uppslagsboken helt igenom, och den var mycket intressant och uppbyggande. Har läst hela trilogin och tycker 3an är bäst - allt löser upp sig som det ska och man har verkligen fått lära känna karaktärerna. 1an är lite seg i början men sen kommer den igång och den är verkligen inte att klaga på! 2an var ungefär lika bra som trean, vet inte vilken som är bäst av dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Jag började läsa men tröttnade eftersom det var förmycket som beskrev allting... Typ Dom gick öster där det regnade lite granna dom tog skydd under en lite klipphäll där Sam kokade lite kamomill te till allihopa. När dom drukit upp tet var dom tvungna att forsätta öster ut där solen sken som bara den och alla kisade och åt bullar som Sam hade bakat nån gång...Kanke inte precis så men lite... Föresten Arman du skryte väldigt mycket... Har inte läst böckerna men av filmerna så är ordningen: Konungens Återkomst, Ringens Brödrarskap, Två Tornen... Min favorit karaktär är Aragorn (Viggo Mortensen) men också Boromir (Sean Bean) och Sauron (Sala Baker). Inget är dåligt med Sagan om Ringen. Allt är perfekt men jag vet inte hur böckerna är. Peter Jackson har iallfall gjort en strålande insatts och jag hoppas han gör en filmatisering av The Hobbit. Men just nu har han ju fullt upp med King Kong (2005). Musiken, kompotiserad av Howard Shore är underbar, finns inget bättre än låtarna från de tre filmerna. Mina favoritlåtar måste vara Andurill, The Council of Elrond och The End of All Things. Howard Shore ska även göra musiken till King Kong. Till er som inte sett filmerna, säger jag bara: Ni vet inte vad ni missar...! Oavsett om ni inte gillar fantasy så borde ni se trilogin. Med dina "kunskaper" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2004 Föresten Arman du skryte väldigt mycket... Med dina "kunskaper" Hmm, skryter jag! Vadå kan du inte allt det här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2004 Min favoritfilm är nog sista, eller andra, eller första, vet då fanj, alla lika bra Men min favoritkaraktär är Legolas, han är grym på båge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2004 Jo, jag vet att Viggo spelar Aragorn och så och att Peter Jackson håller på att spela in en ny version på King Kong men jag skriver det inte i en topic om Sagan om Ringen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2004 Men för i H*lvete. Sluta klanka ner på Arman, han bara informerar oss. Det är bara bra, jag hadde ingen arning om att King Kong spelas in av honom osv, dessutom har det med topicen att göra, så sluta lipa för fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2004 Men för i H*lvete. Sluta klanka ner på Arman, han bara informerar oss. Det är bara bra, jag hadde ingen arning om att King Kong spelas in av honom osv, dessutom har det med topicen att göra, så sluta lipa för fan! sluta lipa själv då. att han skall spela in king kong trodde jag var almänbildning men vissa är ju lite insnöade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2004 Jag lipar inte jag skyddar Arman. Och ja, jag har la vart lite insnöad isåfall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts