R2D2 Skrivet 5 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2004 Jag har två datorer kopplade till en router som kom med BBB's abbonemang. Båda kan kontakta internet, dock inte på samma gång, men det är nåt med BBB's policy. Bara en av dom har internet i vanliga fall, eftersom den ena är på en annan våning. Nu börjar den med internet få en ganska full hårddisk, och därför vill jag sätta upp ett nätverk mellan dom för att köra över lite skit till den andra datorn. Finns det nån bra guide, gärna på svenska om hur jag ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 5 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2004 Gå in på forumet för Internet & Bredband på b2's hemsida och fråga där. Finns många där som kan mycker om sånt och jag har själv fått hjälp därifrån många gånger när jag haft problem med portar och annat i routern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2004 Gå in på forumet för Internet & Bredband på b2's hemsida och fråga där. Finns många där som kan mycker om sånt och jag har själv fått hjälp därifrån många gånger när jag haft problem med portar och annat i routern Ok..tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 5 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2004 Vad har ni för tjänst från BBB? vi kör 10mbit fiber och vi fick inte med nån router, och i skrivande stund har vi 4 datorer uppkopplade mot internet, samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Vad har ni för tjänst från BBB? vi kör 10mbit fiber och vi fick inte med nån router, och i skrivande stund har vi 4 datorer uppkopplade mot internet, samtidigt. BBB vdsl. Och problemet är inte internet, det är att få dom att "prata" med varandra och kunna köra över filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Du behöver nätverskort i båda(10/100mbit). Du behöver en korsad TP-kabel. Tada, börja överföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Han har en router så varför korsad? Kör okorsat via router och det går utmärkt att överföra filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts