Jump to content

4th july


 Share

Recommended Posts

Bush fick majoriteten av rösterna så de som skäms får väl tänka efter lite mer nästa gång de ska rösta :blink:

Bush fick inte riktig majoritet efter som Florida tydligen hadde andra sorters röstkort så räknade dom inte Floridas röster som kanske hade varit avgörande...!

Till att (insert name here) hadde vunnit...!

Typ så var det väll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför skulle man inte koppla ihop Göran Persson med Sverige?

Det är vi som har valt honom till det. Samma sak som att Bush kopplas ihop med USA eftersom amerikanarna har valt honom. Bush fick majoriteten av rösterna så de som skäms får väl tänka efter lite mer nästa gång de ska rösta -_-

Jasså, valde jag göran persson till makten?? jag som trodde jag va under 18 år, dessutom så får du tänka på alla andra som också är under 18 år som inte har rätt att rösta, dessutom så fuskade bush till sig presidentposten om du inte visste det...

du som sa låg Iq med usa, jahapp fortfarande så är r* beläget i USA, tycker du man har låg iq om man kan konstruera ett spel som GTA SA? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bush fick inte riktig majoritet efter som Florida tydligen hadde andra sorters röstkort så räknade dom inte Floridas röster som kanske hade varit avgörande...!

Till att (insert name here) hadde vunnit...!

Typ så var det väll?

Det var så att de som blivit straffade inte fick rösta, och då även om man tex har en obetald p-bot eller nåt sånt liknande. Då de flesta av afroamerikanerna i florida fanns i registret och skulle rösta på Gore så fick de inte de..Läs Korkade Vita Män av Michael Moore så förstår ni allt..

Redigerad av fablenine
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlade tråden om Bush ska kopplas till Usa eller inte?

Snälla såklart Bush kopplas till Usa lika mycket som Göran Persson kopplas till Sverige..

Men att säga att man hatar ett land bara för att man inte gillar presidenten/kungen/statsministern är sjukt..

För det är lite svårt att hata ett helt land.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var så att de som blivit straffade inte fick rösta, och då även om man tex har en obetald p-bot eller nåt sånt liknande. Då de flesta av afroamerikanerna i florida fanns i registret och skulle rösta på Gore så fick de inte de..Läs

Man strök även folk som hade liknande namn som brottslingar...

Och så fifflade man med utlandsrösterna...

Korkade Vita Män av Michael Moore så förstår ni allt..

Extremt W0rd! Bästa boken jag läst på länge!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man strök även folk som hade liknande namn som brottslingar...

Och så fifflade man med utlandsrösterna...

vadå töntigt? :rolleyes: kul om man ALDRIG haft probs med snuten. inte ens blivit tagen för fortkörning eller liknande och sen heter man thomas kvikk. kul då :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vadå töntigt? :rolleyes: kul om man ALDRIG haft probs med snuten. inte ens blivit tagen för fortkörning eller liknande och sen heter man thomas kvikk. kul då :rolleyes:

Dom hade iof ingen som hellst rätt att stryka namnen på dom sk "brottslingarna" heller. Det är fullständigt olagligt att stjäla någons rätt att rösta...man kan inte omyndigförklara folk på det sättet.

Sen att Floridavalet avgjordes i högsta domstolen är ju inte heller direkt legitimt med tanke på att Bush den äldre har "vänner" där.

Vad har Bush ådstakommit hittils?

Han har sett till så USA blivit utsparkade ur FN.

Han skrev inte på Kyotoavtalet.

Han upphävde tidsfristen för biltillverkare att framställa miljövänligare bilar.

Han har startat två krig.

Bla bla bla...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hade iof ingen som hellst rätt att stryka namnen på dom sk "brottslingarna" heller. Det är fullständigt olagligt att stjäla någons rätt att rösta...man kan inte omyndigförklara folk på det sättet.

Sen att Floridavalet avgjordes i högsta domstolen är ju inte heller direkt legitimt med tanke på att Bush den äldre har "vänner" där.

Vad har Bush ådstakommit hittils?

Han har sett till så USA blivit utsparkade ur FN.

Han skrev inte på Kyotoavtalet.

Han upphävde tidsfristen för biltillverkare att framställa miljövänligare bilar.

Han har startat två krig.

Bla bla bla...

två krig? irak kriget och....? :rolleyes: lite efter i nyheterna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man strök även folk som hade liknande namn som brottslingar...

Och så fifflade man med utlandsrösterna...

Extremt W0rd! Bästa boken jag läst på länge!

Jag har nästan Michael Moore som en idol...han vågar ställa upp, säga emot m.m. Han visar oss dom problem som USA inte vill visa upp. Men jag skulle ändå hellre bo i USA än i mes-sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nästan Michael Moore som en idol...han vågar ställa upp, säga emot m.m. Han visar oss dom problem som USA inte vill visa upp. Men jag skulle ändå hellre bo i USA än i mes-sverige.

elle hur, fattar inte varför mamma tog mig hit, kunde lika gärna tatt jobbet i USA och bott där, är ändå USA patriot i det här landet, kunde lika gärna ha varit det där (mina rötter är från usa, så kalla mig inte wonna-bee ^_^ händer allt för ofta)

men nu börjar nog den här tråden bli lite för mycket off-topic hehe! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kriget mot "terrorister"

Nåt jag inte fattar hur folk tycker illa om det. Osama Bin Laden och hans terrorister raserade WTC och dödade flera tusen människor och då tycker folk illa om Bush när han försöker fånga dom som gjorde det. Om han (som de flesta vill verkar det som) struntade i det hela DÅ skulle dwet vara snack om att han INTE gjorde nåt!!

SLUTA SKÄLL PÅ BUSH

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hade iof ingen som hellst rätt att stryka namnen på dom sk "brottslingarna" heller. Det är fullständigt olagligt att stjäla någons rätt att rösta...man kan inte omyndigförklara folk på det sättet.

Sen att Floridavalet avgjordes i högsta domstolen är ju inte heller direkt legitimt med tanke på att Bush den äldre har "vänner" där.

Vad har Bush ådstakommit hittils?

Han har sett till så USA blivit utsparkade ur FN.

Han skrev inte på Kyotoavtalet.

Han upphävde tidsfristen för biltillverkare att framställa miljövänligare bilar.

Han har startat två krig.

Bla bla bla...

Sen att han har 4 dubblat aids hjälpen i afrika, och dublerat utlandshjälpen överhuvud taget räknas kanske inte? jag är mot bush och hoppas personligen att han förlorar i höst men han är inte 100% korkad och ond rakt igenom...

Kriget mot afganistan ser jag inget större fel på, det var bara försent det gjordes, kriget i Iraq är svårare att försvara när man ser på efterföljderna.

Utrikes anser jag att Bush varit iaf hyfasd om inte bra, men inrikes är han sjukt usel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen att han har 4 dubblat aids hjälpen i afrika, och dublerat utlandshjälpen överhuvud taget räknas kanske inte? jag är mot bush och hoppas personligen att han förlorar i höst men han är inte 100% korkad och ond rakt igenom...

Kriget mot afganistan ser jag inget större fel på, det var bara försent det gjordes, kriget i Iraq är svårare att försvara när man ser på efterföljderna.

Utrikes anser jag att Bush varit iaf hyfasd om inte bra, men inrikes är han sjukt usel

usa såg till att afganerna har mer att säga till om, dom får tex bestämma om du ska ha slöja eller inte, i Iraq har dom bytt ut hela regeringen så det ska bli mer demokratiskt så folket får säga sitt med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt jag inte fattar hur folk tycker illa om det. Osama Bin Laden och hans terrorister raserade WTC och dödade flera tusen människor och då tycker folk illa om Bush när han försöker fånga dom som gjorde det. Om han (som de flesta vill verkar det som) struntade i det hela DÅ skulle dwet vara snack om att han INTE gjorde nåt!!

SLUTA SKÄLL PÅ BUSH

LOL...Kriget var ju för h*lvete en slöja för att Bush skulle kunna få bygga sin j*vla pipeline till kaspiska havet(Eller vart f*n det var). "Terrorattentatet" mot WTC visste ju för h*lvete myndigheterna om långt i förväg men dom lyfte inte ett finger...

Så jo Bush är rakt igenom ond och han tänker inte på människor, han är bara intresserad av hur mycket pengar han kan tjäna.

Sen att han har 4 dubblat aids hjälpen i afrika, och dublerat utlandshjälpen överhuvud taget räknas kanske inte?

Nope, hur skulle det kunna göra det? Det är ju lögn.

Bush är en fullständig idiot som bara tänker på pengar och han skiter i hur mycket folk lider. Han tar pengar från skolorna och ger dom till försvaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOL...Kriget var ju för h*lvete en slöja för att Bush skulle kunna få bygga sin j*vla pipeline till kaspiska havet(Eller vart f*n det var). "Terrorattentatet" mot WTC visste ju för h*lvete myndigheterna om långt i förväg men dom lyfte inte ett finger...

Så jo Bush är rakt igenom ond och han tänker inte på människor, han är bara intresserad av hur mycket pengar han kan tjäna.

Nope, hur skulle det kunna göra det? Det är ju lögn.

Bush är en fullständig idiot som bara tänker på pengar och han skiter i hur mycket folk lider. Han tar pengar från skolorna och ger dom till försvaret.

Är det nån mer än jag som tycker att krig är så jävla primitivt och att Sverige borde avskaffa hela vår armé omgående? det ska dock finnas styrkor som kan hjälpa till i katastrofsituationer.

Och vi ska fan inte låta utländska armeer testa sina vapen och leka krig uppe i norr, hörde att det var tal om det på nyheterna.

Ja jag vet hur mycket Sverige tjänar på Bofors vapen men det borde också läggas ner.

Jag inser att USA omöjligt kan ta bort sin arme eftesom Muslimerna kommer störta dom direkt men det måste ändå vara ett mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...