krille_07 Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 - SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff". - Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. - SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations". - "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. - Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. - Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning. - Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. kan förklara allt detta för mig? fattar inte ett skit.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 Va? KAn förklara lite som jag kan förkalra.. 1. Ja den använder en förbättrad verision av vc motorn 2.Ja bilar och fotgängare kommer att öka 3.Ragdol fysik. Trasdocka.. Den har inte en animation när den dör den ramlar ihop lite hur som helst. Tex om man skjuter nån död på armen så flyttas det lite. Finns någon flash för de vet ej adressen.. 4.?? 5.Svårt att förklara tydligare? 6. Läs.. 7.dom har 35-50% mer polygoner... Ja va ska man säga vet inte hur jag ska förklara den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 (redigerad) - SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff". - Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka. - SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations". - "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap. - Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt. - Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning. - Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC. kan förklara allt detta för mig? fattar inte ett skit.. * "Ragdoll-fysik" är sånt som t ex i UT2003, Max Payne eller Far Cry. Liken kommar att uppföra sig som trasdockor dvs ramla ihop helt lealöst . Troligen innebär detta att om du kör på en gubbe i ganska låg fart flyger han upp på rutan och glider sen ner för motorhuven * Draw Distance. Helt enkelt hur långt du kan se i spelet kan man säga. Hur långt bort modellerna i spelet ritas ut eller va man ska säga. * Dynamiska modeller. Alltså kommer skuggor och dylikt på bilar, hus och annat skit att ändras mer realistiskt. * Mer Polygoner. En polygon är en slags yta kan man säga, som har 3 eller har flera hörn. Ju mer polygoner det finns destå jämnare kommer modellena se ut. Alltså ser de mer detaljerade ut. de e väl ungefär vad man kan säga Redigerad 4 juli, 2004 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 vet du vad grafik är eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krille_07 Skrivet 4 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 jo deklart ja vet men de va vissa begrepp där som ja inte fattade...la in allt bara.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 Hitman Contracts andvänder sig oxå av Ragdoll-fysik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 Hitman Contracts andvänder sig oxå av Ragdoll-fysik! jaja, det finns många som gör det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fablenine Skrivet 4 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2004 Har inte tänkt på det så mycket innan, men nu när man lirade Max Payne 2 så kollade jag verkligen på det, och det är så snyggt va.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 (redigerad) - Renderware.. Känner igen "termen", men är inte säker på vad det är. Någon som hjälper till att fylla i? - Menar precis det de står.... - Ragdoll fysik har många förklarat redan. Om man körde på någon i sa eller gta3, så lade sig människan inte i motorhuvens böjda form. Istället låg han spikrakt med överkroppen på huven och benen ut i luften. - Förklarade "beat". Hur långt man kan se i spelet med andra ord. - Dynamiska menas väll rörlig? Men jag kopplar det på något sätt till mer polygons(vilket jag tror är fel). - "Realtime-reflektioner på bilar"=Speglar sig i bilarna helatiden. - Polygon="bitar" av en 3d figur. En gubbe är uppbyggd av en massa plattor(polygons). Ju mer plattor han har, ju rundare/slätare kan han bli. Altså, gubbarna kommer inte vara lika kantiga som i SA. Kanske mer än krille som undrade? Redigerad 6 juli, 2004 av Nark Buddy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 ?Renderware? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Renderware är grafikmotorn som gta3, vc och sa använder sig av Realtime reflektioner betyder att det som händer avspeglas på bilarna istället för något förrenderat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Hoppas att bilarna går sönder på ett mera realistiskt sätt alltså om man slår med baseballträ så lossnar typ en dörr det är inte så verkligt! Bättre var det i Mafia då det blev bucklor och det såg verkligare! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Dem tidigare GTA- spelen har väl inte använt sig av Ragdoll- fysik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2004 Nej, det är nytt för San Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.