Jump to content

Audi TT

pinner
 Share

Recommended Posts

Plz, håll dig till en topic tillsvidare.. annars så får vi börja låsa dina topicar så du förstår..

Iaf, av det jag lärt mig så ska det bara vara att sätta dit faces över rutorna och sedan göra dom transparanta..

Ang. lyktor, grill mm så fixas det medd hjälp av texturer.. Om man vill vara Mr. Pillinoga så kan man göra en ingropning i lyktorna sen sätta faces över och göra dom transparanta så att det blir som en riktig lykta.. men det är överkurs.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr ser det inget vidare ut, du har lagt upp "polygonerna" helt fel, försök att ha så många "raka" linjer som möjligt och lägg upp "polygonerna/punkterna" enligt bilens former. Men det är ett ganska bra försök, lycka till. -_-

Här är ett exempel: "Chris Wattons" VW W12 (GTA forums)

Denna bil har för mycket polygoner, eller onödigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

jag vet att den inte är väldigt bra gjord, har inte jobbat så länge med den heller men det är min första bil och jag ska försöka göra klart den

Nu behövs det lite hjälp igen problemet denna gången är hur bilen ska göras invändigt.

Som det är har jag ju bara reorienterat utsidan av bilen men då blir dörrar och fönsterna lite för tunna, desutom ska det göras plats för motor och bagageutryme på bilen.

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minigun: Du borde skjutas! -_- ( :P )

Skämt åsido.. Gör förhelvete inte som minigun säger.. ;) Det var så jag gjorde med min saab och dom som har sett i min saab topic så vet dom hur det blev.. Fick börja om igen.. ;)

För att göra innsidan så får du helt enkelt skaffa dig en inblick på hur bilen ser ut invändigt.. Iaf på ett ungefär.. Sen så får du bygga som en låda och sätta ihop skiten med yttersidan sist.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr ser det inget vidare ut, du har lagt upp "polygonerna" helt fel, försök att ha så många "raka" linjer som möjligt och lägg upp "polygonerna/punkterna" enligt bilens former. Men det är ett ganska bra försök, lycka till. -_-

Här är ett exempel: "Chris Wattons" VW W12 (GTA forums)

Denna bil har för mycket polygoner, eller onödigt mycket.

Den där bilen ser väldigt väldigt mycket 3DSMaxad ut.. Och kan sätta nått på att den är gjord i 3dsmax.. Och där har man ju förmånen och resurserna att göra sakerna lite lättare.. Inte världens enklaste att göra raka linjer rad för rad i Zmod.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor