pinner Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 (redigerad) Har gjort mer på bilen nu men jag behöver hjälp igen http://www23.brinkster.com/pinner/auditt4.gif http://www23.brinkster.com/pinner/auditt5.gif Mitt problem ligger i hur jag ska göra lampor fönster grill och allting annat som ni kan se som hål i modellen. Redigerad 29 juni, 2004 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 Plz, håll dig till en topic tillsvidare.. annars så får vi börja låsa dina topicar så du förstår.. Iaf, av det jag lärt mig så ska det bara vara att sätta dit faces över rutorna och sedan göra dom transparanta.. Ang. lyktor, grill mm så fixas det medd hjälp av texturer.. Om man vill vara Mr. Pillinoga så kan man göra en ingropning i lyktorna sen sätta faces över och göra dom transparanta så att det blir som en riktig lykta.. men det är överkurs.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 29 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 (redigerad) http://www23.brinkster.com/pinner/auditt7.gif en liten updatering Har nu gjort fönster och grill och gjort platsen där hjulen ska vara senare Men hur sätter man dit texturer Redigerad 29 juni, 2004 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 30 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Skulle kuna behöva lite hjälp till, hur sätter man texturer på bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 30 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 snälla svara nu kommer inte kunna fortsätta före någon svarat på min fråga. Hur sätter man texturer på bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zear0x Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Men om dem visste skulle dem väl säga det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Graul Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 tryck på E på ditt tangentbord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 30 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Äntligen någon som svarar, tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Graul Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 np Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Tryck på E(den orangea bollen) Leta upp din textur Sen så finns det olika metoder att få dit texturerna.. Du kan sätta texturer på en face itaget eller markera måna, tex. en hel sida.. För att göra det markerar du hela sidan, väljer SEL(space 1ggn) och sen assign UV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2004 Nu ska det jobbas lite mer med bilen tack för all hjälp StellHell och Graul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2004 Nu kommer en liten updatering på bilen igen http://www23.brinkster.com/pinner/auditt8.gif http://www23.brinkster.com/pinner/auditt9.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 1 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2004 Snyggt!, har du gjort dörrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2004 har inte gjort dörrarna änu men det kommer komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Super Supra Skrivet 2 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 Tyvärr ser det inget vidare ut, du har lagt upp "polygonerna" helt fel, försök att ha så många "raka" linjer som möjligt och lägg upp "polygonerna/punkterna" enligt bilens former. Men det är ett ganska bra försök, lycka till. Här är ett exempel: "Chris Wattons" VW W12 (GTA forums) http://img31.imageshack.us/img31/8838/w12-13.jpg Denna bil har för mycket polygoner, eller onödigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 2 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 (redigerad) jag vet att den inte är väldigt bra gjord, har inte jobbat så länge med den heller men det är min första bil och jag ska försöka göra klart den Nu behövs det lite hjälp igen problemet denna gången är hur bilen ska göras invändigt. Som det är har jag ju bara reorienterat utsidan av bilen men då blir dörrar och fönsterna lite för tunna, desutom ska det göras plats för motor och bagageutryme på bilen. Redigerad 2 juli, 2004 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 2 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 Jag vet inte..men du kanske kan kopiera bilen, reorientera och scala ner den lite..då får du liksom en innerdel..om du förstår.. men det kanske inte alls är rätt metod. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 Minigun: Du borde skjutas! ( ) Skämt åsido.. Gör förhelvete inte som minigun säger.. Det var så jag gjorde med min saab och dom som har sett i min saab topic så vet dom hur det blev.. Fick börja om igen.. För att göra innsidan så får du helt enkelt skaffa dig en inblick på hur bilen ser ut invändigt.. Iaf på ett ungefär.. Sen så får du bygga som en låda och sätta ihop skiten med yttersidan sist.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 Tyvärr ser det inget vidare ut, du har lagt upp "polygonerna" helt fel, försök att ha så många "raka" linjer som möjligt och lägg upp "polygonerna/punkterna" enligt bilens former. Men det är ett ganska bra försök, lycka till. Här är ett exempel: "Chris Wattons" VW W12 (GTA forums) http://img31.imageshack.us/img31/8838/w12-13.jpg Denna bil har för mycket polygoner, eller onödigt mycket. Den där bilen ser väldigt väldigt mycket 3DSMaxad ut.. Och kan sätta nått på att den är gjord i 3dsmax.. Och där har man ju förmånen och resurserna att göra sakerna lite lättare.. Inte världens enklaste att göra raka linjer rad för rad i Zmod.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 2 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2004 Minigun: Du borde skjutas! ( ) Skämt åsido.. Gör förhelvete inte som minigun säger.. Det var så jag gjorde med min saab och dom som har sett i min saab topic så vet dom hur det blev.. Fick börja om igen.. Ojdå. :"> Hehe, det var bara en liten tanke... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts