Jump to content

Om ett träd faller...

Topp3
 Share

Om ett träd faller i skogen och ingen är där och hör det, ger det ett ljud ifrån sig?  

76 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu får nån som går Naturvetenskapliga ta det här i egna händer ^_^

Om ett träd faller och slår i marken bildas tryckvågor i form av strålningsenergi av en viss frekvens och våglängd som vi männsikor m.h.a bl.a trummhinna omvandlar till ljud. Så om det inte finns någon där så kan den energin inte omvandlas till ljud.

Vote: Det avges inte nåt ljud. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får nån som går Naturvetenskapliga ta det här i egna händer  ;)

Om ett träd faller och slår i marken bildas tryckvågor i form av strålningsenergi av en viss frekvens och våglängd som vi männsikor m.h.a bl.a trummhinna omvandlar till ljud. Så om det inte finns någon där så kan den energin inte omvandlas till ljud.

Vote: Det avges inte nåt ljud.  :P

Skrev Foo det där :unsure: , eller var det min skärm. ;)

Vote:, Topp3 är ett geni, klart det gör.

btw, parade sig den första familjen med sig själva eftersom vi alla tydligen är släkt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får nån som går Naturvetenskapliga ta det här i egna händer ^_^

Vote: Det avges inte nåt ljud. :P

Så tänker jag också iofs, men det är ju de vågorna som vi "tänker oss" som ljud. ^_^

Nu ska jag bara hitta ett liknande bra exempel.. hm.. AHA!!

Vi ser inte saker, right? Vi ser ljus som reflekteras mot objekt, och det är bara vissa färger som reflekteras. Så tänk dig en röd boll i ett rum. Det finns ingen i rummet, bara en lampa och en röd boll. Visst fan är bollen fortfarande röd då, även fast ingen är där och ser den?

Eller om du kokar en soppa på rentarmar, fårögon, kloakvatten och spenat (icon8_147728_0.gif). Den luktar pyton, även om ingen är där och sniffar på den.

Strunta i ev. stavfel eller liknande, jag vaknade för fem minuter sen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad roligt.

Ok, den delar upp sig i mindre delar o.s.v, men den har ingen näsa att flyga upp i. Har den fortfarande en doft?

Du börja med den här skruvade humorn. :D:P

Men alltså den luktar men det är ingen som luktar på den. Då har den en doft, men inte för oss som inte känner den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du börja med den här skruvade humorn. :D:P

Men alltså den luktar men det är ingen som luktar på den. Då har den en doft, men inte för oss som inte känner den.

Precis!

Detsamma gäller väl det fallande trädet? Det ger ett ljud ifrån sig, bara det att ingen hör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaf*n, jag vill också vara ett geni...

Hmm...

Om ingen ser mig när jag kastar ruttna päron genom grannens fönster kan ingen skylla på mig!

Ähh...

Nej det syns att du inte är ett geni vad du skulle skrivit var "Om ingen ser mig kasta ruttna päron genom grannens fönster har jag då kastat ruttna päron genom grannens fönster?".

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har du inte läst biblen

Nu blir det här religionssnack igen...

Nej, jag har inte läst Bibeln. Jag har inte ens rört den, och jag ser ingen anledning att göra det heller. Men jag vet i stora drag vad som står i Bibeln.

Av vilken anledning ska man tro det som står där? Om jag skrev en bok där det står att man ska dyrka mig och smör, inte fan kommer folk göra det. Bibeln tror folk på av samma anledning som man tror på spöken, för att ha något att skylla på för saker man inte kan förklara.

Säger som en kompis gjorde en gång... om 30.000 år kommer folk gräva upp en bok och börja tillbe en snäll flicka som lyfter hästar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor