Topp3 Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 (redigerad) Ja, hur är det? Å ena sidan så faller trädet och det ger ifrån sig vågor i luften som uppfattas som ljud enligt människor/djur/insekter o.s.v. Det betyder alltså att ja, det ger ett ljud ifrån sig, eftersom det blir vågor i luften. Å andra sidan.. de där vågorna i luften är bara vågor. Det krävs en mottagare som uppfattar det som ljud för att det ska räknas som ljud, och därav ger inte trädet något ljud ifrån sig. Jag tror mer på alternativ 1, att jag är ett geni. Diskutera på... Och när vi ändå pratar om sådana här roliga saker, ägget kom före hönan. Bara för ren info. Redigerad 26 juni, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 hmm I don't get it man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Självklart så är Topp3 ett geni ! Vote: Det första Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 26 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 hmm I don't get it man Träd. Skog. Trädet faller. Blir det ett ljud om ingen är där och hör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Träd. Skog. Trädet faller. Blir det ett ljud om ingen är där och hör det? okej okej okej det tar en liten stund innan min hjärna uppfattar saker men jao det blir väl ett ljud, något djur måste öra det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 men jao det blir väl ett ljud, något djur måste öra det eller? Tyvärr, jag har varit till EXAKT den skogen Topp3 menar och satt öronproppar i varenda djurs öron . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 26 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 (redigerad) @kariya: Det är själva frågan! Om det inte finns någon, absolut INGEN där att höra det, blir det ett ljud? Inga ekorrar, inga renar, ingen jättestor känguru, inga djur alls. Inga insekter eller wtf som helst. Och jag kanske ska ta och förklara det där ang. hönan och ägget. Det är 80% sannolikhet att ägget kom först. Kan göra en liiten söt redovisning. Sannolikhet att en pre-höna muterar till en höna: Inte särskilt stor. Sannolikhet att ett pre-höneägg muterar till ett hönsägg. Inte särskilt stor. Sannolikhet att en pre-höna lägger ett hönsägg. Större än de andra alternativen. @Sauer: Haha. Edit: Flumpiboll. Redigerad 26 juni, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Fan, jag sågade ner ett träd i skogen men djuren hörde det ändå...ska nog testa med en liten gran nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Klart det ger ljud ifrån sig, eftersom det finns syre. Topp3 är ett geni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Klart att Topp3 är ett geni! de vet väll alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Topp3 är ett geni, klart det gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Topp3 är ett geni, klart det gör ljud ifrån sig, även fast ingen hör det, så räknas det som ljud.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 Topp3 är ett geni, Så Vote :1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 (redigerad) Jag vet inte men jag vill inte verka dum i huvudet så alternativ 1! Topp3 är ett geni alla andra tog det så... Redigerad 26 juni, 2004 av kariya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 klart det räknas som ett ljud, ett ljud behöver inte tas i mot för att räknas som ett ljud, ett ljud är något som kan uppfattas av de varelser/djur som har ett hörselorgan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 klart det räknas som ett ljud, ett ljud behöver inte tas i mot för att räknas som ett ljud, ett ljud är något som kan uppfattas av de varelser/djur som har ett hörselorgan. Tack wildhawk nu fattar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 ett geni är vad du är Topp3! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 ahh en gammal nöt. Klart det ger ljud ifrån sig, men du är inget geni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 TOPP 3!!! DU ÄR ETT LEVANDE GENI!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 26 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2004 (redigerad) Nåt geni är du inte ]Men alternativ 1 är ändå rätt. Redigerad 27 juni, 2004 av Speeder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts