The Dude Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 w0rd! Evil0l: Det är ju hemskare när en liten flicka dör änn när en gammal gubbe dör Mjaa.. det har du rätt i men jag tycker det borde finnas iaf. Men jag fattar att Rockstar skulle få jävla massa skit för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 (redigerad) Jag tycker att man borde kunna vara pedofil också. Redigerad 27 juni, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terrorysta Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 Min åsikt om detta: Att använda barn i spelet som peds tror jag inte skulle vara någon stor skillnad...jag menar det skulle bara bli "vuxna" peds i barn storlek HELT onödigt eftersom det skulle bli förbjudet i många länder (kanske t.o.m sverige huh?) Men visst vore det lite tufft med barn som leker på gatan och så kommer man där med sin pansarvagn och SMACK! Det var ju debatt i norge om man skulle förbjuda VC Hur blir det med SA i norge o.O ~Ride the big one~ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 i helvete heller.. det är olagligt att ha med barn i ett dator / tvspel.. om R* tar in ungar och gör så dom springer iväg innan man hinner mörda dom.. då kommer nån ändra så att dom inte kan flytta på sig, och *ka-splash* somsagt så kommer R* bli stämda... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 (Vice city e nerladdat så där vet jag ej) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bluto Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 Tja, varför inte, mosar lika gärna en ful unge som en vuxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2004 Ide´n men en lillebrorsa i Ghettot skulle vara kul! Man måste rädda honom från ett gäng som kräver pengar för att släppa Ghetto-ungen! Vote: JA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 i helvete heller.. det är olagligt att ha med barn i ett dator / tvspel.. om R* tar in ungar och gör så dom springer iväg innan man hinner mörda dom.. då kommer nån ändra så att dom inte kan flytta på sig, och *ka-splash* somsagt så kommer R* bli stämda... Olagligt? är du säker på det? Men om det inte skulle vara det då, skulle du inte vilja ha med det då? Mycket intressant tråd btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 Finns det inte barn i The Sims ?? JO Kan man inte döda dem där ?? JO (svälta ihjäl dem ) Har Maxis blivit stämda för det ?? NOPE Slutsats: Nej det är inte olagligt att ha med barn i spel och att kunna döda dem. Det blir däremot protester om man kör över/skjuter/hugger ihjäl etc. barn i ett spel och folk lär försöka stämma utgivarna eller förbjuda spelet i deras land. Möjlig lösning: Sätt 18-års gräns på spelet så att man måste vara 18 för att köpa det. Sen får de ha nån bättre varningstext på förpackningen så att föräldrarna vet om vad spelet innehåller innan de ger det till sina barn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anarchy Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 i helvete heller.. det är olagligt att ha med barn i ett dator / tvspel.. om R* tar in ungar och gör så dom springer iväg innan man hinner mörda dom.. då kommer nån ändra så att dom inte kan flytta på sig, och *ka-splash* somsagt så kommer R* bli stämda... I Fallout 1 finns det barn som man kan skjuta om man vill, så jag tror inte att det är olagligt att ha med barn i spel. Nu börjar Fallout bli lite gammalt så det kanske har kommit nya regler när grafiken har blivit bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 det finns en tydlig skillnad, barn är barn även om de är påhittade är det värre att meja ner en skolklass än att spränga ett ålderdomshem Skulle vara kul att spränga ett ålderdomshem kanske. Men inte barn. Hell no! tänk va kul att spränga tanter i luften .. nu vill ja fan ha ett ålderdomshem med i san andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 Jag tror nog inte att Rockstar och T2 skulle ha några pengar kvar efter alla stämningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 Jag tror nog inte att Rockstar och T2 skulle ha några pengar kvar efter alla stämningar Stämningar resulterar inte automatiskt i böter mm + att de går till domstol och R' kan vinna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 I Fallout 1 finns det barn som man kan skjuta om man vill, så jag tror inte att det är olagligt att ha med barn i spel. Nu börjar Fallout bli lite gammalt så det kanske har kommit nya regler när grafiken har blivit bättre. Jo men Fallout är ett bra exempel, där kan man ju helt brutalt kötta barnen med ett minigun. Fast jag tror knappast det kommer att finnas med i SA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 i The Sims så kan man ju döda barn genom att bränna upp dom ! typ anlägga en brand i ett rum. ska fan stämma dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skeesy Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 i The Sims så kan man ju döda barn genom att bränna upp dom ! typ anlägga en brand i ett rum. ska fan stämma dom Det är inte riktigt samma sak fattar du väll..På the sims kan man ju inte skjuta eller köra över barn...som man du kan i Gta-spelen. Om det skulle vart så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
geilisch Skrivet 29 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2004 Jag säger klart nej. Jag vill helst kunna spela utan att massa moraltanter predikar för oss och förbjuder spelet. Gta spelen har för övrigt åldersgräns. Men dom gäller inte i Sverige. Sen så måste ochså säga som många andra,, Det är skillnad på The sims ocg Gta när de gäller att ha ihjäl folk. Jag tor inte the sims får lika mycket uppmärksamhet på det sättet. Gta är omdiskuterat eftersom det mesta handlar om våld, medans The suims mer handlar om att bygga upp ett hus och sköta ett familjeliv,,, eller hur man nu vill ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Vote : Nej Det går inte...jag vet att det bara är polyginer men endå....själva bilden, att köra på en liten pojke i 200 km/h, skulle inte vart kul. Inte heller att braka loss på dom med en motorsåg, då skulle det var sjukt. Gamlingar däremot, det är skojigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 Vote : Nej Det går inte...jag vet att det bara är polyginer men endå....själva bilden, att köra på en liten pojke i 200 km/h, skulle inte vart kul. Inte heller att braka loss på dom med en motorsåg, då skulle det var sjukt. Gamlingar däremot, det är skojigt Hundar och Katter skulle dom kunna få ta med, men då skulle jag för det mesta ignorera dom.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 30 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2004 varför inte helgrilla barnn på grillspett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts