Jump to content

Rasismen mot CP-skadade och handikappade.

Mark
 Share

Recommended Posts

Till alla er som vill avliva spädbarn.. Man ser inte på ett spädbarn om det är CP.. CP mårker man efter ett par år.. Det enda man kan se på ett spädbarn är om det har down syndrom för det är då dom få utåtstickande ögon ochöron m.m..

Min kusins barn lisa är 5år gammal och har down syndrom.. Jag tycker varken synd om henne eller ser ner på henne.. För mig är hon som vilken annan människa som hellst.. Brukar leka mycket med henne här jag är hos mina kusiner.. Och jag blev så arg en gång når jag föjde med henne till lekparken.. Då va det två typ 9åriga pojkar som satt och gungade.. eftersom jag va 16år så va jag inte så inne på att leka i sandlåda o så så jag satte mig på en bänk bara för att hålla utskik.. Jag vet inte vad jag gjorde men jag tittade iaf bort en stund och när jag kollade tillbaka så stod båda pojkarna och kastade sand och skrattade åt henne.. Jag blev så förbannad så jag sprang dit, slängde ner båda snorungarna på backen, tog deras armar böjde dom bak lite extra så att dom skulle få jävligt ont o skrek rätt in i öronen på dom "-Vart fan bor ni era jävla idioter!!!"

Så jag höll ett stadigt grepp på båda två och tog med dom båda hem till sina föreldrar och berättade precis allt som hade hänt.. Dom fick en rejäl utskällning och båda två fick be om ursäkt för vad dom hade gjort mot lisa.. Enligt ryktesvägar så hade båda killarana fått utegångsförbud o massa skit och min kusin hade fått ett anonymt brev med pengar i.. antagligen från dom..

Så nu vet ni mycket väl hur mycket jag hatar folk som ser ner på utvecklingsstörda barn/vuxna..

Fan vad bra, jag skulle aldrig kunna ha gjort något sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till att börja med så vet jag exakt hur dem har det, jag har bott på en gata (i 4 år) där det fanns ett sånt "hem", jag har pratat med en av dem och han hade ungefär likadanna åsikter som mig, han sa att de han kände inte var så lyckliga. Jag har alltså kommit fram till mina åsiker, och StellHell, vart fick du lust ifrån ditt jävla aparsle, du vet mycket väl att olika männsikor har olika åsiker, jaja, jag har alltså kommit fram till mina åsiker eftersom han hade en mycket lätt skada, och nej, jag stirrar inte, jag skrattar inte. De beter sig lustigt, jag kan flina åt deras ordval, jag skulle flina lika mycket om inte mer om mina kompisar gjorde så.

@Fighter-2004: Nej, varför skulle jag det? Dessa nyfödda barn som jag talar om, dessa skulle bli avlivade, de vet inte vad som händer just vid födseln, jag talar inte om 5 åringar, jag talar om nyfödda som levt i ~5 timmar.

Jag ser ingen orsak till varför komunerna ska slösa massa pengar på dessa människor på hem. Om de ska leva i hem, då kan väl vi börja med hem som ar emot kopior som borde sjutas, för dessa kopior har egna åsiker. Tänk på saken lite, så får ni en klarare vinkel, ta en titt på sweclockers också där detta ämnde diskuteras / har diskuterats.

Men du måste ju också förstå att alla inte får ett dåligt liv bara för att dom är handikappade/cp-skadade. Det framgår bra av programmet CP-magasinet på tv. Jag tror du skulle behöva ta en titt på det programmet. Du verkar nästan också förstå att alla inte får ett dåligt liv. Ska man då avliva alla för någon kanske inte kommer må bra i framtiden. Det är ju ett extremt dåligt resonemang. Snacka om att göra det lätt för sig. Låter det inte bättre åt att göra något åt det som inte är bra för handikappade och dylika för att de ska få bättre? :rolleyes:

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellan det var bra gjort :mellow:

påminner om en sak som hände mig.

jag såg en cp skadad liten pojke på åhlens förut som var ensam och grät.

så jag fråga "vart har du dina förädrar" fast han kollade bara på mig och fortsatte gråta, så jag tog honom i handen och gick runt i den stora affären och letade efter hans förädrar.

efter ett tag så såg vi ett par som blev jätte glada och sprang till oss och det var hans föräldrar.

dom tackade mig mycket och jag fick en kram av den lilla pojken :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellan det var bra gjort :mellow:

så jag fråga "vart har du dina förädrar" fast han kollade bara på mig och fortsatte gråta, så jag tog honom i handen och gick runt i den stora affären och letade efter hans förädrar.

efter ett tag så såg vi ett par som blev jätte glada och sprang till oss och det var hans föräldrar.

dom tackade mig mycket och jag fick en kram av den lilla pojken :rolleyes:

damn... :'( fan va vackert.. Och bra gjort av dig.

Stell: jävligt bra gjort

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till alla er som vill avliva spädbarn.. Man ser inte på ett spädbarn om det är CP.. CP mårker man efter ett par år.. Det enda man kan se på ett spädbarn är om det har down syndrom för det är då dom få utåtstickande ögon ochöron m.m..

Min kusins barn lisa är 5år gammal och har down syndrom.. Jag tycker varken synd om henne eller ser ner på henne.. För mig är hon som vilken annan människa som hellst.. Brukar leka mycket med henne här jag är hos mina kusiner.. Och jag blev så arg en gång når jag föjde med henne till lekparken.. Då va det två typ 9åriga pojkar som satt och gungade.. eftersom jag va 16år så va jag inte så inne på att leka i sandlåda o så så jag satte mig på en bänk bara för att hålla utskik.. Jag vet inte vad jag gjorde men jag tittade iaf bort en stund och när jag kollade tillbaka så stod båda pojkarna och kastade sand och skrattade åt henne.. Jag blev så förbannad så jag sprang dit, slängde ner båda snorungarna på backen, tog deras armar böjde dom bak lite extra så att dom skulle få jävligt ont o skrek rätt in i öronen på dom "-Vart fan bor ni era jävla idioter!!!"

Så jag höll ett stadigt grepp på båda två och tog med dom båda hem till sina föreldrar och berättade precis allt som hade hänt.. Dom fick en rejäl utskällning och båda två fick be om ursäkt för vad dom hade gjort mot lisa.. Enligt ryktesvägar så hade båda killarana fått utegångsförbud o massa skit och min kusin hade fått ett anonymt brev med pengar i.. antagligen från dom..

Så nu vet ni mycket väl hur mycket jag hatar folk som ser ner på utvecklingsstörda barn/vuxna..

Jag tycker att du gjorde helt rätt... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt bra gjort, tycker även jag, Kebabrulle också..*brasiliansk dubbeltumme*

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

på vår skola kommer det fyra,fem skadade personer och dom gör roliga gester och säger roliga saker för att vi ska skratta. dom skrattar också när vi skrattar men vi retar aldrig dem för deras skador eller srattar åt skadorna utan åt de dom gör. dessutom så är dom as skilldade på att snickra och dom har byggt ett förråd och målat om skolan och sånt åt oss. ;) vi brukar snacka med dem och sånt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag gjorde jag "nästan" samma insats som Stell.

En liten cp-skadad pojke satt på en bänk då en annan kille kom och satte sig bredvid han. Han sa: "Är du cp?". Lillkillen sa ja. Då började den andra killen reta han. Då gick jag och sa till han: "Du, ena ditt öga skelar. Får jag reta dig för det? Det ser för jävligt ut". Då gick mobbaren. Sen bjöd jag den cp-skadade killen på glass. Sen fick jag hälsa på han i sitt hem. Han var riktigt trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellan det var bra gjort :P

dom tackade mig mycket och jag fick en kram av den lilla pojken :P

Jävligt bra kebaben. Alla här är så modiga :P

Jag hade inte vågat gå fram till en cp-skadad människa och börja prata med den personen, jag är så rädd att göra bort mig B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker alla cp skadade är schysta ;)

man förväntar sig inte att en cp-gäng ska komma och säga:

"eyy vafan ro hit me plånboken pysen!"

^_^

Nej, men tänk om man går fram till en cp-skadad för att hjälpa den personen så tror han att man ska råna en eller något så blir han alldeles vild och skriker och männsikor kollar på en :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men tänk om man går fram till en cp-skadad för att hjälpa den personen så tror han att man ska råna en eller något så blir han alldeles vild och skriker och männsikor kollar på en :)

för ett år sedan:

jag och två kompisar var ute och cyklade när en cp skadad gubbe körde förbi i permobil, så tappade han sin keps och min kompis som var neger körde fram till han och tog upp hans kepps och gedde den till gubben B)

gubben blev glad och satte keppsen på min kompis huve ^_^

sen blev dom bekanta eftersom dom bor näta varran.

gubben blev nog lite rädd när en svart kille med hiphop kläder och bmx körde fram till han i full fart ;)

fast det slutade bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor