Jump to content

Rasismen mot CP-skadade och handikappade.

Mark
 Share

Recommended Posts

men ni måste väl hålla med om att dem kan se roliga ut ibland?? man skrattar ju inte åt dem men dem kan ju ändå se roliga ut. :unsure:

du är en idiot också och alla ni andra som tycker de ser roliga ut, de kan fan inte rå för hur de ser ut. Jag tycker absolut inte de ser roliga ut jag tycker synd om dem, de lever ett helvete och ni säger "de ser roliga ut" hur tror ni de känner sig när de får höra det? De depprimerar dem, tänk innan ni talar för fan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon snackade om abort. Vet inte vem men men. JAG tycker inte att man borde få göra abort efter att man kan se att det är ett barn. Jag menar om man blir lite full på en fest och sedan har sex nån månad eller så märker man "Shit jag är gravid vad ska jag göra vad ska jag göra." Då kan man typ göra abort men om man typ blir gravid och tänker aja jag bestämmer snart och i typ 7:de månaden så bestämmer man sej för abort det är fel tycker JAG. Det är var och ens val men detta är vad jag tycker. Och copy skrev ju om att han träffat en som var cp och hade samma åsikt eller vad det var som sagt det var en persons åsikt och det finns MÅNGA som faktisgt är stolta cp... (det kanske kom ut lite fel men hoppas ni fattar vad jag menar)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du är en idiot också och alla ni andra som tycker de ser roliga ut, de kan fan inte rå för hur de ser ut. Jag tycker absolut inte de ser roliga ut jag tycker synd om dem, de lever ett helvete och ni säger "de ser roliga ut" hur tror ni de känner sig när de får höra det? De depprimerar dem, tänk innan ni talar för fan..

har jag sagt att jag itne tycker synd om dem? det är ffs självklart att dte e synd om dem, tror jag till och med the-copy tycker. Dessutom sa jag inte "dem ser roliga ut" jag sa att "dem kan se roliga ut ibland." men att man endå itne skrattar åt dem. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har jag sagt att jag itne tycker synd om dem? det är ffs självklart att dte e synd om dem, tror jag till och med the-copy tycker. Dessutom sa jag inte "dem ser roliga ut" jag sa att "dem kan se roliga ut ibland." men att man endå itne skrattar åt dem. :unsure:

Varför tycker du att de kan se roliga ut då? För att de är annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag tycker väl som jag vill! jag tycker dom ser roliga ut, det finns många vanliga människor också som ser roliga ut. Och dom ser kul ut för att dom är annorlunda ja.

Om jag nu skulle villja kan jag heller inte hjälpa att jag tycker dom ser roliga ut. När min kusin drog det där skämtet om att slicka sig i örat skrattade jag och det skäms jag inte för.

Visst det är synd om dom och jag håller absolut inte med The-Copy i frågan om det är en onödig ekonomisk uppoffring av kommunerna, som sagt ska dom få all hjälp dom behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte läst allt då men iaf..

min ena syrra tog studenten för någon vecka sedan..

min morsas systers dotters son.. eller min kusins son kanske de blir? -_-

han är utveckligsstörd.. jag tyckte inte att det var något fel på honom.

det som jag inte orkade med var att han ville spela fotboll hela jävla tiden.

och sånna här cpn brukar oftast vara ganska kärleksfulla..

han pussade å smekte ( :rolleyes: ) en av mina andra 10-tals kusiner, och min andra syrra också.. :ermm: men hennes pojkvän höll henne i "ett järngrepp" :)

som KebabRulle och mIkolan sa.. att dom gärna vill kramas å hålla på..

aja nog för mig.. ska fortsätta mappa GTA1 :wub:

btw, jag har börjat skriva ovanligt mycke.. och är mycket aktivare på forumet.. ett bra tecken :D

Edit:

han garvade åt det mesta.. de var också lite jobbigt dårå.. :P

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla CP-skadade jag har träffat har varit mycket vänliga och haft positiv syn på livet. Min kusin är det, och han är rolig att kolla på TV med (kommenterar hela tiden :rolleyes: ). Förresten så är det helt banalt att ens tänka på att avliva CP-skadade... de har lika stor rätt att leva som alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem säger att dom mår så dåligt då?!

nä juste...det är bara du som inte kan tänka dig leva så! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla CP-skadade jag har träffat har varit mycket vänliga och haft positiv syn på livet. Min kusin är det, och han är rolig att kolla på TV med (kommenterar hela tiden :rolleyes: ). Förresten så är det helt banalt att ens tänka på att avliva CP-skadade... de har lika stor rätt att leva som alla andra.

Håller med, de är ju människor som alla andra och ska ha samma rättigheter också..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till alla er som vill avliva spädbarn.. Man ser inte på ett spädbarn om det är CP.. CP mårker man efter ett par år.. Det enda man kan se på ett spädbarn är om det har down syndrom för det är då dom få utåtstickande ögon ochöron m.m..

Min kusins barn lisa är 5år gammal och har down syndrom.. Jag tycker varken synd om henne eller ser ner på henne.. För mig är hon som vilken annan människa som hellst.. Brukar leka mycket med henne här jag är hos mina kusiner.. Och jag blev så arg en gång når jag föjde med henne till lekparken.. Då va det två typ 9åriga pojkar som satt och gungade.. eftersom jag va 16år så va jag inte så inne på att leka i sandlåda o så så jag satte mig på en bänk bara för att hålla utskik.. Jag vet inte vad jag gjorde men jag tittade iaf bort en stund och när jag kollade tillbaka så stod båda pojkarna och kastade sand och skrattade åt henne.. Jag blev så förbannad så jag sprang dit, slängde ner båda snorungarna på backen, tog deras armar böjde dom bak lite extra så att dom skulle få jävligt ont o skrek rätt in i öronen på dom "-Vart fan bor ni era jävla idioter!!!"

Så jag höll ett stadigt grepp på båda två och tog med dom båda hem till sina föreldrar och berättade precis allt som hade hänt.. Dom fick en rejäl utskällning och båda två fick be om ursäkt för vad dom hade gjort mot lisa.. Enligt ryktesvägar så hade båda killarana fått utegångsförbud o massa skit och min kusin hade fått ett anonymt brev med pengar i.. antagligen från dom..

Så nu vet ni mycket väl hur mycket jag hatar folk som ser ner på utvecklingsstörda barn/vuxna..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till alla er som vill avliva spädbarn.. Man ser inte på ett spädbarn om det är CP.. CP mårker man efter ett par år.. Det enda man kan se på ett spädbarn är om det har down syndrom för det är då dom få utåtstickande ögon ochöron m.m..

Min kusins barn lisa är 5år gammal och har down syndrom.. Jag tycker varken synd om henne eller ser ner på henne.. För mig är hon som vilken annan människa som hellst.. Brukar leka mycket med henne här jag är hos mina kusiner.. Och jag blev så arg en gång når jag föjde med henne till lekparken.. Då va det två typ 9åriga pojkar som satt och gungade.. eftersom jag va 16år så va jag inte så inne på att leka i sandlåda o så så jag satte mig på en bänk bara för att hålla utskik.. Jag vet inte vad jag gjorde men jag tittade iaf bort en stund och när jag kollade tillbaka så stod båda pojkarna och kastade sand och skrattade åt henne.. Jag blev så förbannad så jag sprang dit, slängde ner båda snorungarna på backen, tog deras armar böjde dom bak lite extra så att dom skulle få jävligt ont o skrek rätt in i öronen på dom "-Vart fan bor ni era jävla idioter!!!"

Så jag höll ett stadigt grepp på båda två och tog med dom båda hem till sina föreldrar och berättade precis allt som hade hänt.. Dom fick en rejäl utskällning och båda två fick be om ursäkt för vad dom hade gjort mot lisa.. Enligt ryktesvägar så hade båda killarana fått utegångsförbud o massa skit och min kusin hade fått ett anonymt brev med pengar i.. antagligen från dom..

Så nu vet ni mycket väl hur mycket jag hatar folk som ser ner på utvecklingsstörda barn/vuxna..

Det var bra gjort stell :'( Har själv en halv syster som har en CP skada.

fast hon kan inte prata :rolleyes: . Det är synd om henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

keep up the good work.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor