Pain To ThE MaX Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Har haft det här problemet sen jag installerat xp. Min ME skiva slutade fungera, med 98se kan jag inte fixa drivrutiner till nätverkskort, och då inte till något annat till datorn. Men problemet är att datorn startar om så det inte är klokt! Och nu har jag tröttnat. Datorn är 3 år gammal, (1.2 ghz amd, 512 mb ram, gf2). skit datorn...men spelar spel som t.ex. bf, aa, Hitman 3 i 1024X768X32 för det mesta allt på högsta (nya shaderseffekter som gf2 inte supportrar redenderas ju inte, därav ingen prestanda minskning...men ändå.) Men nästan varje gång så hinner jag inte bli trött på ett spel innan den bara startar om. Har testat att ta bort "starta om automatiskt". Då förstös norton antivirus (fråga mig inte varför) helt, ominstallation krävs. Har testat utan att ha norton installerat - samma sak. Men idag såg jag att processorn ligger på 60 grader, efter att den krashat och startat om. Är det högt eller? Frågade en snubbe, sa att 45 är "ok-bra" 70=bad. Så imorgon ska jag ta och skruva bort locket och ställa en "riktig" fläkt som får blåsa in på datorn. Jag tror inte jag har en fläkt i datorn...och inte plats för en häller. Men min fråga är, är det onödigt att ag försöker, eller kan det vaara något annat? P.S. händer med ALLA drivrutiner osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Vad är det för processor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 60 grader är ingen fara. Men om den börjar överstiga 70 grader så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 22 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Vad är det för processor? det står (:!!! Men kan det inte vara så att de 60 graderna också gör grafikkortet varmare. Vet inte hur varm den är så jag ska nog testa det idag, värt ett försök. Om ni kan komma på andra orsaker till att den startar om vill jag gärna veta det, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 det står Men kan det inte vara så att de 60 graderna också gör grafikkortet varmare. Vet inte hur varm den är så jag ska nog testa det idag, värt ett försök. Om ni kan komma på andra orsaker till att den startar om vill jag gärna veta det, tack. Nej det står bara 1,2 ghz amd. Är det en duron eller? Och hur kolla du tempen, på moderkortet? Vad har du för moderkort i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 startas den bara om automatiskt mitt i allt?? jag hade nåt sånt problem. Och det var fel på minnena. Hade köpt ett nytt minne och dom minnena passa inte i hopa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Blås bort allt dam och rensa fläkten från dam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 sry gtafreak... det är en AMD athlon k7 1.2 ghz. Moderkortet är ett VIA 133. Har bara en ram (?), 1X512mb. Har ett program, hmonitor, som säger att det läser tempen från sensorer på moderkortet. JUST NU, (har inte spelat eller något, bara surfat, ligger den på 53 grader. Frågade en kille när han spelade BF, och då var hans på 45 Det värsta är att jag inte tror att jag har en fläkt. I programmet kan man se hur snabbt de snurrar, alla är "gråa, icke klickbara" och det borde ju betyda att jag inte har någon. tack för svar.. värme just nu: CPU: 53 HD: 37 moderkort: 24 onormalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Nää... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Men när vi ändå snackar dator så : När ja spelar...bara spealr inge musik eller annat prg i gång... så ibland efter en..humm..40 minuters lir...så drar fläkten igång...den gnisslar till i högtalarna...å sen så kör fläkten för fult i ..låt oss säga en 1 minut...sen slutar den då gnisslar det till igen i högtalarna...sen händer det så..vet itne uhr många gången..efter frösta gången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 (redigerad) Det är väl bara att öppna datorn och kolla om det sitter en fläkt där, den kanske har dammat igen. Se så skulle jag köra på the-copy's råd innan du gör nåt annat. FerkurZ: Är du säker på att det inte är hårddisken som låter? När man inte har använt den på ett tag så går den ner i typ viloläge och när man sedan använder den brukar det låta som en fläkt eftersom det snurrar inuuti hårddisken med. Kan vara svårt att höra skillnaden om man inte är "tränad". En processorfläkt kör i samma hastighet hela tiden om du inte styr den på nåt sätt. Redigerad 23 juni, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Det är väl bara att öppna datorn och kolla om det sitter en fläkt där, den kanske har dammat igen. Se så skulle jag köra på the-copy's råd innan du gör nåt annat. FerkurZ: Är du säker på att det inte är hårddisken som låter? När man inte har använt den på ett tag så går den ner i typ viloläge och när man sedan använder den brukar det låta som en fläkt eftersom det snurrar inuuti hårddisken med. Kan vara svårt att höra skillnaden om man inte är "tränad". En processorfläkt kör i samma hastighet hela tiden om du inte styr den på nåt sätt. så..kan det nog vara...men varför hackar det till å har sej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 så..kan det nog vara...men varför hackar det till å har sej? Vet inte riktigt, den kanske laddar data från hårddisken och så går det lite slött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 Om du har Windows XP och kör ett krävande spel, om datorn startar om då blir grafikkortet för varmt, prova då att dammsuga inne i datorn, då löser det sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts