Esperanto Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Jag undrar om man kan bli närsynt om är framför datorn eller tv:n för mycket. kan det vara en orsak att bli närsynt ?(långhåll suddigt,nära håll klart) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Jag är närsynt, men jag tror knappast det beror på datorn. Man kan bli trött i ögonen om man inte pausar imellan, men synproblem är nog att ta i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Normalt så tror jag inte det. Men om man sitter och bara tittar rakt fram (tex på en tv- eller data-skärm) så...ja, det är iaf inte bra för ögonen. De måste fästas på saker som är både nära och på långt håll, och de måste "sneglas". Alltså titta åt tex vänster utan att vrida huvudet. Sånt som är viktigt för ögonen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Tror det är en modern myt att man blir närsynt efter för mycket tv tittande eller dator-sittande...ehh. En modern myt precis som att man skulle få kramp om man badar direkt efter att man ätit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Jag undrar om man kan bli närsynt om är framför datorn eller tv:n för mycket. kan det vara en orsak att bli närsynt ?(långhåll suddigt,nära håll klart) Om man syns från ett väntrum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 tror lite på det där faktiskt, jag är närsynt och märkte att synen försämrades drastiskt efter veckor av datoranvändande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 25 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Jag är närsynt, men jag tror knappast det beror på datorn. Man kan bli trött i ögonen om man inte pausar imellan, men synproblem är nog att ta i. hur mycket kostar dina glasögon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 tror lite på det där faktiskt, jag är närsynt och märkte att synen försämrades drastiskt efter veckor av datoranvändande w0rd. Har märkt att min syn blivit sämre nu när jag suttit vid datorn mera. Blir yr i huvudet lättare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 jag märker inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 25 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Är själv närsynt men jag tror inte att det har med att man sitter för mycket framför datorn att göra. Men att vara närsynt stör mig inte, använder varken glasögon eller linser och märker det knappt, men jaja. du brukar kisa va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Jag är långsynt därför har jag alltid glasögon framför datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 25 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 jag är lite närsynt och är ganska deprimerad för mina föräldrar har inga synfel alls men jag har det :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Nej, det gör jag inte. Förövrigt ser jag bara dåligt på ett öga, och det är vänster. Jag tycker inte jag är närsynt, men optikern envisas med att kalla mig det. Edit: Dessutom, om jag blundar med vänster öga ser jag mycket bättre, bara göra så om jag inte ser något. J*vlar, vi har samma problem. Ser mycket dåligt med vänster öga. Sen om jag blundar med vänster är det bättre. Konstigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 (redigerad) J*vlar, vi har samma problem. Ser mycket dåligt med vänster öga. Sen om jag blundar med vänster är det bättre. Konstigt same for me... edit: men de kanske är för att jag har fått glas-splitter och ett antal pinnnar och fingrar i de.. men.. ändå! Redigerad 25 juni, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 same for me... edit: men de kanske är för att jag har fått glas-splitter och ett antal pinnnar och fingrar i de.. men.. ändå! Jag med. Har fått minst 10 pinnar i det. Sen "råkar" jag peta i det lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 (redigerad) Jag har 100%+ syn! Ser mkt bättre än alla andra i min omgivning iaf. En del brukar lägga märke till det ibland: -Hur kan du läsa det härifrån? Exempelvis... Men jag vet ju inte . Det kanske är alla andra som ser dåligt. Redigerad 25 juni, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 25 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2004 Jag är närsynt!! Har glasögon men har ändå jämt linser så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts