Stuaswift Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 tycker det kommer bli grymt! nigges without atitude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Man säger inte neger... har ni inte fattat det än! Man säger färgad eller mörkhyad... Om ni inte vet vad neger betyder så säg inte det...! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice-Nasty Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Vaddå man inte säger ? ...Det är ju de det heter ..Neger , mörkhyad o svart... Fast kan hålla med om att det låter lite grovt o säga neger ifs :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 (redigerad) det var ett tag sen man fick säga ne*er.. beror ju på hur man säger: "han är lång, muskölus och ne*er"...när man förklarar ät det ju okej.. "din jävla n***r! dra åt helvete!"...så säger man fan inte.. du har en poäng där Arman jag gillar inte heller när man säger ne*er fast man ska ju fan inte säga färgad! det låter ju hur dumt som helst! färgad phh! bara för att dom inte ser ut som vi så jävla dumt.. man säger svart eller vit Redigerad 19 juni, 2004 av KebabRulle Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 (redigerad) Om man ska förklara riktigt så är ett annat ord för vita, kaukaisk, vet däremot inte vad de mörkhyade har för ord... Att säga neger kan vara kränkande, speciellt för de mörkhyade... Arvid, du som är moderator borde väl veta bättre...? Jag undrar vad det står i forumets regler... §1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet. Jag tycker det är kränkande att säga neger så kan ni lägga av med att nämna det ordet... jag sk*ter om ni nämner det utanför sajten men nämn det inte här... det ställer bara till problem...! Redigerad 19 juni, 2004 av Arman Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 svart eller vit det e så man säger inget annat! Stellhell det heter fanimej negerboll! inget annat skit.. HAHA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 svart eller vit det e så man säger inget annat! Stellhell HAHA Kul... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det? Ingen tycker ju att det är rasistiskt att kalla en ljushyad för "vit". Vissa tycker att ordet neger har en rasistisk klang, det tycker inte jag, och den enda som ställer problem just nu är du som alltid måste börja börja tjafsa om att att ordet neger är kränkande, rasistiskt o.s.v fast det inte är det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Kul... vadå? ville bara säga vad stellhell sa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det? Ingen tycker ju att det är rasistiskt att kalla en ljushyad för "vit". Vissa tycker att ordet neger har en rasistisk klang, det tycker inte jag, och den enda som ställer problem just nu är du som alltid måste börja börja tjafsa om att att ordet neger är kränkande, rasistiskt o.s.v fast det inte är det. neger betyder svart man har jag för mig, men jag tycker det låter rasistiskt ändå. mörk hyad låter bäst dessutom så tycker jag att man inte ska nämna så stor skillnad mellan mörk och ljus. som t.ex. på nyheterna säger dom altid " en mörkhyad man stal...." typ så varför inte bara säga "en 40-årig man stal...." istället trors att han är svart? det är min mening Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 vadå? ville bara säga vad stellhell sa Och jag tyckte det var kul... (w00t) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 typ så varför inte bara säga "en 40-årig man stal...." istället trors att han är svart? det är min mening Det är ju lättare att identifiera nån om man vet vilken hudfärg denna person har. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Det är ju lättare att identifiera nån om man vet vilken hudfärg denna person har. ja, men om alla hade samma hudfärg då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Och jag tyckte det var kul... jag tycker man ska säga chokladboll Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Skulle precis skriva när jag upptäckte att Arvid redan skrivit att det kommer från negro. Så nån av er sa att man skulle säga "svart" istället, det är ju dte vi säger ioch med att vi säger neger, det är ett gammalt ord för mörkhyad människa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Man ska inte säga neger till negrerna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 ja, men om alla hade samma hudfärg då? Då skulle man inte kunna använda det identifieringssättet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det? Hörde att man nyligen förbjöd en sång från en sångbok bara för att det innehöll ordet neger. Bara för att inte du tycker att det är kränkande behöver ju inte det betyda att det inte finns folk som gör det! Om folk tycker att det är kränkande varför fortsätta säga att det inte är det? Och om bråket angående Carl: Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Och om bråket angående Carl: Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp! Och om bråket angående Carl: Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp! håller med till 101% om man nu vill ha han vit så är det väl bara lägga in ett skin så han blir vit Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_vice88 Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Om man ska förklara riktigt så är ett annat ord för vita, kaukaisk, vet däremot inte vad de mörkhyade har för ord... Att säga neger kan vara kränkande, speciellt för de mörkhyade... Arvid, du som är moderator borde väl veta bättre...? Jag undrar vad det står i forumets regler... §1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet. Jag tycker det är kränkande att säga neger så kan ni lägga av med att nämna det ordet... jag sk*ter om ni nämner det utanför sajten men nämn det inte här... det ställer bara till problem...! "Neger" e ingen kränkning!!!!!! fattar du nte d??? D e från spanskans "negro" och betyder svart! Då e d stötande att saja "svart" oxå!" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts