Jump to content

Datorer

Marquis
 Share

Recommended Posts

Jag tittar runt på lite olika datorer för runt 15.000 (inkl. moms) och undrar om ni har några ni kan rekommendera. Jag vill ha någon som:

* Klarar de flesta (alla?) dagens spel

* 80-120GB HDD minst

* Ett bra graffekort :P

* En bra processor :D

* Platt skärm

* Ja, det var väl det ;)

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AMD Athlon64 3000+ 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754

Abit KV8 Pro K8T800 Pro 2DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN ?Guru Socket754 ATX

Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400 184pin 400MHz *2 = 1024mb

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y160M0 160Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA

Hightech Excalibur ATI Radeon X800Pro ICE QII 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX

Hyundai Q17S 17" TFT Silver "Rekommenderas av PC för Alla! - nr 8/2003"

Totalt inkl moms: 16560.00 @ datorbutiken.com, för fri frakt skriv nollfrakt i kodordsrutan (första beställningssteget) om du vill ha en brännare/läsare så får du väl lägga till det :P

Tothim: Sniffat lim eller? Dataprince är ett svartlistat företag.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17000? Det får du en riktigt grym dator för. Mitt tips är att du köper delarna separat. Då blir det oftast billigare och du får precis vad du vill ha. Tycker i alla fall att du ska skaffa en 64-bitars cpu.

okej, men då måste man ju sätta ihop allt själv väl? Och det suger jag riktigt på :P

Eller, runt 15.000 förresten :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte speciellt svårt men om du inte vill så får du ju såklart köpa ett paket.

Okey litar på dig :P

För ja tror ja ska köpa nya dator i delar då. Asså köper delar dels billigt och vad jag vill ha.

De går ju o göra det på alienware men så jävla dyrt asså. 20.000 för en bra dator typ. Aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle valt en 3200+ eftersom den har 1024 kb cache. Och är inte nforce moderkorten bättre än de du sa?

Då rinner nog pengarna iväg :P

Dock så är K8T800 Pro rätt så bra det också.

Marquis, efter X800Pro kommit in på lager så kommer priset att sjunka med cirka 500:- har jag hört.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger bara en sak.. Köp en dator på Lidl när de kommer med erbjudande... Okey, ofta man går till en affär som är som Maxi eller Konsum men här snackar vi dator för 10000,-

200 Gb hhd

3.2 GHZ

Radeon 9200 eller vad det nyaste heter

1024 mb minne

AMD bla bla

DVD brännare

Hemmabio sak

När jag såg det här erbjudande i deras flygblad så blev jag helt galen, försökte övertala morsan att köpa men hon tyckte inte vi hade pengar..... Du skulle nog få betala 15000 i en butik för allt som var i datorn..

Det var det bästa av allt... jag lovar! 2 års garanti, 24timmar supportnummer...

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor