Arvid Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 På senare tid har det startats väldigt många nya trådar om MTA så därför tycker vi att det är på tiden att vi startar en officiell tråd. Från och med nu postar ni allt som har med MTA VC att göra i den här tråden. Viktigt! Läs igenom denna FAQ innan ni ställer en fråga. FAQ: Vad är MTA? En mod som gör att du kan spela GTA3 och Vice City i multiplayer. Var laddar jag hem MTA? http://www.mtavc.com Var hittar jag en server? http://www.mtaservers.com Jag har IP'n till en server (exempel: 12.34.567.890:2003) men hur joinar jag? Skriv 12.34.567.890 i "Host", 2003 i "Port", eventuellt lösenord i "Pass" och till sist ett valfritt smeknamn i "Nick". Klicka på Connect och sedan Start Game. När jag försöker starta ett spel står det "mta_dll.dll could not be located". Klicka på Reset Game Path och försök igen. Kan jag spela MTA om jag har moddat? Nej, du måste ha en ren installation av Vice City för att kunna spela MTA. Varför får jag Unhandled Exception hela tiden? MTA är buggigt och därför händer det lätt att spelet kraschar. Hur startar jag en egen server i MTA? Ladda hem server-versionen från samma sida som vanliga MTA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 (redigerad) Jag har ett problem med MTA. Jag instalerade det, startade det, tog en server, skrev in allt. Så stog det först: connecting. Sen stog det: Dinconnected: Connection timed out (Delay = 10sec) Sen testade jag att trycka på Reset Game Path, och startaom MTA. Ingen skilnad. Sen såg jag att några filer addats i vc mappen, nämligen: mta_dll.dll, Mss32.dll, config.cfg och en American.gxt. Ska jag göra något med dom filerna? Och om inte, vad kan vara fel? EDIT: får man ha skins i vc filen utan att man blir disconnected? Redigerad 18 juni, 2004 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Har du försökt att joina nån annan server? Den du försöker ansluta till ligger antagligen nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 I sånnafall är alla servrar nere, ingen funkar! Har testat typ 10st men ingen funkar. Vet inte vad jag ska göra, om inget annat är fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Har du kryssat i rätt version? OM du har 1.1 kanske du måste ändra inställning i MTA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Går inte att ändra något... vad ska jag ändra på isf? It look like this: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 När du har valt gamepath! Då är det 1.0 eller 1.1 i den lilla rutan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 När du har valt gamepath! Då är det 1.0 eller 1.1 i den lilla rutan... Hur väljer man gamepath? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Man trycker väl bestämt på "Reset Game Path" och letar upp gta-vc.exe filen som ligger i "/Rockstar Games/Grand Theft Auto Vice City" mappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Man trycker väl bestämt på "Reset Game Path" och letar upp gta-vc.exe filen som ligger i "/Rockstar Games/Grand Theft Auto Vice City" mappen Tyvärr inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 VAddå tyvärr inte, vill du ha hjälp kan du väl säga vad som händer/inte händer då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Man trycker väl bestämt på "Reset Game Path" och letar upp gta-vc.exe filen som ligger i "/Rockstar Games/Grand Theft Auto Vice City" mappen Och sen då? jag har tryckt på den knappen också står det att man ska starta om mta. när jag gjort det så händer ingen skilnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 Går inte att ändra något... vad ska jag ändra på isf? It look like this: Port: 60000 HELL??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 Jag har samma problem som PATRICK, men när jag trycker på "RESERT GAME PATH" så står det "PLEASE RESTART MTA:VC SO THE CHANGES TAKE EFFECT!" vad ska jag göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlipKnoT666 Skrivet 19 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2004 För mig stog det också dll_dll saknades så jag körde reseth game patch men starta INTE om MTA sen leta jag bara upp mappen när jag tryckte på start game. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Port: 60000 HELL??? ja man skulle ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacke Skrivet 21 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2004 Vet inte om någon redan frågat men... hur ska man göra för att installera två versioner av gta vice. När ja ska installera den andra så vill datorn bara avinstallera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 21 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2004 För mig stog det också dll_dll saknades så jag körde reseth game patch men starta INTE om MTA sen leta jag bara upp mappen när jag tryckte på start game. Så måste jag också göra annars funkar det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The hippo Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Hur installerar man den moden jag kommer bara inn på nån sjuk svart sida och så står de error blablabla... Plz help Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nybergh Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Men när jag trycker på Start Game och öppnar gta-vc.exe då kommer det upp ERROR: CRC failed on 'models/gta3.dir' Vad ska jag göra då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts