Jump to content

Ska köpa ny musmatta

thotim
 Share

Recommended Posts

Köp en func eller steelpad matta!

vanliga musmattor: Gläurgh!

Everglide: Bra men den nöts ut.

Icemat: När man drar musen över den låter det som om man försöker starta en traktor från 30 talet

Func: inget skrapande ljud när man drar med musen och den nöts inte ut.

steelpad: Inte så stor skillnad mellan denna eller func, kanske lite lättare att nötas ut?!

;) så där står det till enligt dom på datakometen.... (och mig) >_<

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ah förlåt! Menar steelpad typ.... lol ursäkta för den missen, nåja här:

;)

Musmatta Func Svart:

fUnc sUrface 1030 är en ny innovativ, högpresterande och mycket stryktålig musmatta.

Egenskaper:

Dubbelsidad yta där varje sida har sina egna egenskaper

Mussladdsklip gör att du slipper oroa dig för sladden

Stor yta, 10'' x 8,5'' och mindre än 1/8'' tjock

Fungerar med både optiska och kulmöss.

"Arguably the best mousing surface ever created" - Greg Vederman, PC Gamer Magazine

"The sUrface 1030 is simply the best gaming mouse pad on the market, bar none." - Bob Colayco, Firing Squad

"Once you use this pad, you'll ask yourself how'd you ever live without it." - Duane Pemberton, Gamers Depot

Tillverkare: fUnc

Musmatta Steelpad 4D:

En mycket speciell musmatta som trots namnet är tillverkad i plast. Utvecklad av gamers i syfte att vara så perfekt i spel som möjligt.

Egenskaper

Dubbelsidad yta där varje sida har sina egna egenskaper.

En separat friktionsmatta följer med som man lägger under musmattan för att den inte ska glida runt på skrivbordet.

Fungerar med både optiska och kulmöss.

Storlek: 290x267x2,5 mm (11"x10"x1/10")

Dock är steelpad billigare på de flesta affärer.... fast func har också en "mussladdshållare" så inte sladden kommer ivägen >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en QPad Gamer XXXL. Den är så extremt perfekt! Den ser kanske ser ut som en vanlig musmatta, bara att man får välja eget motiv, men den är något mycket mer. En helt perfekt musmatta som har extrem precision och är riktigt skön. Den är riktigt stor, hela 40,5cm bred, 28,5cm hög och 4 mm tjocklek. Den kan vara lite hård i början men det avtar efter ett tag.

Ett självklart köp. Har testat fUnc, Steelpad, IceMat (Black och Orginal), EverGlide och CorePad, men absolut inget slår QPad XXXL! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Steelpad 4D har jag, och den är skön faktiskt, lagom stor också..

Jag håller med så har man också den där nätet under.

Flrra gången så hade en sån här musmatta topic, så var alla lika uppkäftiga. T ex nää behöver ingen musmatta ääh den är så dyr etc. Men nu så håller ni käften varför? så jävla uppkäftiga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med så har man också den där nätet under.

Flrra gången så hade en sån här musmatta topic, så var alla lika uppkäftiga. T ex nää behöver ingen musmatta ääh den är så dyr etc. Men nu så håller ni käften varför? så jävla uppkäftiga

Sen sätter man padsurfers under musen så blir det skönt glid..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en func eller steelpad matta!

vanliga musmattor: Gläurgh!

Everglide: Bra men den nöts ut.

Icemat: När man drar musen över den låter det som om man försöker starta en traktor från 30 talet

Func: inget skrapande ljud när man drar med musen och den nöts inte ut.

steelpad: Inte så stor skillnad mellan denna eller func, kanske lite lättare att nötas ut?!

:P så där står det till enligt dom på datakometen.... (och mig) :D

Vänta lite.. säger du att fUnc inte nöts ut ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar också på o köpa ny musmatta så fort jag införskaffat mig lite läder, nästa vecka ska jag iaf in till stan o skaffa mig en MX 510, så då blir det väl dags för att skaffa en matta :P

P.S. : Mouseskatez är övreskattat..

hehe, jag har mx900 på mitt sommarjobb och det enda jag använder den till är att partionera om gamla datorer :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir inte bättre på spelen med en nyare mus och nyare musmatta kan man röra musen snabbare och med bättre "glid" på mattan vilket gör att man i Quake 3 faktiskt hinner med i tempot :D

Det är faktiskt så för, ju äldre mus du har desto sämmre "nåt-konstigt-namn-rate" har den vilket gör att datorn uppfattar mindre och mindre rörelser med den, dock gör dom ju nyare och nyare möss hela tiden som uppfattar mer och mer rörelser! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor