Jump to content

Angående bilkörning, allmän realism.

Share

Recommended Posts

Satt just och läste en recension/förtitt av Driv3r och det gav mig lite ideer jag hoppas att det finns i GTA SA.

-Bilarna borde guppa till om man kör över folk

-Bilförare man kör på bakifrån borde bli medvetslösa

-Bilar exploderar väl inte för att de ligger upp o ner?

-Istället för att de exploderar när man krockar borde de stanna och sluta funka, explodera bör de endast göra om man skjuter på dem, på motorn/tanken.

-Radion i bilen borde gå att växla åt båda hållen, så man inte råkar bläddra förbi och får gå ett helt varv igen

-Bilarna borde gå sämre och sämre ju mer man skadar dem

-Vore trevligt med lite "bounce" ljud när man kör på, människor, träd mm

-Vindrutorna borde spricka och gå sönder när man skjuter igenom dem

-Bilarna måste ha ordentliga fälgar och utseende (We know it can be done) Högre systemkrav? Ok ge oss en grafikinställning (PC) så får man ställa bort det om man vill

-Man bör kunna åka taxi, och konversationen med taxiföraren ska vara rolig ;)

-En träbänk för väl inte kunna stoppa en bil? Mer påverkbara saker ute men också inomhus (Off-topic litegranna)

-Möjlighet att låsa dörren (Vilket poliserna skulle lösa genom att försöka krossa rutan och dra ut dig, skulle vara svårare för dem)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt just och läste en recension/förtitt av Driv3r och det gav mig lite ideer jag hoppas att det finns i GTA SA.

-Bilförare man kör på bakifrån borde bli medvetslösa

-Bilar exploderar väl inte för att de ligger upp o ner?

-Istället för att de exploderar när man krockar borde de stanna och sluta funka, explodera bör de endast göra om man skjuter på dem, på motorn/tanken.

-Radion i bilen borde gå att växla åt båda hållen, så man inte råkar bläddra förbi och får gå ett helt varv igen

-Bilarna borde gå sämre och sämre ju mer man skadar dem

-Bilarna måste ha ordentliga fälgar och utseende (We know it can be done) Högre systemkrav? Ok ge oss en grafikinställning (PC) så får man ställa bort det om man vill

-Man bör kunna åka taxi, och konversationen med taxiföraren ska vara rolig ;)

-En träbänk för väl inte kunna stoppa en bil? Mer påverkbara saker ute men också inomhus (Off-topic litegranna)

-Möjlighet att låsa dörren (Vilket poliserna skulle lösa genom att försöka krossa rutan och dra ut dig, skulle vara svårare för dem)

dessa punkter håller jag med dig om

-Istället för att de exploderar när man krockar borde de stanna och sluta funka

-Man bör kunna åka taxi, och konversationen med taxiföraren ska vara rolig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om bilar som hamnat uppochner inte exploderade skulle de ju ligga kvar och det skulle inte se så snyggt ut. Själv tycker jag att det är ganska coolt när man hamnar på taket och måste ta sig ut snabbt för att inte dö. ;)

Fast ett alternativ till att de exploderar skulle kunna vara att en bärningsbil kommer och plockar upp bilarna och kör de till skroten. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om bilar som hamnat uppochner inte exploderade skulle de ju ligga kvar och det skulle inte se så snyggt ut. Själv tycker jag att det är ganska coolt när man hamnar på taket och måste ta sig ut snabbt för att inte dö. ;)

Fast ett alternativ till att de exploderar skulle kunna vara att en bärningsbil kommer och plockar upp bilarna och kör de till skroten. ^_^

ja det skulle vara coolt...

först kommer lapplisan lappar bilden sen kommer bergnings bilden

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med på den punkten.

Det är extremt störande att bläddra förbi kanalen man vill ha, så måste man bläddra ett varv till, och så råkar man missa kanalen igen. Det har hänt mig åtaliga (heter det så??) gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om bilar som hamnat uppochner inte exploderade skulle de ju ligga kvar och det skulle inte se så snyggt ut. Själv tycker jag att det är ganska coolt när man hamnar på taket och måste ta sig ut snabbt för att inte dö. ^_^

Fast ett alternativ till att de exploderar skulle kunna vara att en bärningsbil kommer och plockar upp bilarna och kör de till skroten. ;)

håller med till 100%

;)^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med på den punkten.

Det är extremt störande att bläddra förbi kanalen man vill ha, så måste man bläddra ett varv till, och så råkar man missa kanalen igen. Det har hänt mig åtaliga (heter det så??) gånger.

Det har hänt mig med otaliga gånger, oftast under de tidspressade uppdragen när jag snabbt ville byta till en annan kanal. ;)

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor