Kalan Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Hur gör man för att "flytta" bakgrunden (blueprinten) så att den överenstämmer med den blivande bilen (en Ford Ka)... Detta är lätt men jag har inte använt ZModeler på länge så jag har glömt kolla bilden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Knappen är till höger om zoom-knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Jopp. Sen håller man väl in ctrl för att dra omkring bilden, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 16 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Jopp. Sen håller man väl in ctrl för att dra omkring bilden, men med den knappen så "pannar" man bara "the view" dvs att man flyttar både bilen & bakgrunden... dessutom är det med alt knappen... det är den knappen som är fyra steg åt höger från zoom knappen (märkte jag) som man flyttar bakgrunden... men det kanske var den GTA_Erik menade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 (redigerad) Jepp. Nu skulle jag också vilja ha lite hjälp! Är det någon som vet hur man gör fönster i ZModeler? Redigerad 16 juni, 2004 av GTA_Erik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 16 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Jepp. Nu skulle jag också vilja ha lite hjälp! Är det någon som vet hur man gör fönster i ZModeler? Det undrar jag också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Man markerar väl de faces som ska vara genomsynliga går in på Attributes och kryssar för semi-transparent. Tror jag. Attributes = ctrl+a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Tack! Men hur gör man när man när man tar bort textur från faces? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wrath Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Surface>Mapping>Reset UV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Tack! En fråga till: Hur får man in det man ska texturera in i UV Mapper fönstret? Har sett att det går i en guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 Material Editor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 17 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2004 Jag har fixat en egen ikon till ett vapen som jag gjort(Tack Upson). Men jag har gjort en ny txd, hur sätter jag in ikonen då så den blir som de andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
anders_142 Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 jag är ny börjare med zmodeler och ska börja med en bil.. funderade på en v70... jag behöver hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 21 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2004 Vad är det du behöver hjälp med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts