Stuaswift Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 det e tradition att det kommer till ps2 först för då kan man inte modda sönder så fort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fablenine Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 (redigerad) Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt... jo det tror jag med..eftersom det är billigare och man kan göra mera saker på pc..men jag vill spela det så tidigt som möjligt så jag köper det på ps2, för jag älskar att sitta nere i tvrummet och lira med den sköna kontrollen =) Redigerad 14 juni, 2004 av fablenine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt... varför bättre till pc ? bara för att man kan modda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 (redigerad) Fördelar PC: -Högre upplösning -Högre upplösa texturer -Längre drawdistance -Egna skins -Möjlighet till modding -Möjlighet att patcha (Om det, (Inte i VC:s fall) skulle finnas buggar) -Möjlighet att använda tangetbord/mus eller handkontroll -Möjlighet till onlinespel (med MTA eller liknande) Nackdelar PC: -Installation krävs -Kompabilitets problem för vissa -Mindre skärm (Oftast eller?) -Man måste ha en tillräckligt bra PC 9-4 till PC wiee! Dock måste jag säga att när man tittar på screenshots från PS2 och jämför med PC är de på PS2 förvisso i lägre upplösning, men de är snyggare rent färgmässigt. Redigerad 14 juni, 2004 av Upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 det e tradition att det kommer till ps2 först för då kan man inte modda sönder så fort Ne inge tradition att de kommer till ps2 först ju. Gta kom ju först till pc. Därför borde dom fortsätta med det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Ne inge tradition att de kommer till ps2 först ju. Gta kom ju först till pc. Därför borde dom fortsätta med det! Håller med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt... Det är inte bättre på alla punkter engligt mig. På ps2 har man: Skönare kontroller Auto aim det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Det är inte bättre på alla punkter engligt mig. På ps2 har man: Skönare kontroller Auto aim det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599 Autoaim finns väll på Pc också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Jag verkligen hatar Rockstar Games för det! Det är sony du ska hata! BU FÖR SONY!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Autoaim finns väll på Pc också? ja men det är tråkigt med autoaim, både på pc och ps2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Det är inte bättre på alla punkter engligt mig. På ps2 har man: Skönare kontroller Auto aim det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599 Som sagt du kan köpa en handkontroll till din PC (250 spänn) och ha det exakt som på PS2 Autoaim finns på båda Priset: man köper inte en PC för 19 000 för ett spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 14 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2004 Det är sony du ska hata! BU FÖR SONY!!! det är väl ändå Rockstar som står för det men mig kvittar det pc först eller ps2, men helst till pc först men whatever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fre Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Det är inte bättre på alla punkter engligt mig. På ps2 har man: Skönare kontroller Auto aim det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599 men du på en dator kan man spara info och sånt ladda ner spel moda and stuff det kan man inte till ps2 om man inte chipar det då kan man jalle fal ladda ner spel men alla spel som man vill ha fins ju inte till pc eller ps2 så man kan ju ha båda då kan man spela spelet första dan det komer utt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 det kvittar bara man kan spela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fre Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 ja då kan man ju spela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 jag tycker det e skönt att det kommer till ps2 först: då kan man sitta i sin soffa med släkt ljus och med sin bästa kompis och turas om att göra uppdrag och lera hemligheter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fablenine Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 jag tycker det e skönt att det kommer till ps2 först: då kan man sitta i sin soffa med släkt ljus och med sin bästa kompis och turas om att göra uppdrag och lera hemligheter eller så gör man som jag, låter min kompis sitta brevid och vara strategier utan att spela =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 eller så gör man som jag, låter min kompis sitta brevid och vara strategier utan att spela =) ja då ska man ha en kompis som esmart och ingen som bara vill spela hela tiden hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STATUS Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Det är inte bättre på alla punkter engligt mig. På ps2 har man: Skönare kontroller Auto aim det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599 Wild_hawk nja det kan tycka så ja men tex. Min dator gick totalt på 7000kr... Då fick jag en P4 2.8 som jag byggde själv... Så glöm dom där 19000. Ett spädbarn klarar av att bygga en dator idag. Det tar runt 30-40min normal tid. Sen kan man lätt koppla datan till TVn och spela där. En PS2 kontroll kan du även kopplas till PCn ju, det finns ju adapter för det. Sen finns spelen ladda ner till PC. Så du slipper spel kostnaden. Negativt att spela på PS2. ------------------------------ *Laddtiden är otrolig lång. *Den är seg i lägen då mycket trafik eller explotioner kommer. (va så iallafall hos min syrra fd killes PS2) *Man kan inte lika snabbt röra sig runt som med tex en vanlig dator mus. Rätta mig om jag har så fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts