Jump to content

När kommer GTA SA till dator?

Share

Recommended Posts

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt...

jo det tror jag med..eftersom det är billigare och man kan göra mera saker på pc..men jag vill spela det så tidigt som möjligt så jag köper det på ps2, för jag älskar att sitta nere i tvrummet och lira med den sköna kontrollen =)

Redigerad av fablenine
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fördelar PC:

-Högre upplösning

-Högre upplösa texturer

-Längre drawdistance

-Egna skins

-Möjlighet till modding

-Möjlighet att patcha (Om det, (Inte i VC:s fall) skulle finnas buggar)

-Möjlighet att använda tangetbord/mus eller handkontroll

-Möjlighet till onlinespel (med MTA eller liknande)

Nackdelar PC:

-Installation krävs

-Kompabilitets problem för vissa

-Mindre skärm (Oftast eller?)

-Man måste ha en tillräckligt bra PC

9-4 till PC wiee!

Dock måste jag säga att när man tittar på screenshots från PS2 och jämför med PC är de på PS2 förvisso i lägre upplösning, men de är snyggare rent färgmässigt.

Redigerad av Upson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom spelet är bättre på alla punkter på PC vill de väl mata ut pengar för sådanan som inte kan vänta först. Tror alla som har PS2 och PC skulle köpa det till PC om de kom samtidigt...

Det är inte bättre på alla punkter engligt mig.

På ps2 har man:

Skönare kontroller

Auto aim

det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ps2 har man:

Skönare kontroller

Auto aim

det blir billigare i slutändan, tänk du måste köpa en grymt bra dator på 19.000 typ för att kunna spela gta vc, på ett ps2 behöver du bara följande: Ett ps2= 1000 kr ett gta spel= 599

Autoaim finns väll på Pc också? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ps2 har man:

Skönare kontroller

Auto aim

Som sagt du kan köpa en handkontroll till din PC (250 spänn) och ha det exakt som på PS2

Autoaim finns på båda

Priset: man köper inte en PC för 19 000 för ett spel :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ps2 har man:

Skönare kontroller

Auto aim

men du på en dator kan man spara info och sånt ladda ner spel moda and stuff det kan man inte till ps2 om man inte chipar det då kan man jalle fal ladda ner spel ^_^ men alla spel som man vill ha fins ju inte till pc eller ps2 så man kan ju ha båda då kan man spela spelet första dan det komer utt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ps2 har man:

Skönare kontroller

Auto aim

Wild_hawk nja det kan tycka så ja men tex.

Min dator gick totalt på 7000kr... Då fick jag en P4 2.8 som jag byggde själv...

Så glöm dom där 19000. Ett spädbarn klarar av att bygga en dator idag. Det tar runt 30-40min normal tid.

Sen kan man lätt koppla datan till TVn och spela där.

En PS2 kontroll kan du även kopplas till PCn ju, det finns ju adapter för det.

Sen finns spelen ladda ner till PC. Så du slipper spel kostnaden.

Negativt att spela på PS2.

------------------------------

*Laddtiden är otrolig lång.

*Den är seg i lägen då mycket trafik eller explotioner kommer. (va så iallafall hos min syrra fd killes PS2)

*Man kan inte lika snabbt röra sig runt som med tex en vanlig dator mus.

Rätta mig om jag har så fel :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor