Jump to content

Har inte Admin fel?

STATUS
 Share

Recommended Posts

Såg i ett inlägg i papperskorgen där Admin la upp info om en person som han spärra...

Men va jag vet så kan man inte få upp namn, adress eller telefon på den som har det IP nummret. Utan bara namnet på den internetoperatör som man har?

För ett ställe där jag blev portad en gång la den Admin upp all den text han fick fram av mitt IP nummer... Dock bara min internetoperatör och lite nummer. Men inga namn eller telenummer hem till mig...

Dock har jag snabbare tjänst (dvs nytt IP nummer också) nu så jag är "välkommen" på den sajten igen =)

Sen en annan sak.. är det inte olagligt att hänga ut IP nummer även om personen är spärrad på den sajten?

Tacksam för svar för den som vet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm han kanske har nån special service där han kolla upp ip:n hos vilken ISP som helst :wub: ........ inte särskilt troligt.

Jag tror han bara fick fram nåt whois data som, som visade adressen till nån ansvarig på ditt internetbolag

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är dumt att fråga dessa frågor här... Där 90% av alla medlemmar är minderåriga...

Och troligen tycker att bilder och filmer på döda människor är ballt...

Fan det va annat på min tid... Inga mobiler eller internet... man saknar den tiden ibland...

idag hör/ser man bara Psykist störda som ska spränga skolor i luften eller al-Qaida folk som ska flygga in i byggnader mm...

Mm tummen upp eller hur... :wub:

Nä okey man ska inte se allt negativt det finns mycket bra kvar... Dock kanske inte länge till...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa användare berättar lite mycket om sig själva, därifrån har nog Hultenius fått informationen och sedan bekräftat med informationen från WHOIS.

Dessutom skriver han ju inte ut namnet på personen, Hultenius kanske ger ut falska uppgifter för att vi ska visa honom respekt och tro att han kan få fram information om oss så där?

Redigerad av SuXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj här svarar vi fort :wacko: hehe

Ska inte du sova nu StellHell :P

Visst dock är det inte mycket att se...

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=651

Han visar bara att han kan få fram dom uppgifterna på alla så att folk ska förstå att dom inte ska förstöra för andra här på forumet..

Och informationen han gav ut är ingen fara för ingen förutom hultan och killen som blev bannad vet vad det står där egentligen.. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är dumt att fråga dessa frågor här... Där 90% av alla medlemmar är minderåriga...

Och troligen tycker att bilder och filmer på döda människor är ballt...

Fan det va annat på min tid... Inga mobiler eller internet... man saknar den tiden ibland...

idag hör/ser man bara Psykist störda som ska spränga skolor i luften eller al-Qaida folk som ska flygga in i byggnader mm...

Mm tummen upp eller hur... ^_^

Nä okey man ska inte se allt negativt det finns mycket bra kvar... Dock kanske inte länge till...

Vad gör du själv här då? :)

Du pratar som du har 100 års erfarenhet.

Ja jag vet vad jag snackar om.

Den första raden var lite ironi ;) , ingen privatperson kan vad jag vet kolla upp ett ip nummer och få reda på användarens namn.

Den informationen tillhåller bara hans ISP (Internet Service Provider) och är skyddad, möjligen kan nån hacker få tag på den.

Den info man kan få tag på som privatperson/webmaster av ett ip nummer är endast whoise data, d.v.s vilken ISP, landskod och ungefär vart i landet personen befinner sig m.m.

Men om polisen har ett ip de behöver namnet av kan de lätt kräva från ISP att få personens uppgifter.

Hoppas det var en lite bättre förklaring. :wub:

Min IP Whois

Om man får hänga ut nån annans ip eller inte vet jag inget om.

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg i ett inlägg i papperskorgen där Admin la upp info om en person som han spärra...

Men va jag vet så kan man inte få upp namn, adress eller telefon på den som har det IP nummret. Utan bara namnet på den internetoperatör som man har?

För ett ställe där jag blev portad en gång la den Admin upp all den text han fick fram av mitt IP nummer... Dock bara min internetoperatör och lite nummer. Men inga namn eller telenummer hem till mig...

Dock har jag snabbare tjänst (dvs nytt IP nummer också) nu så jag är "välkommen" på den sajten igen =)

Sen en annan sak.. är det inte olagligt att hänga ut IP nummer även om personen är spärrad på den sajten?

Tacksam för svar för den som vet...

Det var ju censur på allt?..då gör det ju inge.

.den var ju bara en varning och så vet andra om det..och de är ju bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell

Nja men såna uppgifter får ni inte om mig. Även om ni fick det av han...

____

Ade

Ja va jag gör här vetefan du :wub:

Ja det du mer skrev va ungefär så jag tänkte också ;) hehe

___

FerkurZ

Ja Admin hade ju tagit bort en del av namnen för att han får ändå inte visa dom...

Jo men ändå en skum varning igentligen...

Visseligen kan du använda dig av program som gör att du får olika IP nummer... Dock är man inte helt osynlig på nätet... Dock har man ett fejk IP nummer så kan man bara få den riktiga IPn om man anmält denne typ...

Gjorde dom på mig. Jag hade ett IP som dom såg at det kom typ från USA medan jag satt i Sverige... Rätt ballt... Dock tog dom mig =( Va jag gjorde kan jag inte säga ^_^

Men dom (Åklagaren) va snälla denna gång...

Bara dagsböter på 2800kr...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jmc, med proxies, om du åkte fast så hade du fått tag på nåt väldigt konstig proxy eftersom det ska vara helt anonymt.

SuXx, det går på msn också, man behöver inget program bara netstat. :wub:

EDIT:

Vad har du gjort egentligen för att alla ska banna och försöka få tag på ditt namn? ;)

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jmc, med proxies, om du åkte fast så hade du fått tag på nåt väldigt konstig proxy eftersom det ska vara helt anonymt.

SuXx, det går på msn också, man behöver inget program bara netstat. ^_^

EDIT:

Vad har du gjort egentligen för att alla ska banna och försöka få tag på ditt namn? ;)

Då vet du inte var personer befinner sig. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Ade

Det får jag inte berätta. Dock kan du säckert läsa om det om några år då den informationen släpps för allmänheten. :lol:

Dock vet jag inte hur lång tid sånt tar... Media brukar kolla upp sånt. Även små saker som detta. Hehe. Dock är detta inte lika grovt och stort som tex Anna lindh mordet tex.

Så är det B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor