Jump to content

köpa nytt grafikkort!

Joey
 Share

Recommended Posts

Nu har jag tröttnat regält på mitt 16 MB grafikkort och idag så kikade jag runt lite, och hittade ett billigt 64 MB.. Asus ATI Radeon 7000SE 64Mb DDR TV-out RETAIL AGP 395 :- hos datorbutiken... Är det nått att ha eller är det bara skit? eller ska man lägga ut 100 :- mer för att få ett 128 Mb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köpa ett sådant grafikkort är ju som att köpa istället för en bil för att tandpetaren är billigare. Radeon 7000SE är redigt uselt. Skaffa iallafall ett Radeon 9600XT för 1300 spänn här. Extremt mycket bättre prestanda än R7000SE. Om du funderar på ett kort i 500 kr klassen så är det lika bra du behåller ditt nuvarande kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpa ett sådant grafikkort är ju som att köpa istället för en bil för att tandpetaren är billigare. Radeon 7000SE är redigt uselt. Skaffa iallafall ett Radeon 9600XT för 1300 spänn här. Extremt mycket bättre prestanda än R7000SE. Om du funderar på ett kort i 500 kr klassen så är det lika bra du behåller ditt nuvarande kort.

håller med...men om du inte har råd...så köp MINST ett Geforce fx 5200, Ati 9200. De kostar ca. 700-1000. Och du, jag vet inte ens om det där 7000SE klarar ett spel som CS (ok, kanske om man sänker grafiken).

Vad har du för processor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

håller med...men om du inte har råd...så köp MINST ett Geforce fx 5200, Ati 9200. De kostar ca. 700-1000. Och du, jag vet inte ens om det där 7000SE klarar ett spel som CS (ok, kanske om man sänker grafiken).

R9200/FX5200 känns lite onödigt att köpa om man kan få en rejäl prestandaökning för bara 300 spänn. Fast om man har liten budjet så har man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte klarar CS? Har du sniffat för tre ton lim eller? Körde CS med mitt Voodoo3 16mb utan bekymmer :D

Man kan köra CS med inbyggt grafikkort också, blir inte snyggt, men det går,

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag inte så inne i datorer men jag använder ett ATI Radeon 9600 256Mb AGP och det funkar bra, och ligger även på ett hyffsat rimligt pris, 1295:-. Det är inte ett monster-kort men det duger. :D

http://www.datorbutiken.com/se/default.php...=CREATI9600-256

Man kan köpa XT-varianten (Ultimatvarianten skulle man kunna säga) för samma pris här så... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor