Jump to content

Microsoft Internet Explorer.........

J-coop
 Share

Recommended Posts

Varför måste Explorer 6 ansluta till internet för att instaleras den vill ladda ner windows update men det vill inte jag....

så här är det jag behöver Explorere 5 eller högre till min bärbara för att kunna installera ett antivirus program på det och en brandvägg men det har jag inte på min bärbara så jag laddade ner den på den här datorn brände ut den på skiva och la den på bärbara men de måste ansluta till internet på bärbara för att göra det står det och det kan jag eller rättare sagt gör inte jag utan brandvägg.

Kan någon hjälpa mig please :'( :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm ok

Jag har en bärbar dator som jag aldrig har haft internet på.

nu vill jag helt plötsligt ha det fråga mig inte varför. Så jag köpte mig ett antivirus program och en brandvägg men sedan när jag skulle installera de så stog det att jag hade en för gammal version av internet explorer. Så jag laddade hem det nyaste från microsofts hemsida och brände den på en cd och la över den på bärbara. när jag skulle installera internet explorer 6 alltså den nyare versionen så var jag tvungen att ansluta till internet stog det. men det kan jag ju inte för då får jag in massor av virus och skit tro mig jag har testat det många gånger.

Hur ska jag göra? jag beöver en version av internet explorer som man bara behöver installera utan att ansluta till internet först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Start off by Downloading the IE 6 SP1 setup file using this link: ie6setup.exe

Place the downloaded setup file here: C:\Downloads (Create this folder if necessary.)

Click Start | Run and type the command below into the Open field , and then click OK.

NOTE: Use the EXACT syntax shown below, including the quotation marks. Copying the text below and pasting it into the Open field is recommended.

"C:\Downloads\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"

You will be presented with the license agreement dialog box.

Choose I accept the agreement and then click Next.

After the setup routine begins, you will be given two options

(a) Choose the operating system(s) that you desire to use Internet Explorer with.

(:D Choose a location to download the files to. (suggested C:\Downloads)

Size of download will vary

Once you've downloaded the setup files for Internet Explorer, you can install Internet Explorer by double-clicking the ie6setup.exe file located in the c:\download folder and run as normal

detta gör du på den datorn du redan har internet på, sen är det ju bara att kopiera de filer du tankade ner :)

edit: detta funkar för mig B)

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor