wezlan Skrivet 9 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 Min sambos barn fick hem GTA Vice city för någon vecka sedan och det dröjde inte länge innan vi installerat nya bilar med VCM, jag skall nu ge mig på att instaöeöra manuellt och har en guode här nu, det skall nog gå bra. PROBLEMET är att spelet nu inte fungerar alternativt funkar inte alls, som jag har läst mig till och vi gjort fel är att vi fortsatt uppdrag etc utan att börja på ett nytt spel då vi lagt in de nya bilarna. Kan det vara det som är problemet? Jättebehov av hjälp efteraom vi nu inte kan spela spelet alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Graul Skrivet 9 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 du får nog förklara lite närmare vad som händer men jag kan försöka hjälpa till ändå om du har bytt ut main.scm så måste du starta ett nytt spel men om du bara har lagt in en bil eller skin eller nåt så ska det funka (tycker man ju iaf ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wezlan Skrivet 9 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 nej någon main fil har jag inte bytt ut "bara" bytt ut bilar. Det som händer är att man kan starta spelet men skall man hämta en save så hänger sig allt ihop och det kommer upp ett felmeddelande i XP:n. Startar man sedan spelet igen så hackar det som satan pluc att det bara går att spela en stund innan det är dags för ett nytt felmeddelande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Graul Skrivet 9 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wezlan Skrivet 9 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 inga problem, ny dator och vi har som sagt kört det väldigt mycket innan, men problemen började när alla dessa modeller byttes härsan och tvärsan. Idag fungerar inte ens new game, man ser inledningen, bordet etc etc så börjar den ladda och så hörs ett pip och så händer inget mer Jag hade behövt en oförstörd *.exe verison som jag kunde ersätta min befintliga med, tror det kan lösa problemet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 9 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 Den enklaste lösningen men som också är den töligaste är att installera om. Annars kanske du har en backup på gta3.img? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 10 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 installera om och använd inte vcm i fortsättningen.. det är bättre att göra allt manuellt så att man har koll på vad som händer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 10 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 Går det inte att avinstallera bilarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 10 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 (redigerad) Går det inte att avinstallera bilarna? Nej, eftersom du ersätter de filer till de bilar du byter ut mot andra filer. Redigerad 10 juni, 2004 av Zyber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wezlan Skrivet 10 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 (redigerad) Bästa förslaget hittills som jag också kommit fram till är att installera om "skiten", får låna spelet igen...... Näst bästa tipset, att inte använda VCM, jag har ju nu med hjälp av en excellent guide här på sajten lärt mig hur man byter ut bilar manuellt, även om jag inte sett att det fungerar ännu. Jag har givetvis redan provat att avinstallera alla bilar (VCM) och med det programet som jag har använt kommer de ersatta bilarna tillbaka, det ni. Tack för alla tips ! Redigerad 10 juni, 2004 av wezlan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts