Jump to content

Fotbolls-EM

Everest
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 324
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Holland blir vår motståndare. :rolleyes:

jag tror faktiskt att det är bättre eftersom holland är inte bra i försvar. Det är inte svenskarna heller men sverige har nlog bättre försvar occh då ärdet fritt fram och anfalla :mellow: Tyskland däremot har starkt försvar svåra att ta. Dom är ganska fega också tex. skjuter långt ute ifrån. "Tyskland gör inga mål inanför straffområdet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror faktiskt att det är bättre eftersom holland är inte bra i försvar. Det är inte svenskarna heller men sverige har nlog bättre försvar occh då ärdet fritt fram och anfalla :rolleyes: Tyskland däremot har starkt försvar svåra att ta. Dom är ganska fega också tex. skjuter långt ute ifrån. "Tyskland gör inga mål inanför straffområdet.

Om Sveriges defensiv funkar kan det bli riktigt bra..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anders spelade ju bra, han är ju inte någon Zidane, men gör det han ska och gör de enkla sakerna rätt hela tiden. Micke Nilsson är ingen högerback som håller på internationell nnivå, i allsvenskan funkar det dock. Teddy tycker jag inte är mycket att hurra för. Har aldrig sett varför han skulle vara så bra. Hellre Kim och Micke på backen än att sätta in Teddy. Så här skulle jag helst se startelvan mot Holland:

........................Isaksson

..Jonsson - Mellberg - Jakobsson - Hansson

Ljungberg - Linderoth - Svensson - Källström

.....................Henke - Zlatan

Källström spelar bara i brist på bättre. ;)

Sant, men Teddy är i allafall bättre än Nilsson på Back, men jag tror inte Teddy kommer vara tillgänglig..

Så här tycker jag Sverige ska ha Startelvan:

------------------Isaksson-------------------

Jonsson - Mellberg - Jakobsson - Hansson

------------------Linderoth-------------------

--Nilsson------------------------Ljungberg--

------------------Källström-------------------

---------------Henke - Zlatan----------------

Okej, då ska jag bara kommentera den; ;)

Isaksson, självklar i mål. Jonsson satte jag på yttern i brist på annat, om Teddy är frisk ska han spela där, sen Hansson istället för Edman, alternativt Östlund..

Linderoth självklar, precis som Ljungberg. Nilsson satte jag på kanten, för att Wilhelmsson är för ostabil i defensiven, och då kommer högerkanten bli mycket farlig, eftersom vi inte har någon riktigt bra back där, Wilhelmsson gillar jag mera, men Nilsson är ett säkrare kort.

Källström ska vi ge en chans till tycker jag.

Anfallet ser jag ingen anledning att ändra på.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor