danil89 Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 (redigerad) Hej! Jag har två jobbiga problem i mitt F1-spel "F1 Challenge 99-02". Det första problemet är att bilden hoppar fram när det är regn och molnväder på banan. Det andra problemet är att spelet bara stänger av sig själv ibland. Vad är det för fel? Redigerad 11 juni, 2004 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Fungerar alldeles perfekt för mig, men testa dra ned på grafikinställningar, ladda ner nyaste drivrutiner till grafikkortet, testa installera om om det inte funkar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 8 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2004 Fungerar alldeles perfekt för mig, men testa dra ned på grafikinställningar, ladda ner nyaste drivrutiner till grafikkortet, testa installera om om det inte funkar.. Så du tror att felen beror på grafikkortet, ok jag ska installera de nya drivrutinerna och se om det funkar. Men det här med att spelet stänger av sig själv är jag inte säker på att nya drivrutiner är lösningen på problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 10 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 Så du tror att felen beror på grafikkortet, ok jag ska installera de nya drivrutinerna och se om det funkar. Men det här med att spelet stänger av sig själv är jag inte säker på att nya drivrutiner är lösningen på problemet. jag har det och med mitt GF2 1.2 ghz kör jag med allt på high, utan problem. Ibland crashar den till skrivbordet hos mig med...men bara ibland (1x var tredje dag kanske). vad menar du med "hoppar"? Liksom fram o tillbaks eller? så får jag också...beror säkert på att de spelar med en för högupplösning (eftersom det bara händer när det e regn vill jag inte sänka, dessutom "hoppar" det inte alls mycket... Upplösning ändrar du i setup.exe (eller config.exe). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 10 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2004 jag har det och med mitt GF2 1.2 ghz kör jag med allt på high, utan problem. Ibland crashar den till skrivbordet hos mig med...men bara ibland (1x var tredje dag kanske). vad menar du med "hoppar"? Liksom fram o tillbaks eller? så får jag också...beror säkert på att de spelar med en för högupplösning (eftersom det bara händer när det e regn vill jag inte sänka, dessutom "hoppar" det inte alls mycket... Upplösning ändrar du i setup.exe (eller config.exe). Så det är grafikkortet det handlar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 11 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 Så det är grafikkortet det handlar om? vad har du för grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 11 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 Så det är grafikkortet det handlar om? Det behöver det ju inte vara, men eftersom du verkar ha problem med bilden är det ju mest rimligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 11 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 (redigerad) Det behöver det ju inte vara, men eftersom du verkar ha problem med bilden är det ju mest rimligt.. Jo, men vad är det för fel när spelet stängs av helt plötsligt och windows-skrivbordet kommer fram? Jag har NVIDIA Geforce4 MX 440 64mb Grafikkort. Redigerad 11 juni, 2004 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 11 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 Vad är det för värme på på processorn och grafikkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2004 Vad är det för värme på på processorn och grafikkortet? kan vara något sånt, kan också vara något med drivrutiner. Installera de senaste (om du inte gjort det), www.nvidia.com. Testa att spela i 1024X768X16. Allt rött i video ska du sänka till det blir vitt. Ex. Full rött, high vitt. (har allt rött hos mig, men du kan ju iaf testa). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts