Jump to content

6 Juni 1944

GTA_Erik
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror alla fattar vad du menar skribb men det låter lite makabert eller vad man ska säja... :wacko:

Min Farfar nångång under andra världskriget. Typ när dom gick in i Norge (dom gjorde det va?) Så stack han genom skogen in till Sverige och tack för det för annars hade inte pappa funnits eller jag för den delen eftersom han träffade farmor här. Han GICK från Aremark till nån stans i Dalsland. Det är respekt... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror alla fattar vad du menar skribb men det låter lite makabert eller vad man ska säja... ^_^

Min Farfar nångång under andra världskriget. Typ när dom gick in i Norge (dom gjorde det va?) Så stack han genom skogen in till Sverige och tack för det för annars hade inte pappa funnits eller jag för den delen eftersom han träffade farmor här. Han GICK från Aremark till nån stans i Dalsland. Det är respekt... :P

Desetör ?

om de nu heter så vet ja ej.. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Desertör? En som överger en krigstjänst så ja, men vad skulle du göra? Skulle du vilja dö en säker död eller skulle du vilja skapa familj innan du var 30 eller efter för den delen. Han var runt 20 sa pappa.

klart man itne ville dö...ja bara fråga om han var Desetör

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har det här med SPEL att göra??

Visst, vissa spel handlar om dagen D men det är ju inte direkt relaterat till spel...

Eller var landsstigningen och hela andra världskriget bara ett spel...som Matrix där man dör på riktigt om man dör i spelet???

Om du anstränger din halvrunda, mjuka, tomma sak i skallen så kan du se första posten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor