GTA_Erik Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 (redigerad) Imorgon är det 60:årsdagen av landstigningen i Normandie! Sökte lite på Google och fann en hemsida med lite fakta och bilder: http://hem.passagen.se/kapazo/for.htm Vad tycker ni om "D-Day"? EDIT: Upptäckte att jag skrivit i fel forum. Whoops! :"> Redigerad 6 juni, 2004 av GTA_Erik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Imorgon är det 60:årsdagen av landstigningen i Normandie! Sökte lite på Google och fann en hemsida med lite fakta och bilder: http://hem.passagen.se/kapazo/for.htm Vad tycker ni om "D-Day"? EDIT: Upptäckte att jag skrivit i fel forum. Whoops! :"> Det var hemskt men gör sig bra på filmer & spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Om nji läöser min signtatur så fattar mi nog vad jgahtycker om d-day.. *Är jövigt trört nu* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Om nji läöser min signtatur så fattar mi nog vad jgahtycker om d-day.. *Är jövigt trört nu* oh...de va inte kul å höra...snygg stavning btw...var han med i kriget då eller ?..lr avled han just det datumet av nå annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Bytt signatur för att "hedra" lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Vad har det här med SPEL att göra?? Visst, vissa spel handlar om dagen D men det är ju inte direkt relaterat till spel... Eller var landsstigningen och hela andra världskriget bara ett spel...som Matrix där man dör på riktigt om man dör i spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 6 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Om du läser hela första posten så har jag skrivit att jag skrivit i fel forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 jaa!!! låt oss fira att folk dog! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Jag tror alla fattar vad du menar skribb men det låter lite makabert eller vad man ska säja... Min Farfar nångång under andra världskriget. Typ när dom gick in i Norge (dom gjorde det va?) Så stack han genom skogen in till Sverige och tack för det för annars hade inte pappa funnits eller jag för den delen eftersom han träffade farmor här. Han GICK från Aremark till nån stans i Dalsland. Det är respekt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 WTF? Man ska väl inte hedra D-Dagen, hedra dom som dog där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 är det något att fira egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 är det något att fira egentligen? Nä, egentligen inte. Man ska ju hedra och sörja. Ska sörja farfar idag :'( . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Jag tror alla fattar vad du menar skribb men det låter lite makabert eller vad man ska säja... Min Farfar nångång under andra världskriget. Typ när dom gick in i Norge (dom gjorde det va?) Så stack han genom skogen in till Sverige och tack för det för annars hade inte pappa funnits eller jag för den delen eftersom han träffade farmor här. Han GICK från Aremark till nån stans i Dalsland. Det är respekt... Desetör ? om de nu heter så vet ja ej.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Desertör? En som överger en krigstjänst så ja, men vad skulle du göra? Skulle du vilja dö en säker död eller skulle du vilja skapa familj innan du var 30 eller efter för den delen. Han var runt 20 sa pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Desertör? En som överger en krigstjänst så ja, men vad skulle du göra? Skulle du vilja dö en säker död eller skulle du vilja skapa familj innan du var 30 eller efter för den delen. Han var runt 20 sa pappa. klart man itne ville dö...ja bara fråga om han var Desetör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 okej aja. ja tydligen . Men USA var ju inte ensamma där undra om alla länder oms var med har det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Vad har det här med SPEL att göra?? Visst, vissa spel handlar om dagen D men det är ju inte direkt relaterat till spel... Eller var landsstigningen och hela andra världskriget bara ett spel...som Matrix där man dör på riktigt om man dör i spelet??? Om du anstränger din halvrunda, mjuka, tomma sak i skallen så kan du se första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 min farfar byggde stridsflygplan (stavning?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 Men varför ska man uppmärksamma att det var 60 år sen det var en landstigning och massa folk dog? Det är ju krig hela tiden, och så finns det myckt mer spektakulera krig än andra världskriget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 (redigerad) Man kan ju i allafall ägna de som dog en tanke.. Redigerad 6 juni, 2004 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts