Jump to content

Konsol

SAAB
 Share

Vilken konsol är bäst?  

66 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Xbox --->ÄR<--- bäst helt tekniskt sett. ;) Du kanske menade vilken konsoll man gillade mest? ;)

Vote: XBox

XboX är 32bits, PS2 128bits så du kan itne jämföra processorfarten på dem.... :D

Vote: Ps2, allra bäst, vanliga dvd-skivor (inte 8cm gc) och man slipper köpa en dyr fjärkontroll för att kolla på dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game Cube av dessa alternativ.

Super Nintendo och 8 Bitars är ju såklart bäst, Nintendo 64 ligger högt uppe och nosar också men jag har ingen sentimental nostalgikoppling till den konsolen...

Vote: GC

Vote om alla (eller iallafall dom flesta) konsollerna skulle vara med: Super Nintendo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XboX är 32bits, PS2 128bits så du kan itne jämföra processorfarten på dem....  :D

Vote: Ps2, allra bäst, vanliga dvd-skivor (inte 8cm gc) och man slipper köpa en dyr fjärkontroll för att kolla på dvd.

Har en Ps2 en 128 bitars processor? ;) edit: ok då ;F

Aja, vote: Ps2 ;)

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XboX är 32bits, PS2 128bits så du kan itne jämföra processorfarten på dem.... ;)

Ja. Men PS2-CPU'n ligger på 294.912 Mhz medans XBox-CPU'n ligger på 733 MHz. I resten, rent ut sagt, ÄGER xbox playstation 2. Utom att man måste ha DVD-fjärr...

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv föredrar jag PC, men om jag skulle välja så skulle det lungt vara Xbox.

Prestandamässigt ÄR den bäst, helt enkelt.

Den har även (enligt mig) skönast handkontroller... Stora och sköna att ha i händerna, inte som ps2's som klänns som om man kunde bryta av dom på mitten vilken sekund som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor