Jump to content

Film!

Arman
 Share

Recommended Posts

Välkommen till nya Film! Här tipsar jag dem kommande filmerna som visas på TV.

Diskuttera och betygsätt även filmerna om du har sätt den.

@@@@@ = Strålande!

@@@@@ = Mycket bra!

@@@@@ = Bra!

@@@@@ = Sådär

@@@@@ = Usel

LÖRDAG 5 JUNI

threekings1_212188_1.jpg

Three Kings

Regissör: David O Russel

Utgivningsår: 1999

Genre: Drama, Action, Krig

Skådespelare: George Clooney, Mark Wahlberg, Ice Cube med flera...

Fakta: Irak mars 1991. De amerikanska soldaterna Gates, Barlow, Elgin och Vig försöker få dagarna att gå i en militär utpost under Gulfkrigets sista dagar. De ser fram emot att lämna det karga landskapet nu när eldupphöravtalet blivit officiellt. Just som man är ifärd att bryta upp, får Troy, Elgin och Vig tag i en karta, som avslöjar var irakierna gömt det stulna guldet från Kuwait. Den mer erfarne yrkesofficeren Gates tar hand om befälet över den lilla gruppen, som ser sin chans att från ett hopplöst krig, i alla fall komma hem rika..

Längd: 114 min

Tid: 21.00

Kanal: Kanal 5

Sammanfattning: @@@@@ - Ganska bra faktiskt. Värd att se på!

Trailer: Apple

DVD: CDON.COM

total_212188_2.jpg

Total Recall

Regissör: Paul Verhoeven

Utgivningsår: 1990

Genre: Science Fiction, Action

Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, Sharon Stone med flera...

Fakta: Det är år 2075. Douglas jagas ständigt av samma dröm om planeten Mars. När han köper minnen om en semester från Recall Inc går något väldigt fel. Han upptäcker att hans liv inte finns.

Längd: 113 min

Tid: 23.20

Sammanfattning: @@@@@ - Om det är en B-film så måste det vara tidernas bästa B-film!

TORSDAG 10 JUNI

Terminator 2: Judgment Day

Regissör: James Cameron

Utgivningsår: 1991

Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Edward Furlong med flera...

Fakta: Tio år har gått sedan maskinerna som styr framtiden skickade en Terminator till jorden på uppdrag att mörda den ofödde John Connor - mänsklighetens kommande ledare. Uppdraget misslyckades och idag är John Connor tio år gammal. Hans mor Sarah sitter inspärrad på ett mentalsjukhus med sin ohyggliga information. Maskinerna skickar nu tillbaka den avancerade roboten T-1000 för att ta livet av John och hans mor. Samtidigt skickas en gammal bekant för att beskydda dem - till varje pris.

Längd: 137 min

Tid: 21.00

Sammanfattning: @@@@@ - Ruskigt bra action och effekterna som då var nya, gör den här snäppet bättre än ettan.

Trailer: IMDb

Vill du skriva ut sidan, klicka då på "Print This Topic" uppe vid hörnet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor