Jump to content

vita bilar fortfarande....

paparazzi
 Share

Recommended Posts

får fortfarande vita bilar i vc...om det följer med två filer i zipen t.ex. rancher.dff & rancher.txd och det endast finns finns rancher.dff i "spelet" (när man tittar i img:en, med hjälp av img tool.

Ska jag lägga in båda filerna eller endat ersätta den filen som finns in i spelet. T.ex. ska jag bara lägga in rancher.dff och låta rancher.txd (aså inte lägga in den i spelt?

hjälp :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

? Jag fattar inte hur man kan ha problem med det. :P

Ta bort gamla rancher.dff och .txd ur gta3.img och lägg till de nya?

Ska det vara så svårt?

jag gör så, ändå vita på sina ställen..alltså typ att alldrig färgen vill synas..den enda bilen som jag inte har problem med e Eleanor :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

får fortfarande vita bilar i vc...om det följer med två filer i zipen t.ex. rancher.dff & rancher.txd och det endast finns finns rancher.dff i "spelet" (när man tittar i img:en, med hjälp av img tool.

Ska jag lägga in båda filerna eller endat ersätta den filen som finns in i spelet. T.ex. ska jag bara lägga in rancher.dff och låta rancher.txd (aså inte lägga in den i spelt?

hjälp :blink:

Det var konstigt. :P Är du säker på att det inte finns en rancher.txd i gta3.img? Har du testat med att söka i IMG-Tool? För det ska finnas en rancher.txd i gta3.img!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var konstigt. :blink: Är du säker på att det inte finns en rancher.txd i gta3.img? Har du testat med att söka i IMG-Tool? För det ska finnas en rancher.txd i gta3.img!

nej det finns ingen rancher.txd, men det fölljde med i zipfilen, ska jag lägga in txd. iaf eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan lova att det finns en rancher.txd i gta3.img om du inte har raderat den i ett tidigare liv... och har du raderat den utan att lägga in en ny så har du gjort fel..

så lägg in rancher.txd som du fick med i zippen...

när du fifflar i gta3.img så använd aldrig replace-kommandot.. ta delete och sedan add istället..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan lova att det finns en rancher.txd i gta3.img om du inte har raderat den i ett tidigare liv... och har du raderat den utan att lägga in en ny så har du gjort fel..

så lägg in rancher.txd som du fick med i zippen...

när du fifflar i gta3.img så använd aldrig replace-kommandot.. ta delete och sedan add istället..

agree...

@Minigun: Jo...men när jag skulle installera min tommy gang mod för andra gången blev gubbarna texturlösa, kanske kan har hänt lågot litet "fel" under installationen? :P

edit:kan det bro på att jag inte har magic wheel mod installerad? grafik felen alltså :blink:

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor