Esperanto Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 Vet ni vilka låtar som finns som handlar om Vietnamkriget, skriv då gärna här då t ex Bruce Springsteen - Born In the USA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 Den låten är väl från sjuttitalet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 1984 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 neä, men jag kan rekomendera några låtar om mellanösternkrigen. "Saddam from Iraq", "Taliban gospel", "Let's hunt him down" och en del andra godingar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 neä, men jag kan rekomendera några låtar om mellanösternkrigen. "Saddam from Iraq", "Taliban gospel", "Let's hunt him down" och en del andra godingar... vad f*n har det med 60-tal och göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 neä, men jag kan rekomendera några låtar om mellanösternkrigen. "Saddam from Iraq", "Taliban gospel", "Let's hunt him down" och en del andra godingar... Jasså, vi lever i 1960 ? Hade för mig att irak kriget var 2002-2003? Instämmer helt på Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 (redigerad) 1984 hahaha, men om låten hade varit från 70-talet så hade den ju kunnat handla om vietnam kriget då det slutade 1972 (tror jag). edit porter wagner-hello vietnam Redigerad 31 maj, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 Det är väl inget fel på Valkyiornas Ridtur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 Vet ni vilka låtar som finns som handlar om Vietnamkriget, skriv då gärna här då t ex Bruce Springsteen - Born In the USA inte bara jag som är vietnamkrigs nörd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 (redigerad) inte bara jag som är vietnamkrigs nörd? Alltså, du gillar väl inte Vietnamkriget? @ Topic: Billy Joel- Goodnight Saigon Redigerad 2 juni, 2004 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 War - What is it good for Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2004 Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Har ju inget med 'nam' o göra så sett.. Handlar om krig, ok.. Bara att den är med på BFV.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2004 (redigerad) Alltså, du gillar väl inte Vietnamkriget? @ Topic: Billy Joel- Goodnight Saigon jo, jag tycker det är as intressant och tycker att det var "coolt" eller vad man ska säga on topic: jimmy cliff - Vietnam är väl en typisk Vietnamkrigs låt? Redigerad 4 juni, 2004 av guardian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2004 Har ju inget med 'nam' o göra så sett.. Handlar om krig, ok.. Bara att den är med på BFV.. Wrong, wrong, wrong, wrong... Den handlar om att alla ungkarlar som hadde rika foraldrar inte behovde tjanstgora i Vietnam. Tro mig! Det ar sant! Min pappa beratta det for mig, och han vet en massa om musik. Kommer inte ihag artisten, men "I fought the law", Och sa klassikern "Surfin bird" eller andra som "You really got me", "The letter" och manga fler! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2004 Kommer inte ihag artisten, men "I fought the law", The Clash? "I fought the law and the, law won!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2004 jo, jag tycker det är as intressant och tycker att det var "coolt" eller vad man ska säga on topic: jimmy cliff - Vietnam är väl en typisk Vietnamkrigs låt? jag tycker också det var ascoolt när dom slaktade folk och våldtog kvinnor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2004 jag tycker också det var ascoolt när dom slaktade folk och våldtog kvinnor... W0rd! Och nar barnen blev till levande facklor av Napalm, USA soldater vart torterade mm. ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 9 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2004 Det är väl inget fel på Valkyiornas Ridtur ^^ nödvändigt (jackers post) ontopic: lol skrevs väl under romantiken, har inget med vietnam att göra förutom att den var med i apocalypse now. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2004 ^^ nödvändigt (jackers post) ontopic: lol skrevs väl under romantiken, har inget med vietnam att göra förutom att den var med i apocalypse now. läste på nån sida där det stod att den låten gjordes i samband med Vietnam kriget och är rasistisk mot Vietnameser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts