Jump to content

Vad ska du göra i Sommar?

Everest
 Share

Recommended Posts

Bila till Frankrike-->Normandie

coolt! besök Omaha beach FFS! :D och ta bilder!!!! vill se hur stället ser ut i dfag... men aja jag ska hmm ... åka till något ställe i europa som jag inte vet var ligger :P och så ska jag sova hos kompisar eller dom hos mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

coolt! besök Omaha beach FFS! :D och ta bilder!!!! vill se hur stället ser ut i dfag... men aja jag ska hmm ... åka till något ställe i europa som jag inte vet var ligger :P och så ska jag sova hos kompisar eller dom hos mig...

dom flesta (Alla typ) Bunkrarna är kvar och allt ser ut som då men städerna tex, Caen är lite modernare än vad man sätt på bilder och så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

stranden heter inte Omaha det var bara ett kodord som de allierade kom på..

@ GiZmo:var det många som badade?

japp... hela stranden var ju packad av människor.. =/ var uppe på en kulle brevid stranden.. där var den kyrkogården som är med i Saving Private Ryan.. kännde igen mig precis.. :P dom som ska dit i sommar... kolla på SPR och kolla vad de står på den graven i slutet.. när ni är där så fota gravstenen... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

japp... hela stranden var ju packad av människor.. =/ var uppe på en kulle brevid stranden.. där var den kyrkogården som är med i Saving Private Ryan.. kännde igen mig precis.. (w00t) dom som ska dit i sommar... kolla på SPR och kolla vad de står på den graven i slutet.. när ni är där så fota gravstenen... :blink:

tänk om alla skulle badat där den 6 juli 1944 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min sommar:

Börjar väll med att man kommer sluta skolan om 2 dagar, vilket är mycket schönt.

Sen så e jag i sthlm i en vecka för att sedan gå på skolavslutningen och få mitt omdömme och sedan börja 8:an.

Sen klockan 18.07 går tåget till skövde där min morfar hämtar upp mig och kör mig till skara.

Sedan kommer jag att vara ensam med min mormor och morfar i skara i ungefär i en vecka innan min mamma kommer ner, men självklart kommer jag att åka in till Lidköping och hälsa på mina kusiner och dom komma till skara... :P

Sen när min mamma kommit ner så åker vi till stugan som ligger med 500m avstånd från vänern, alltså mycket mycket nära.

Där kommer jag och mina kusiner att sitta o lata oss och även gå ner till en motorbåtsklubb hållandes en glass och doppa ner ett fiskespö i vattnet...(Fick 37 firrar på 1dag förra sommaren)

Sen kommer jag antagligen åka motorbåt och åka ring också! (w00t)

Sen ska jag tillbaka till stockholm och pappsen!

Vi ska inte åka till spanien som vanligt utan strö runt lite hursomhällst, ska lära mig windsurfa :blink:

aja,mer saker kommer hända... o allt kan man ju inte veta innan!

Ha en trevlig Sommar / 2k4!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor