StellHell Skrivet 11 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 *CLOSED* Wow, verkligen jätte moget grabben.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 11 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2004 En Guide KAN vara bra för att lära sej zmodelers funktioner. Om man gör precis det som visas i Guiden så kan man kanske bygga på vidare, testa, utforska och göra något annat i programmet. Då har man med sej lite kunskaper från guiden. Men man ska inte tro att man blir en moddare bara genom att läsa guider. Det mesta måste man lära sej själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 15 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 Hur kan ni alla tycka att det ser bra ut!! DET SER FÖRJÄVLIGT UT!!! Hela bilen är helt missbildad... läs en tutorial så du lär dig hur du ska placera polygonerna så det ser bra ut.. Som du ser nu är hela bilen svart typ.. det är för att dina normals är helt kassa.. Det hjälper att ta calculate normals men slutresultatet kommer ändå inte att se bra ut.. Så lyd mitt råd, läs en guide och följ den. Efter du är klar med den så kommer du att inse hur taskig din volvo ser ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 15 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 (redigerad) "misshandlad"?, fattar inte ett skit av vad du menar? Vår vanliga bil pajade och så har vi fått hyra en v70 så länge, ett ypperligt tillfälle... Surface>normals>projection= :'( ? Redigerad 15 juni, 2004 av Barracuda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 15 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2004 (redigerad) surface>normals>calculate sen trycker du på alla bilens delar då blir dom ljusa om du har tur tror det är de du menar EDIT det kommer alldrig att se bra ut i spelet men gör ett vanligt hus typ 'HOUSE' som miningun gjorde så lär du dig att sätta ut faces ordentligt. eller importera en bil från gta 3/vc och titta hur dom ser ut och gör om lite Redigerad 15 juni, 2004 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 21 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2004 börjat på en ny..: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wrath Skrivet 24 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2004 (redigerad) börjat på en ny..: snygg! gw! hur gör du när man markerar/selectar en face så att den blir röd? EDIT: och hur "färgar" man delarna? iaf kom på det Redigerad 24 juni, 2004 av Wrath Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 28 juni, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 Assing uv? ny bild igen, ej klar med texturerna i bak så det kan se lite trassligt ut: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 Snygg! Skulle vara roligt att ha den i vc! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wrath Skrivet 28 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2004 Assing uv? ny bild igen, ej klar med texturerna i bak så det kan se lite trassligt ut: nej, men jag kom ändå på det btw snygg! håller på med en egen till GTA: Sweden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 8 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2004 nej, men jag kom ändå på det btw snygg! håller på med en egen till GTA: Sweden vadå...säger du att du inte litar på mig skoja bara! förresten, bilen är till gta:sweden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 8 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2004 har du gjort nåt mer på bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 8 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2004 (redigerad) nej, men en one-minute-model (börja typ kl elva..) EDIT: Detta är ej den riktiga v70n.(hur man nu ska förklara det) Redigerad 8 juli, 2004 av Barracuda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GtA FrEaK Skrivet 9 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2004 nej, men en one-minute-model (börja typ kl elva..) EDIT: Detta är ej den riktiga v70n.(hur man nu ska förklara det) bra barracuda add min andra msn gtafreakrrnu@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wrath Skrivet 9 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2004 vadå...säger du att du inte litar på mig skoja bara! förresten, bilen är till gta:sweden.. varför sa då Gta Freak att jag skulle göra en? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GtA FrEaK Skrivet 9 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2004 varför sa då Gta Freak att jag skulle göra en? :S nej det är bra att två gör en så en wrath har sin till taxi och vanlig bil och baracuda har sin till polisbil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 26 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Rätt onödigt tycker jag men... Ska snartbörja med inredningen i bilen (kommit långt sen sist, satte ihop bilen så ni ska se lite: Förresten hur får man bort den där "flatgrejen" på 3D fönstret i zmodeler?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Holy shit vad snyggt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 GW 2k4... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Rätt onödigt tycker jag men... Ska snartbörja med inredningen i bilen (kommit långt sen sist, satte ihop bilen så ni ska se lite: Förresten hur får man bort den där "flatgrejen" på 3D fönstret i zmodeler?? Ser lite spetsig ut på mitten av huven.. btw, Klicka på den gråa knappen i hörnet: Settings > Shade, Fill > Flat shading - Bilen blir väldigt kantig/inte kantig Settings > Shade, Fill > Wireframe > Enable, Shaded, Textured - Tar bort/texturerar/skuggar wireframen Visste inte riktigt vilket utav det du menade.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts