Upson Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Jaha jag vill påstå att jobbet som Polis, Brandman eller Ambulansförare inte var direkt intressant i varken III eller Vice City. Att åka runt med en bil och bara plocka upp, döda eller släcka blir upp mot "level 5" ganska tråkigt. Jag önskar istället att varje jobb inom branchen borde se ut så här i SA: Polis Först tar du dig in på en polisstation. Där fixar du snabbt ett stycke poliskläder som du sätter på dig. Väl ute igen sätter du dig då i en bil av modellen polis och ger dig ut på spaning. Medans man åker runt, kanske stannar för en muffin, hör man hur de söker polisbilar nära "Downtown". Shit tänker du! Nu är det bråttom, du kastar dig i bilen och följer "blippen" på radarn. Väl framme möts du av poliser hukandes bakom bilar, en skjuten på väg med bår in i en ambulans och två stycken som förhör en civil. När du frågat runt lite inser du att det är ett gisslan-drama det handlar om. Du tittar upp mot fönstrerna i huset men ser ingenting. Nu kommer instatsstyrkan, de stormar huset och allt du gör är att titta på. Någon drar iväg några salvor åt ditt håll inifrån huset men du klara dig undan. Plötsligt kommer en liten film där man ser hur kidnapparna drar iväg med helikoptern på taket. Som den polis du är stoppar du närmaste sportbil, visar brickan och sätter dig framför ratten. Du hänger efter dem ut i öknen och till nästa stad. De landar tillslut på ett tak och innan de vet något har du sparkat in dörren och "Bustat" dem. Jaha då var vi klara med level 1 (Njae mer kanske level9) Men ni förstår vad jag menar, på en annan level kanske man ska förhöra en kille som skjuter din partner i armen så du måste jaga honom. I alla uppdrag kanske man inte ens måste jaga folk(!). Det roligaste vore att springa efter en gängmedlem i gränderna i "hooden" i L.A. Det ska kännas lite som äkta polisuppdrag! Har flera exempel men vill inte ta för mycket plats. Brandman Sammaprocedur i början, fixa rätt kläder mm. Okej nu går larmet inne på stationen! Du och dina polare kastar er i närmaste brandbil och drar till stället det brinner på. Oj ett enormt höghus! Stegen bak på bilen är på väg att hissas upp så du och två till ställer er i korgen. Medan ni hissas upp ser ni nedanför er hur 5 andra brandmänn fäller ut en stor hoppmatta (eller vad det heter) och genast flyger det ner enperson från ett fönster. Innan du hinner reagera skriker din polare och ni hoppar in i huset från stegen. Väl inne orienterar du dig omkring (självklart bärandes gasmask) och letar efter överlevande. Oj där är en med sin katt! Du tar henna på axlarna och katten i handen och beger dig mot stegen, klättra ner fort."Ploing" "1 saved" osv osv. Uppnå 5 för att klara det uppdraget. Nästa kanske är att en mack brinner utepå vischan. Ägarens hund kanske är kvar där inne, eller så handlar detom att förhindra en gasexplosion. Allt för att göra det intressant! Ambulans Sammaprocedur med kläder. Okej det rapporteras i radion. En nerskjuten vid rån av affär. Du och din polare åker genast dit. Väl på plats kutar han för att analysera läget medans du tar ut bår och grejjor. Ni åker tillbaka till sjukhuset, tiden rinner iväg. På med sirenerna,alla bilar kör åt sidan. Frammemåste ni ta in båren och lämna över den till läkare som sedan gör sitt. --- Nu tog jag förhållandevis svåra uppdrag, så dessa exempel kanske ska vara lite högre "levlar". Men ni förstår vad jag menar. Låt alla uppdrag kännas som riktiga uppdrag, inte bara jag han och skjut han. Tack för ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Någon borde översätta det här till engelska och skicka till R* mail, kanske de snappar upp iden, för jag tycker det var en riktigt bra ide! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 riktigt bra R* skulle behöva någon som du Upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 bra idé men den verkar alltför avancerad för en sådan motor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fablenine Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 du har rätt läcker fantasi =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 26 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Trevligt att det var uppskattat! Någon som vet hur man kontaktar R*? Harmånga fina ideer att delge med dem.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Maila kan man väl, moderatorerna(och säkert vissa andra) kan nog adressen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 26 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Men vad är mail-adressen? Någon som vet:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Whoa, blir fan inne i det, nu kommer jag bli besviken om det inte blir så här, haha SKYNDA att maila....man kan maila moderatorerna....så maila dom å fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 26 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Jag har skickat ett mail och frågat nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 Vore härligt om det blev så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 Mja, idén är ju inte helt fel men jag tycker nog ändå att det där blir lite väl avancerat. Om "sidouppdragen" var sådär ingående skulle det inverka på själva spelandet som trots allt skall handla om att vara kriminell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Webbstudio Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 Bra idè! Men jag hoppas också att när man är polis kan man vara två stycken! Och ifall man skjuter någon som just gjort något dumt ska man inte behlva få en stjärna och behöva cheata! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 Jag gillade polisidèen, men jag tror att det skulle bli rätt svårt att omfamna katter, bära bårar osv. Om man drar ner på lite sådana grejer så tror jag att det kan bli hur grymt som helst! Inte bara att jaga en bil med en tjuv utan att man ska storma hus, gisslandraman - lite mer likt True Crime gällande polisuppdrag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moddaren Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 Köra biljakt med 15 andra poliser t.ex. dE VORE OCKSÅ GÖTT. Ursäkta min Caps Lock. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_vice88 Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 Jaha jag vill påstå att jobbet som Polis, Brandman eller Ambulansförare inte var direkt intressant i varken III eller Vice City. Att åka runt med en bil och bara plocka upp, döda eller släcka blir upp mot "level 5" ganska tråkigt. Jag önskar istället att varje jobb inom branchen borde se ut så här i SA: Polis Först tar du dig in på en polisstation. Där fixar du snabbt ett stycke poliskläder som du sätter på dig. Väl ute igen sätter du dig då i en bil av modellen polis och ger dig ut på spaning. Medans man åker runt, kanske stannar för en muffin, hör man hur de söker polisbilar nära "Downtown". Shit tänker du! Nu är det bråttom, du kastar dig i bilen och följer "blippen" på radarn. Väl framme möts du av poliser hukandes bakom bilar, en skjuten på väg med bår in i en ambulans och två stycken som förhör en civil. När du frågat runt lite inser du att det är ett gisslan-drama det handlar om. Du tittar upp mot fönstrerna i huset men ser ingenting. Nu kommer instatsstyrkan, de stormar huset och allt du gör är att titta på. Någon drar iväg några salvor åt ditt håll inifrån huset men du klara dig undan. Plötsligt kommer en liten film där man ser hur kidnapparna drar iväg med helikoptern på taket. Som den polis du är stoppar du närmaste sportbil, visar brickan och sätter dig framför ratten. Du hänger efter dem ut i öknen och till nästa stad. De landar tillslut på ett tak och innan de vet något har du sparkat in dörren och "Bustat" dem. Jaha då var vi klara med level 1 (Njae mer kanske level9) Men ni förstår vad jag menar, på en annan level kanske man ska förhöra en kille som skjuter din partner i armen så du måste jaga honom. I alla uppdrag kanske man inte ens måste jaga folk(!). Det roligaste vore att springa efter en gängmedlem i gränderna i "hooden" i L.A. Det ska kännas lite som äkta polisuppdrag! Har flera exempel men vill inte ta för mycket plats. Brandman Sammaprocedur i början, fixa rätt kläder mm. Okej nu går larmet inne på stationen! Du och dina polare kastar er i närmaste brandbil och drar till stället det brinner på. Oj ett enormt höghus! Stegen bak på bilen är på väg att hissas upp så du och två till ställer er i korgen. Medan ni hissas upp ser ni nedanför er hur 5 andra brandmänn fäller ut en stor hoppmatta (eller vad det heter) och genast flyger det ner enperson från ett fönster. Innan du hinner reagera skriker din polare och ni hoppar in i huset från stegen. Väl inne orienterar du dig omkring (självklart bärandes gasmask) och letar efter överlevande. Oj där är en med sin katt! Du tar henna på axlarna och katten i handen och beger dig mot stegen, klättra ner fort."Ploing" "1 saved" osv osv. Uppnå 5 för att klara det uppdraget. Nästa kanske är att en mack brinner utepå vischan. Ägarens hund kanske är kvar där inne, eller så handlar detom att förhindra en gasexplosion. Allt för att göra det intressant! Ambulans Sammaprocedur med kläder. Okej det rapporteras i radion. En nerskjuten vid rån av affär. Du och din polare åker genast dit. Väl på plats kutar han för att analysera läget medans du tar ut bår och grejjor. Ni åker tillbaka till sjukhuset, tiden rinner iväg. På med sirenerna,alla bilar kör åt sidan. Frammemåste ni ta in båren och lämna över den till läkare som sedan gör sitt. --- Nu tog jag förhållandevis svåra uppdrag, så dessa exempel kanske ska vara lite högre "levlar". Men ni förstår vad jag menar. Låt alla uppdrag kännas som riktiga uppdrag, inte bara jag han och skjut han. Tack för ordet. mycket bra om d vore så! ja gillar inte heller dom uppdragen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
adde_as Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 mkt bra ideé Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 28 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2004 Bra upson =) säg till när han har svarat och visa vad han skrev (A) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 28 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2004 Jag har inte ens fått en kontakt adress av Hultenius än, men när jag får det ska ni få veta allt:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 28 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2004 bra insinativ upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts