^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 hur byter man motorljud på bilarna? händer ingenting när man ändrar mellan diesel/petrol/electric i handling.cfg.. och även om det hade gjort det så finns det ju fler motorljud än så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 Du måste gå in och rota lite i ljud källfilerna... Med det här programmet:gta3audio.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 (redigerad) tack, men jag har det programmet redan... lurigt att veta vilka ljud det är man bör fiffla med när det finns 9940 st men men, jag får väl börja lyssna igenom alla och se om jag hittar dom rätt ljuden om ingen har en bättre idé? edit: jag bytte massa bilar med varandra så nu passar ljuden bättre stod inte ut med fjolligt ljud från V8 Interceptorn.. Redigerad 23 maj, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 Går det att lägga in egna motorljud också? Hur ska ljudet isf vara? Ska det börja på läga varvtal och sedan varva uppåt? Eller pitchar Vice City ljudet själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 hmm.. vc eller gta3? jag såg igår att ljud filer till nån motor låg gömda i en rar fil.. men deva i vc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 Går det att lägga in egna motorljud också? Hur ska ljudet isf vara? Ska det börja på läga varvtal och sedan varva uppåt? Eller pitchar Vice City ljudet själv? Lyssa på de här ljuden till en Ducati så förstår du nog hur det ska vara... Motor_Ljud.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 Förstod faktiskt inte ändå men..tack iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2004 (redigerad) sfx00287.wav = varvstoppet (när man börnar eller har trimmat så att greppet är dåligt i starten) sfx00307.wav = tomgång sfx00443.wav = ljudet som blir när man accar sfx00444.wav = ljudet som blir när man ligger på maxfart sfx00445.wav = deceleration, alltså när man släpper gasen hörs lite bättre på dom här ljuden..R1_SOUNDS.zip Redigerad 23 maj, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts