Jump to content

Hur ofta scannar du din dator

Curly
 Share

Hur ofta scannar du din dator?  

51 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

gör det väl ungefär 1 gång per månad.

har inaktiverat NVC helt, det är bara ivägen och förstör.

(NVC = Norman Internet Control)

Haha, jajustja fick man ju med Fujitsu-Skräp (eller hur var det?) datorn. Usch ja, kunde inte uppdatera det, ingen brandvägg, usch! Därför har jag nu Norton Internet Se(x)curity 2004

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

textdokument, mail, bilder, låtar, hemsidor, filmer mm

:P

Ok, ser ut som du är smart! ;) ( ;) )

1. Virus i !!textdokument!! :):( Var du seriös eller har du bara drömt?

2. Mail? Nää inte det heller, däremot kan det finnas små bifogade PROGRAM i mailen... :)

3. Bilder? Näää... Men det finns bilder som har såna här filnamn: "Semester.jpg.exe" "Grekland.jpg.vbs"

4. Låtar? Nix... Men det finns låtar som har såna här filnamn: "Min låt.mp3.vbs" "Min bästa låt.mp3.exe"

5. Hemsidor? Nää.. Men det finns små program som kan laddas hem när man går in på en sida...

6. Filmer? Nix, men det finns filmer som heter ungefär: "Min Semester III.mpg.vbs" "Jag solar.mpg.vbs"

Om du anser att jag har fel får du gärna skicka det viruset på MSN så jag kan undersöka det :)

*EDIT*

Visst Finns det virus i .doc filer också, men det är makron som är själva viruset och ett makro kan bäst liknas vid ett program...

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

;)

Ok, ser ut som du är smart! :) ( ^_^ )

1. Virus i !!textdokument!! B):lol: Var du seriös eller har du bara drömt?

2. Mail? Nää inte det heller, däremot kan det finnas små bifogade PROGRAM i mailen... :P

3. Bilder? Näää... Men det finns bilder som har såna här filnamn: "Semester.jpg.exe" "Grekland.jpg.vbs"

4. Låtar? Nix... Men det finns låtar som har såna här filnamn: "Min låt.mp3.vbs" "Min bästa låt.mp3.exe"

5. Hemsidor? Nää.. Men det finns små program som kan laddas hem när man går in på en sida...

6. Filmer? Nix, men det finns filmer som heter ungefär: "Min Semester III.mpg.vbs" "Jag solar.mpg.vbs"

Om du anser att jag har fel får du gärna skicka det viruset på MSN så jag kan undersöka det ;)

*EDIT*

Visst Finns det virus i .doc filer också, men det är makron som är själva viruset och ett makro kan bäst liknas vid ett program...

Virus kan vara inbakat i nästan vad som helst. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ aldrig......Norton kollar ju hela tiden. Har också brandvägg....så inga virus kommer ut på internet......

Har scannat på den här typ en gång (när Norton hittade HTML.Redlof.A efter att jag besökte en sida, dock inget som aktiverades). Datorn där nere (den utan Bredbnd) scannar varje fredag kl 20.00.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor