Jump to content

HippHipp

R2D2
 Share

Recommended Posts

Jarå, lite kan man väl.

Karaktärer:

-Kajan, en hysterisk brandchef.

-Tiffany Persson, över viktig, skrikig, 40-årskrisdrabbad dam med uppmärksamhetsbehov.

-Raoul, inkastare på porrklubb.

-Den där nyhetskorren med språkbesvär, totalt inkompetent.

Det kanske räcker med karaktärer. Annars har ju Hipp Hipp sänts i 2 säsonger. Programledarna heter Anders och Johan. De fick även ett pris som bästa komiker under en sorts gala i Montreal. Programmet blev ett av SVT:s mest populära då det sändes, och programmets "trademark" är den "trummande bebisen" i slutet av varje program.

Kanske kan uppdatera med mer info.

-Och förresten, jag har "hipphipparnas" autografer! :angry:

Lycka till med ditt arbete!

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe, vilket jävla ämne =P om du om du sätter in 100kr på mitt konto så skickar jag sässong ett (DVD) till dig :angry:

Ledsen...men jag har [Dehn ewl-tee-matah deh-weh-deh baw-ksenn], DVD-box med säsong 1, 2 plus 6 timmar extramaterial.

Har kollat på SVT...men hittar inte överdrivet mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen...men jag har [Dehn ewl-tee-matah deh-weh-deh baw-ksenn], DVD-box med säsong 1, 2 plus 6 timmar extramaterial.

Har kollat på SVT...men hittar inte överdrivet mycket

Det verkar ju finnas en del experter här(Jag är halvt expert :angry: ). Några fullsmockade sidor på nätet lär du nog inte hitta. Det är väl bara fråga på det du vill veta!

*Flyttar*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aahh.. jag har sett föreställningen med dom på olympen i lund :angry:

Fruktansvärt bra..

hipphipp.nu

Man stöter ju på Anders å Johan lite då och då i Lund också.. (pluggar i lund). =P

Han som bl.a spelar Tiffany (vet inte om han heter Johan eller Anders) pluggade på lunds universitet, nån teaterkurs.

Han har endast 10 akademiska poäng (i genomsnitt läser man 20 per termin).

Han spelade runt på en massa teatrar.. fick in en fot i media. På tidiga 90-talet var han med i några såna familjeunderhållningsprogam som gick då.. (typ Gäster med Gester).. Han finns med på ett litet inslag på Robert Gustavssons film Ur Löjlig Synvinkel..

Anders och Johan får de flesta idéer till programmet HippHipp! när dom sitter och spånar idéer på Espresso House i Lund =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några fullsmockade sidor på nätet lär du nog inte hitta. Det är väl bara fråga på det du vill veta!

Ok.....

Lite om hur dom träffades

Hur dom fick idén

När dom började

Lite basfakta om var dom bodde som små (och bor nu), Familj....skola.....allt möjligt.

Redovisningen ska hålla på i 15 minuter ungefär....och så ska jag ha 5 minuter film...så lite mer fakta så lär jag klara mig.

Tack för all hjälp hittills

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.....

Hur dom fick idén

När dom började

Lite basfakta om var dom bodde som små (och bor nu), Familj....skola.....allt möjligt.

Redovisningen ska hålla på i 15 minuter ungefär....och så ska jag ha 5 minuter film...så lite mer fakta så lär jag klara mig.

Kan nån eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.....

Hur dom fick idén

När dom började

Vet verkligen ingen? :'( :'( :'( :'(

Ska göra klart det idag.....så om nån kan svara snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor