Dusse Skrivet 18 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2004 (redigerad) ... Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2004 Hittade detta på en hemsida som fått provat spelet! Jag kände mig väldigt skeptisk till Driv3r innan jag hade spelat det. Jag tillhör dem som förvisso gillade The Getaway, men det otympliga till fots-läget hade behövt en hel del mer utveckling. De första rapporterna från Driv3r får det att låta som att samma sak kommer att drabba Reflections guldkalv. De flesta är övertygade om att bilkörningen kommer att bli bra, men eftersom ungefär 30 procent av spelet kommer utspela sig till fots är det inte utan att man blir orolig. Det känns som att det är gjort för bilentutiaster och så har det lagts till lite skjutande med tuffa vapen mest för att flörta med den breda massan. Det var därför nästan helt utan förhoppningar som jag begav mig till visningen och speltesten av det tredje Driver-spelet. Det är upp till bevis för Reflections. Driver 2 var inte riktigt vad alla hoppades på. Tre spellägen Det börjar bra. Menyerna är snygga med sekvenser ur spelet som rullas i bakgrunden och det är en skön låt som ackompanjerar ens bläddrande. Man kan välja mellan att spela Undercover (karriärläge), Take a Ride (fri körning) och Driving Games (småspel). Vilket av dessa som man kommer att spela som mest vet jag faktiskt inte eftersom Driv3r verkar bli ett spel att skoja runt i en hel del. Inte för att det finns så mycket att upptäcka i det utan för att det har en sådan härlig körkänsla och fysik. Imponerande fysik Det finns mängder av olika fordon i spelet. Motorcyklar, vespor, truckar, lastbilar, motorbåtar, sportbilar och vardagliga bilar. Alla känns olika att köra och har unik fysik. De består i sin del av en stor mängd olika fysiska delar som agerar unikt utifrån situationen. Om du till exempel kör rakt in i en vägg så att hela motorhuven trycks in och ena bildörren börjar hänga ut kan du sedan köra in i en lyktstolpe med enbart dörren så att den flyger av. Är du riktigt hängiven kan du få varenda plåtdel på din bil att falla av och varenda vindruta att krossas. Det hela baseras på fysikmotorn i Stuntman, men har uppgraderats och är minst sagt imponerande. Kanske inte verkligt, men väldigt imponerande. Under min tid med spelet tyckte jag att det kändes lite överdrivet och lite av ett spel för gallerierna. Bilarna flög runt och studsade lite för enkelt och det kunde bli rena Burnout 2-aktiga krascher emellanåt där fordonen flög som vantar över skärmen. Bilarna väger lite för lätt och det verkade som att det fanns en fjädring innanför plåten på dem för att det ska se lite tuffare ut när de smäller in i varandra. Nu bryr inte jag mig om detta. Tvärtom tycker jag det är rätt att göra det lite extra effektfullt. Kör man rakt in i en bil i 140 knyck ska det synas ordentligt. Det ska flyga dörrar och plåtrester över vägen och bilarna ska studsa iväg från varandra. Det ser bara läckert ut. Dock inte så verkligt kanske. Filmisk racing Driv3r vill vara den ultimata biljaktsspelet i sann Hollywoodanda. Det är vad utvecklarna siktade på och det får jag erkänna att de har lyckats bra med. Förutom den imponerande fysiken märks det att det har lagts ned mycket jobb på motståndarbilarna, som är riktigt svåra att skaka av sig eller köra ikapp. De kör slingrigt mellan trafiken, viker av in i trånga gränder och gör andra oväntade val. Detta märks tydligt i Driving Games-läget där många av de olika minispelen handlar om att jaga eller jagas. En annan finess som lagts till för att skapa den filmiska känslan är att kamerorna dels går att flytta runt i bilen (första- och tredjepersonsvy), men också kan sättas på en bestämd plats i närheten för att få en riktigt effektiv stilstudie av din körning. Är du en riktig biljaktstok kan man till och med spela in 4-5 minuter långa sekvenser från din körning där du placerar ut kameror, bestämmer filmhastighet (slow motion eller snabbspolning) och ställer in eventuella motion blur-effekter med mera. Dessa sekvenser kan sedan sparas på minneskortet och så kan ni ha biljaktsfilmkväll hos varandra med en flaska motorolja som vinst för bästa bidraget. Vid det här laget var jag övertygad om att spelet kommer hålla för de rena bilkörningsuppdragen. Nu var frågan hur det skulle gå så fort Tanner lämnar bilen. Tanner är ofärdig Men det är nu som spelet börjar visa sin minst sagt svaga sida. Tanner styrs som i ett FPS (även om du kan välja att se honom ur tredje- eller förstapersonsvy). Du rör honom med vänsterspaken och tittar dig omkring med högerspaken. Med ett vapen uppe syns ett sikte i mitten av skärmen och med ett tryck på R1 avlossar vår hjälte skott. Det finns olika pistoler, uzi, automatkarbin, hagelbössa och granatkastare och vi lovas få "nästan oändligt" med ammunition. Granaterna är egna fysiska objekt som studsar iväg över gatorna och kan vallas i väggar eller andra objekt. Det såg inte helt färdigt ut, men fysiken fanns där i alla fall. Man kunde också skjuta sönder bilar och till och med få lösa bildäck att studsa iväg med några välriktade skott. Tanner kan också huka sig ner, hoppa och rulla. Ganska likt The Getaway med andra ord. Det är bara det att det allt är så ofärdigt. Tanner rör sig ryckigt och stelt, de fiender som befinner sig i städerna till fots verkar vara AI-befriade och det händer ständigt att Tanner går rakt igenom ett fordon eller på något annat sätt missbrukar fysikens lagar. Han känns över huvud taget väldigt jobbig att spela med. Lägg till detta att poliserna aldrig lämnade sina fordon, att andra flanörer i stan inte verkade reagera på omgivningen på annat sätt än när de blev skjutna eller påkörda och att det hände flera gånger att jag förflyttades oförklarligt. Tre detaljerade städer Uppdragen i spelet ska gå att klara på olika sätt och alla kretsa kring hur Tanner infiltrerar en biltjuvliga bestående av ryssar som snor bilar i Miami och skickar dem till Ryssland. På sin väg mot spelets slut får han förutom Miami också besöka Istanbul i Turkiet och Nice i Frankrike. Alla tre städerna är ruskigt väldetaljerat återgivna och har du varit i någon av städerna lär du känna igen dig. För att föra handlingen framåt visas filmsekvenser både i form av FMV och med spelets grafik. De förstnämnda är riktigt snyggt gjorda och även om jag inte tycker att de är speciellt smart regisserade så håller de hög klass och kommer att bidra till spelets stämning. Detsamma lär Michael Madsen, Michelle Rodriguez, Mickey Rourke och Iggy Pop göra med röstskådespeleriet. Tyvärr visade de uppdrag som jag såg och testade (bland annat ett där man skulle storma en bar full med bad guys) mest bara på hur mycket som kvarstår av spelet att fixa till. Orörliga eller stendumma motståndare att skjuta ner och överreagerande snutar som börjar jaga en bara för att man råkar nudda en vägg för att nämna två exempel. Förseningen är välkommen Mycket av alla de problem jag tagit upp här "ska" fixas påstås det, men man vet aldrig. Nu har dock spelet skjutits upp till den 1 juni i USA och de tre extra månaderna kan verkligen behövas. Jag hoppas Atari har vett nog att se till att Reflections får göra spelet "klart" innan det släpps. Det är trots allt ett väldigt värdefullt varumärke de handskas med. Jag känner mig personligen lite kluven till spelet. Jag vet att jag kommer ha kul med biljakterna, men jag vet att jag inte kommer att gilla spelet fullt ut om de inte jobbar mycket mer med kontrollen, AI:n och den allmänna programmeringen i till fots-delen. Kan de klara detta på de månader som är kvar kan Driver 3 kanske leva upp till förhoppningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jontemad Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Nu finns det ute i affärerna till xbox o. ps2! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 jag har köpt driv3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 jag har köpt driv3r hur är det då!?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 (redigerad) jag har köpt driv3r Then tells us for fuck sake!! Edit: finns det ute nu? Edit: Det gör det visst Redigerad 23 juni, 2004 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 hur är det då!?!? först tycker man att det inte va så märkvärdigt men efter en halvtimmes intensivt spelande så garanterar jag att du inte kan slita dig från tv-spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 kan du inte berätta lite om körningen och styrningen och lite sont, Tex det var non som sa här att det inte fanns någon fartkänsla alls och e grafiken härlig e det verkligt OSV..... Föressten vilken konsol har du det på AHHHH!!! fan va jag längtar till den 28:de då får jag det för jag sitter i frankrike nu och jag boka det till då den 28:de E du nöjd med ditt köp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Jag är forstsatt skeptisk. På nått sätt litar jag inte på Reflections.. det känns som att dom hypar för mycket... Vågar dock inte säga något innan jag spelat spelet. Men det är något som fattas i Driv3r. Kan det vara känslan? Jag vet inte... Verkar som jag hade helt rätt. Jag har läst en helt del recensioner nu och Driv3r verkar helt kast. Både IGN och GameSpot ger spelet betyget 5.4/10 och det bekräftar ganska mycket. Fattar inte hur Reflections kunnat manipulera så många som dom har gjort. Det enda som fått ett ordentligt godkänt i spelet är grafiken. När IGN skulle lista spelen GTA3, GTA VC, The Getaway, True Crime och Driv3r så placerade dom Driv3r sist! Alltså sämre än True Crime som var ett ordentligt bottenspel! Sen finns det ju självklart några få som har givit spelet uppemot 80-90% men jag litar mest på IGN/GameSpy och GameSpot, deras och mina betyg brukar stämma bra överens. Så tummen ner till Driv3r och framför allt till Reflections som lyckats lura alla med deras överhype. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Så Driv3r blev ett nytt Daikatana... oväntat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Förklara mer! Kan man klicka på "Take a ride" och sen stiga ur bilen ta ett vapen och skjuta ner folk?? går de?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Verkar som jag hade helt rätt. Jag har läst en helt del recensioner nu och Driv3r verkar helt kast. Både IGN och GameSpot ger spelet betyget 5.4/10 och det bekräftar ganska mycket. Fattar inte hur Reflections kunnat manipulera så många som dom har gjort. Det enda som fått ett ordentligt godkänt i spelet är grafiken. När IGN skulle lista spelen GTA3, GTA VC, The Getaway, True Crime och Driv3r så placerade dom Driv3r sist! Alltså sämre än True Crime som var ett ordentligt bottenspel! Sen finns det ju självklart några få som har givit spelet uppemot 80-90% men jag litar mest på IGN/GameSpy och GameSpot, deras och mina betyg brukar stämma bra överens. Så tummen ner till Driv3r och framför allt till Reflections som lyckats lura alla med deras överhype. bleh Ska nog pröva det iaf, det har man ju rätt till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 (redigerad) Verkar kungligt.. Redigerad 24 juni, 2004 av Hultenius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 ja det går att skuta, man börgar med en pistol sen vet jag inte hur man får de andra vapnen.Grafiken är jette bragubben(Tanner)va inte lika stel som jag hadde förställt mig. Men det där med att man vrider på honom med spaken(ps2 som jag har det på) det vänger man sig vid. Har man kört mycket gta så käns det ovant med dom nya knapparna. Om vi ska börga gå in på kör känsla så är den väldigt skön. Jag tycker den va minst det dubbla jemt imot gta:vc. Explotionerna är okså grym. Motståndarna är smarta och är svåra att komma ifatt/köra ifrån. Ja kommer me mer info sedan när jag har kört lite mer//jonas SKA köpa det idag! Då måste grafiken vara bättre på xbox som jag ska ha det på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 SKA köpa det idag! Då måste grafiken vara bättre på xbox som jag ska ha det på! jag SKA också köpa det idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 23 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2004 Jag tycker det är jävligt konstigt att spelet inte fick bättre betyg för enligt AikJonas så verkar det var ett helt superbra spel och jag tror faktiskt han Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2004 Har köpt driver3 idag! Coolt som fan! Fick en bonus DVD till när jag köpte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 24 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2004 Har köpt driver3 idag! Coolt som fan! Fick en bonus DVD till när jag köpte det Tycker det är tråkigt :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 24 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts