Jump to content

Dagens lol

Lance Vance Dance
 Share

Recommended Posts

Det är mest på fotbollsmatcher/hockey etc som supportrarna brukar sjunga det typ.

Sen är det väl en myt? :lol:

Eller heter många Glenn i Götet?

Faktiskt, enligt en undersökning som jag läste så bor det väldigt många "Glenn" i Göteborg. Till och med en tjej om jag inte minst fel. Ska se om jag kan leta upp undersökningen. :ermm:

Vet dock, vilket den troligtvis inte är, inte om undersökningen är sann.

EDIT:

Kollegan David (från Skåne) har svaret som alla fotbollsfans väntat på. Genom idoga sökningar i de offentliga personuppgiftsregistren kan han nu avslöja att det bor 420 Glenn i Göteborg mot "bara" 220 i Stockholm. Malmö är pinsamt dåliga på Glenn-fronten, där bor bara 120 stycken. Om man tittar på Glenn-fördelningen per län blir det så här: 1. Västra Götaland – 1300. 2. Skåne – 810. 3. Stockholms län – 560. I hela Sverige bor totalt 5600 Glenn vilket innebär att 8 procent av alla Glenn bor i Göteborg. I Västra Götaland hittar vi hela 23 procent av landets samtliga Glennar. Noterbart är att det finns 17 kvinnor i Sverige som heter Glenn – men bara två har det som förnamn. En av dessa bor i Göteborg, men hon stavar med ett n. Sammanfattningsvis kan man konstatera att Västra Götaland dominerar när det gäller Glenns. Och där ingår ju Göteborg så visst stämmer ramsan. P.S Vi har godkänt stavningen Glenn, Glänn och Glen. P.S 2 Hur många som luktar fisk i Göteborg har David ännu inte svaret på, men han lovar att försöka ta reda på det vid nästa besök.

:blink:

EDIT 2: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?S...p;Vkid=11297915 :)

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det väl en myt? :lol:

Eller heter många Glenn i Götet?

Enligt samuelzon's post ovan verkar det som det, men jag känner inte en enda person som heter Glenn, och det är inte en enda person i min klass som heter Glenn. Det kanske är ett vanligare namn bland äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt samuelzon's post ovan verkar det som det, men jag känner inte en enda person som heter Glenn, och det är inte en enda person i min klass som heter Glenn. Det kanske är ett vanligare namn bland äldre.

Jag tror faktiskt också att det är vanligare bland äldre. Och så stavas jag samuelszon. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...