Jump to content

Dagens lol

Lance Vance Dance
 Share

Recommended Posts

En nyhet från bilvärlden

Fitta blev dyr affär för Honda

Tabben med namnet på den lilla stadsbilen blev en dyr affär för Honda. Broschyrer och reklamkampanjer var redan gjorda innan japanerna insåg att den inte kunde heta Fitta.

Det är Dagens Nyheter som skriver att "affären Fitta" kostat Honda åtskilliga miljoner Euro. Man citerar en japansk biltidning.

Reklambroschyrer och affischer var redan tryckta, de första reklamfilmerna med Fitta-modeller var redan gjorda innan de ansvariga insåg att namnet inte var speciellt lyckligt.

Redan förra sommaren delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje".

Till stor förvåning hos den japanska allmänheten ändrade plötsligt Honda namnet på bilen till Fit. Någon officiell förklaring för namnbytet gav man inte i Japan.

Däremot bestämde man sig för att helt och hållet byta namn i Europa. Så här fick det bli Jazz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En nyhet från bilvärlden

Fitta blev dyr affär för Honda

Tabben med namnet på den lilla stadsbilen blev en dyr affär för Honda. Broschyrer och reklamkampanjer var redan gjorda innan japanerna insåg att den inte kunde heta Fitta.

Det är Dagens Nyheter som skriver att "affären Fitta" kostat Honda åtskilliga miljoner Euro. Man citerar en japansk biltidning.

Reklambroschyrer och affischer var redan tryckta, de första reklamfilmerna med Fitta-modeller var redan gjorda innan de ansvariga insåg att namnet inte var speciellt lyckligt.

Redan förra sommaren delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje".

Till stor förvåning hos den japanska allmänheten ändrade plötsligt Honda namnet på bilen till Fit. Någon officiell förklaring för namnbytet gav man inte i Japan.

Däremot bestämde man sig för att helt och hållet byta namn i Europa. Så här fick det bli Jazz.

Källa? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsne för dubblepost här men.. jag tror fan jag sitter och snackar på msn med:

A: En pedofil

B: En väldigt läskig tjej som påminner om en pedofil

:)

Hon (han) säger att hon är 18, kommer från Karlstad poch att det inte gör nåt att jag bara är 16. Hon har frågar hela tiden om mitt telefon-nummer. Har även skickat en bild (en vääldigt liten sådan) :

:P

Här är hennes msn, jävlas med henne så mycket ni kan: erikakristiansson@hotmail.com

Edit: Yepp, hon (han) frågar hela tiden om mitt nummer. Säger att jag ska lägga på om jag inte törs prata med henne? Vinnar mig hela tiden också.. nej nu fan blir det block. Skitskraj. Det måste fan vara en 50-årig gubbe! ;)

Edit2: och nu gav hon mig sitt mobilnummer..som inte gick till henne, enligt hitta.se. B)

Edit3: och så fort jag sa att jag skulle gå och sova (fast jag bara hade tänkt blocka henne), så sa hon godnatt, kyssar..och loggade ut/blockade mig. What the hell!

By the way, här har ni telefon-numret hon gav mig. Någon som törs ringa och fråga henne vad fan det är frågan om? Klick me! :wub:

post-8866-1154742000_thumb.jpg

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kortade ner samtalet en aning.

Slå mig inte för min omogenhets skull...

ErikaKristiANSson säger:

kan jag få ditt nummer?

Kokaiin säger:

Så att vi kan porrprata, eller, babe?

ErikaKristiANSson säger:

mm visst

Kokaiin säger:

Grrr. Telefonnummer, det gör dig kåt, va?

ErikaKristiANSson säger:

mm

Kokaiin säger:

Okey. Kommer strax. Ska bara göra ett litet ärende.

ErikaKristiANSson säger:

mm

Kokaiin säger:

Här kommer det: bla-bli-blu. Sexigt, va?

ErikaKristiANSson säger:

mm

Kokaiin säger:

Har du sett något så vackert nummer förut?

ErikaKristiANSson säger:

helena?

Kokaiin säger:

Kan man kalla mig, men jag föredrar Porr-Lars.

ErikaKristiANSson säger:

vafan är det me dig?

Kokaiin säger:

Jag är bara ung och kåt... Ung och kåt, grizzlykramiz.

ErikaKristiANSson säger:

eller en 16 åring som inte har nåt å göra klockan fyra på natten som driver med folk

ErikaKristiANSson säger:

vart bor du?

Kokaiin säger:

Karlstad. Och du?

ErikaKristiANSson säger:

juukasjärvi

Kokaiin säger:

Ohfan. Kallt men ändå så hett. Rawr.

Kokaiin säger:

Hur gammal är du, hönan min?

ErikaKristiANSson säger:

13 år heter Muhammed Akbar och bor i åmål mitt nummer är 666 och är registrerat på min mamma som heter Fritjof.

Hoppas att detta inte bryter mot några regler.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...