Jump to content

Dagens lol

Lance Vance Dance
 Share

Recommended Posts

Dom gör alltså ingen nytta när dom ska försvara Sverige vid ett eventuellt anfall? Och du tycker att vi ska skänka bort våra topp- moderna flygplan och lämna Sveriges luftrum obevakat? :mellow:

som alla vet så är sverige neutrala .. vi behöver nog inte så mkt skydd...

och dessutom så flyger det inte runt massa JAS-plan runt sveriges gränser och pattrulerrar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis P-C. Dom hjälper till att avskräcka andra länder från att anfalla oss!

... jag tror inte andra länders försvar och militanta styrkor skulle bli speciellt rädda för våra Jasplan, (Som såvitt jag vet inte ens används numer.)

USA skulle väl göra köttfärs av dem med sina Harrier? Eller Ryssarna... hmmm.... okej... ryssarna har väl inte så bra luftstyrkor (I alla fall vet jag inte om det, men jaja jag kan ha fel.) :lol: fast de dundrar väl in till Sveriges flygbaser och flygplatser med sina tanks och spränger sönder dem, sen väntar de väl bara på att de ska nödlanda eller krasha? :mellow: (Tehehehe, okej okej, jag har helt rubbad fantasi.)

*EDIT*

Därefter om du tror att det är JASplanens förtjänst att vi icket är i krig är ju det fel. Vi har fredsavtal (tror jag.) med alla länder, inget annat land har någon anledning att attackera oss....

Vi har då låtit Tyskarna åka igenom vårat land med tåg... så, det verkar ju inte direkt som om de är rädda att åka igenom vårat land åtminstone... (även om JAS inte fanns då men alltså, jaja.)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... jag tror inte andra länders försvar och militanta styrkor skulle bli speciellt rädda för våra Jasplan, (Som såvitt jag vet inte ens används numer.)

USA skulle väl göra köttfärs av dem med sina Harrier? Eller Ryssarna... hmmm.... okej... ryssarna har väl inte så bra luftstyrkor (I alla fall vet jag inte om det, men jaja jag kan ha fel.) ;)  fast de dundrar väl in till Sveriges flygbaser och flygplatser med sina tanks och spränger sönder dem, sen väntar de väl bara på att de ska nödlanda eller krasha?  :P  (Tehehehe, okej okej, jag har helt rubbad fantasi.)

*EDIT*

Därefter om du tror att det är JASplanens förtjänst att vi icket är i krig är ju det fel. Vi har fredsavtal (tror jag.) med alla länder, inget annat land har någon anledning att attackera oss....

Vi har då låtit Tyskarna åka igenom vårat land med tåg... så, det verkar ju inte direkt som om de är rädda att åka igenom vårat land åtminstone... (även om JAS inte fanns då men alltså, jaja.)

Britterna har Harriers, inte amerikanarna. Rysslands luftstyrka duger nog, de har väl en massa MIG-plan.

Sen tror jag varken USA eller Ryssland hade tänkt att anfalla oss :P

Sen så tror jag vi knappast blir ensamma om vi blir anfallna. EU-länderna hjälper nog till, bla. med Eurofighter-plan, eller Norges F17-plan eller vad de nu heter ^_^

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...