Jump to content

Dagens lol

Lance Vance Dance
 Share

Recommended Posts

Vad är det med Svenskar?

http://www.aftonbladet.se/ så finns det en omröstning som lyder "Borde Sverige erbjuda USA katastrofhjälp?" och då har fler svarat nej.

Då ställer jag mig frågan, är Svenskar så jävla isolerade att de bara tänker på sig själv och på afrika?

Hallå, det är människor som dör och behöver hjälp och oavsätt vad USA har gjort emot Irak så är det inte ett argument till att man inte ska rädda andra människor. Sverige bidrar inget för världen. Sverige är i en burk en stängd burk, inga gör något. Vi hjälper ta mig fan inte till något. Inte ens i flodvågskatastrofen gjorde vi något förens 1 vecka senare? Det minsta vi kan göra att att skicka några jävla helikoptrar och frakta bort männsikor, men icke det ska vi inte göra, för vi är så jävla egoistiska här i Sverige.

Jag skäms över att vara Svensk och kallar mig gärna inte för Svensk.

Hoppas att jag har någon på min sida i det jag skrev, men det förstås, ni är ju Svenskar allihopa på detta forum så ni kommer säkert tycka att jag är dum i huvudet.

Jag håller med dig totalt.

När saker händer ställer sig Sverige åt sidan och tittar bara på.

Fast detta kanske inte passade i Dagens-Lol?

Kanske skulle passa bättre i nyhetstopicen eller vad den heter. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig totalt.

När saker händer ställer sig Sverige åt sidan och tittar bara på.

Fast detta kanske inte passade i Dagens-Lol?

Kanske skulle passa bättre i nyhetstopicen eller vad den heter. :(

Det är ju ett stort jävla lol att Svenskar bara sitter och värnar om sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste att någon skulle säga så där. Det är så ni resonerar och är enligt mig fel. Man måste ge för att få och Sverige har inte gjort ett skit på 100år för några, knappt för Sverige själv så det är så klart inga gör något för oss. Hoppas att detta land går under.

Cortez, Det ja, men inte regeringen. De gör inget, de bara sitter som en flock höns och stirrar.

Vi har inte direkt resurser att hjälpa till överallt, ekonomin räcker ju inte äns till oss själva. Sverige är för stort förhållande till invåndare, och ligger för avsides för att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har inte direkt resurser att hjälpa till överallt, ekonomin räcker ju inte äns till oss själva. Sverige är för stort förhållande till invåndare, och ligger för avsides för att fungera.

Ja exakt, och eftersom att inget händer så är det minsta vi kan göra är att försöka få lite "respekt" i från andra länder och ev få stöd i från dem och där är USA en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det med Svenskar?

http://www.aftonbladet.se/ så finns det en omröstning som lyder "Borde Sverige erbjuda USA katastrofhjälp?" och då har fler svarat nej.

Då ställer jag mig frågan, är Svenskar så jävla isolerade att de bara tänker på sig själv och på afrika?

Hallå, det är människor som dör och behöver hjälp och oavsätt vad USA har gjort emot Irak så är det inte ett argument till att man inte ska rädda andra människor. Sverige bidrar inget för världen. Sverige är i en burk en stängd burk, inga gör något. Vi hjälper ta mig fan inte till något. Inte ens i flodvågskatastrofen gjorde vi något förens 1 vecka senare? Det minsta vi kan göra att att skicka några jävla helikoptrar och frakta bort männsikor, men icke det ska vi inte göra, för vi är så jävla egoistiska här i Sverige.

Hoppas att jag har någon på min sida i det jag skrev, men det förstås, ni är ju Svenskar allihopa på detta forum så ni kommer säkert tycka att jag är dum i huvudet.

Heh, dagens lol.

Not.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det med Svenskar?

Men du måste ju inse att de flesta afrikanska länder saknar en fungerande ekonomi, och USA har redan en enorm ekonomi. De kan lösa det på egen hand. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller både me KalleR och Crice...

Sverige har det skit ändå. Bättre fixa våra skador här först.

Tex sjukvården. Snart har vi ingen kvar. Sist satt min morsa i 10 timmar för att dom skulle säga att det inte va något problem med hennes rygg... Hmm.

Sen kan man ju undra varför i helvete folk i USA är så dumma att dom stannar kvar när orkanen kom. Som jag läste som någon sagt. "jag trodde inte det skulle bli så farligt" Hmm :D

Redigerad av JMC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är också den att människorna envisas med att bo vid de farligaste platserna. :D

Los Angeles, New Orleans, Miami ja det finns många storstäder i hela USA där människan envisas med att bo.

Detta problem finns inte bara i USA utan också i övriga världen.

Förresten är det fel att inte hjälpa ett land pga av deras president som beter sig som ett riktigt svin, tror knappast att dom stackars människorna i New Orleans har samma åskiter som Bush, inte alla iaf.

Redigerad av Miike
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller både me KalleR och Crice...

Sverige har det skit ändå. Bättre fixa våra skador här först.

Tex sjukvården. Snart har vi ingen kvar. Sist satt min morsa i 10 timmar för att dom skulle säga att det inte va något problem med hennes rygg... Hmm.

Sen kan man ju undra varför i helvete folk i USA är så dumma att dom stannar kvar när orkanen kom. Som jag läste som någon sagt. "jag trodde inte det skulle bli så farligt" Hmm :D

Hoppas något händer i Sverige och att 500000st dör och att ingen vill hjälpa till.. Fan va det skulle sitta på sin plats :P

Sverige kommer förhopningsvis att gå under.

@Crice,

Och för det så ska vi låta amerikaner dö, för att alla tror att Amerika har hur mycket resureser som helst? Tycker att det är fel att bara sitta här och hålla inne på katastrofhjälp när vi endå inte använder det vi har just nu i form av plan och hellikoptrar. Ska de bara stå tomma och samla damm istället för att hjälpa till?

@Panimala,

Bra att du kommer med något vettigt. Sluta med såna jävla onödiga kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är, speciellt vid katastrofer, som alla nationer skall hjälpas åt, oavsett om det landet man hjälper har en ledare som just nu driver bland annat mellanöstern åt helvete.

Pfft, förknippa inte det amerikanska folket med den där bortskämda snorungen de har som "president". Förresten, du kan väl inte klandra lille Bush för att han vill avsluta det hedervärda kriget mot Långtbortistan och oljepriser som hans käre far startade?

Jaja, nu är vi waaaaay off topic. Sawry.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...