Funnylin Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 1980 var en milstolpe i det biologiska livets historia. Då beslutade USA:s högsta domstol med minsta möjliga marginal att levande organismer - i det aktuella fallet en oljeätande bakterie - kan patenteras. Sedan dess har det utfärdats otaliga patent på växtarter och omkring 500 patent på djurarter - bland annat på hundar, grisar och apor. Till och med mänsklig arvsmassa patenteras idag flitigt. GloFish är en självlysande fisk som ursprungligen patenterades som indikator för vissa miljöfarliga ämnen. Nu har de små liven emellertid börjat säljas som vanliga akvariefiskar och fiskmonopolisterna GloFish™ är bekymrade över att naturen ska gå sin gilla gång. Därför tvingar de sina kunder att göra omfattande kyskhetslöften å fiskarnas vägnar. I "GloFish™ Fluorescent Fish License" får vi veta att fiskarna, utöver patent, är skyddade med varumärken och upphovsrätt(!) och att vi absolut inte får låta dem föröka sig. Det skulle nämligen vara ett brott mot alla ovanstående rättigheter, något som teoretiskt skulle kunna leda till kännbara straff. Nu väntar vi bara på att den annars så livsförnekande läkemedelsindustrin ska slå vakt om sin "intellektuella egendom" och börja licensiera det mänskliga könslivet. Världen går åt helvete och jag bara skrattar åt dumheterna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 http://3www.snyggast.se/ul/1/4236751.jpg Haaaaaahaaaaaa !!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Haha Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Hehe det har jag blivit lurad på! .... Men denna bilden tyckte jag var rolig *Bild* Haha *Samma bild* Den var roligare andra gången! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Haha Bara jag som tyckte den där var totalt värdelös? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Världen går åt helvete och jag bara skrattar åt dumheterna. Haha ViceX ;D Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Ha ha! fan vad skön, men så dålig humor Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Cooling moonwalking bird! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Cooling moonwalking bird! Omg!! Faen va coolt! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Moonwalking bird är ju en docka. Ser ni inte det?!? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pocket_brother Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Moonwalking bird är ju en docka. Ser ni inte det?!? Nej, det är det inte och den heter manakin och jag har för mig att det är national geographic som har filmat det eftersom jag hittade den på deras hemsida http://www.nationalgeographic.com.au/email...g_bird_300k.swf Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 I can't spot the fun, son. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Varför la du in ditt namn på dne? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Lol? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Lol? Det är ju kul att se ett barn äta Havregrynsgröt! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Fixade den med mina 1337 Paint skills! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Moonwalking bird är ju en docka. Ser ni inte det?!? Misstänker också det... jämnför "moonwalk-fågeln" med fågeln som sitter brevid på slutet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) *INGET* ! Redigerad 19 juni, 2005 av Perlan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts