Jump to content

Router..

notorius
 Share

Recommended Posts

Jag har en router, en d-link di 604.

varje gång jag försöker att skapa ett spel på nfs:u så står det att det inte går p.g.a. av en brandvägg.

Alltså kan jag inte spela nfs:u när jag vill och vilken bana jag vill, jag måste vänta på en inbjudanm :P

Om jag nu ligger bakom en branvägg, hur kan jag stänga av den??(har win. me).

jag har försökt att maila och ringa d-link men jag har inte fått någon hjälp.

och på en hemsida där man kan ändra olika inställningar hittar jag inte hur man stänger av brandväggen.

Hemsidan

Snälla, hjälp mig med detta stora problem för att jag vill inte sluta spela online.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter också på en router där jag sitter nu men jag har andra problem. På dc måste jag köra passive mode för det inte funkar men ip adressen. Jag antar att det är det som gör att jag ladddar så slött. Hur ska jag göra för att fixa det?

Så så länge ni inte gör det till warezsnack så är det inte det.

(jag tankar givetvis bara freeware och laglig utgiven musik)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter också på en router där jag sitter nu men jag har andra problem. På dc måste jag köra passive mode för det inte funkar men ip adressen. Jag antar att det är det som gör att jag ladddar så slött. Hur ska jag göra för att fixa det?

Så så länge ni inte gör det till warezsnack så är det inte det.

(jag tankar givetvis bara freeware och laglig utgiven musik)

har du DC?

vilken router har du?

det brukar fungera om du går in på Connection settings, där du ställer in aktiverar active, och sedan knappar in din externa Ip i IP-rutan, sist valfri port (du kan behöva öppna den i routern)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en router, en d-link di 604.

varje gång jag försöker att skapa ett spel på nfs:u så står det att det inte går p.g.a. av en brandvägg.

Alltså kan jag inte spela nfs:u när jag vill och vilken bana jag vill, jag måste vänta på en inbjudanm :P

Om jag nu ligger bakom en branvägg, hur kan jag stänga av den??(har win. me).

jag har försökt att maila och ringa d-link men jag har inte fått någon hjälp.

och på en hemsida där man kan ändra olika inställningar hittar jag inte hur man stänger av brandväggen.

Hemsidan

Snälla, hjälp mig med detta stora problem för att jag vill inte sluta spela online.

Tack på förhand.

ta reda på ps2:an´s ipadress

om det är 192.168.0.??? så borde de funka

och så måste du veta vilken port du ska öppna

gå in på 'sidan' och tryck Advanced

där skriver du in vilken port du ska öppna och till vilken ip

192.168.0.???

de funkar för mig ( till dator )

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har du DC?

vilken router har du?

det brukar fungera om du går in på Connection settings, där du ställer in aktiverar active, och sedan knappar in din externa Ip i IP-rutan, sist valfri port (du kan behöva öppna den i routern)

Jag har DC++

Router, vet inte massa lådor här. En stor jävel står det isdn på, men det är ju adsl här..

Hur tar jag reda på min externa ip?

(e lite n00b)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte göra uppror men känns det inte lite löjligt att vi fejkar att vi "aldrig tankar ner något olagligt" när majoriteten av oss gör d...fast asså jag gör inte det! ^_^

vem bryr sig om någon annan tankar, så länge han inte vill ha listor på hubbar, hemsidor eller få reda på hur han laddar ner ett spel genom BT är det ok (är dock inte helt säker, fråga hultan)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte göra uppror men känns det inte lite löjligt att vi fejkar att vi "aldrig tankar ner något olagligt" när majoriteten av oss gör d...fast asså jag gör inte det! ^_^

Vi fejkar inte, det handlar inte om det.. Det är att hultan vill bli den officiella svenska gtasajten, och då måste han ha en seriös hemsida med ett seriöst forum..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi fejkar inte, det handlar inte om det.. Det är att hultan vill bli den officiella svenska gtasajten, och då måste han ha en seriös hemsida med ett seriöst forum..

Det var väl ändå för att han ska komma in i den innersta webbcirkeln, inte bli officiell sida? Det är den ju typ redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor